HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Dilemma

2009.05.06. 18:28 promontor

Nehéz döntés előtt állok.

Ma este 20.15-kor jéghoki vb negyeddöntőt játszik Finnország és az Egyesült Államok válogatottja.

Jéghokiban a finnek a szivem csücskei. Amikor tehetem, megnézem a meccseiket. A negyeddöntő ráadásul izgalmasnak igérkezik: a finnek egy hajszálnyival esélyesebbek, de tavaly ugyanez a párosítás csak hosszabbításban dőlt el a finnek javára. Szóval bármi lehet. A finnek egyébként akár meglepetést is okozhatnak ezen a vb-n, a csehek és a kanadaiak ellen is jól ment nekik a játék.

Ugyancsak ma este 20.45-től Bajnokok Ligája elődöntőt játszik a Barcelona (egyik kedvenc focicsapatom, bár talán az érzelmi kötődés nem olyan kizárólagos, mint a finn hoki esetében) és a Chelsea. Bár a Chelsea az odavágón kibekkelt egy gólnélküli döntetlent, nem mehet biztosra a Barca ellen, akik ebben a szezonban ontják a gólokat idegenben is. Alig pár napja a Reál Madridot alázták porig egy parádés egyben elképesztően könnyed 6-2-vel, Madridban. Amúgy is, varázslatos dolgokat produkálnak ebben az idényben és sokan korszakos jelentőségű teljesítményről beszélnek velük kapcsolatban.

Az valószínű, hogy a hokimeccs első harmadát zavartalanul meg tudom nézni, de hogy mit tegyek háromnegyed kilenckor, azt egyelőre elképzelni sem tudom.

Arról nem is beszélve, hogy egy esti mesét is be kell iktatnom a lányomnak valamikor.

Utóirat, este 11 után: Végül a hokira voksoltam, a fociból csak a szünetekben láttam valamennyit, de jaj, a finnek elbénázták. Nem is érdemelték volna meg a továbbjutást, gyengék voltak... A Barca viszont továbbment, bár gondolom, itt is felvetődik, hogy megérdemelték-e. Az biztos, hogy Guardiola nem erre a meccsre lesz a legbüszkébb élete végén. Amennyire láttam, a játék igencsak felejthető volt, viszont dráma az volt bőven. Pont a fordítottja a múlt szombati El Clásico-nak. Akárhogy is, jobban örülök a Barca-ManU döntőnek, mint ha angol repeta lett volna.

9 komment

Címkék: sport barcelona foci finnország jégkorong

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr901106667

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.05.07. 14:38:48

Jól tetted... Nekem is kedvenceim a finnek, néztem is őket, de eléggé bénácskák voltak (magukhoz képest...)

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.08. 23:28:09

Nem tetted jól. :-)

Ez a Chelsea-Barca ugyanúgy felejthetetlen meccs volt, ahogy a hétvégi Clásico.

Csak teljesen másképp. :-)

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.05.09. 10:59:21

@Csöncsön: Szegény Promontor, most teljesen összezavarjuk :-))))

És most jön a - teljesen fölösleges - vita indításaként, hogy miért is inkább mindig egy hokimeccs, mint egy foci... :-)))

jacint.blog.hu/2008/06/16/szeretem_a_hokit

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.09. 11:42:39

@jacint70:

Nohát... erre én csak azt tudom válaszolni, hogy a hokivébé előtt elhatároztam, hogy a magyarokra való tekintettel nézni fogom a meccseket, meg hát még régesrégen különben is mindig nagy élmény volt így tavasszal az A csoportos jégkorongvébé (mindig a svédeknek szurkoltam), szóval ezzel a naiv tervvel vágtam neki az eseménynek.

És... egyetlen meccset sem bírtam végignézni.

Ott kezdődik az egész, hogy nem látom a korongot. Mezőnyben még csak-csak, de amikor a kapu közelébe kerül, akkor sohasem. Mindig csak abból tudom meg, hogy gól volt, hogy a játékosok fölemelik a kezüket, vagy a riporter ordít egy hatalmasat. Ez így elég uncsivá teszi a dolgot.

Másodszor: alig van két-három pontos pasz egymás után. Én a csapatjátékokban pont azt szeretem, ahogyan a játékosok együttmozgása gyönyörű támadásokat eredményez. A hokiban ennek nyomát sem látni. Pontos passzok csak emberelőnyös helyzetekben fordulnak elő, de akkor is csak az egyik csapat részéről.

Harmadszor: nem tetszik, hogy hokiban minden a testi erő. Érvényesülhet-e ebben a sportágban egy madárcsontú játékos? Soha! Fociban viszont mindenféle ember érvényesülhet, mert a testi erő hiányát technikai vagy taktikai ügyességgel lehet kompenzálni.

Negyedszer: hokiban mindig, minden esetben a jobbik csapat nyer. Meglepetésre semmi esély. 60 perc alatt a brusztolásban előbb-utóbb óhatatlanul elfárad a gyengébb csapat. Minek nézzek egy olyan meccset, amelyen előre lehet tudni az eredményt?

Summa summarum: én maradok a focinál (és a kézinél) (és a snookernél).
:-)

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.05.09. 18:58:48

@Csöncsön:

Negyedszer: Pl. legutóbb mi is megvertük a finneket, két éve a svédeket, tehát ezt máris cáfolom...

Harmadszor: Nézd meg pl. Holéczyt, nem egy nagydarab ember, mégis ő lőtte az első gólunkat Szlovákia ellen. (Ahol ugye 13 mp-n múlt...) Ahogy elnézem a focit, ott is eléggé atlétikusak a játékosok... A durva felrúgásokról már ne is beszéljünk...

Másodszor: A hokiban az öt játékos együttmozgása az valami gyönyörű... (Igaz, ez csak a helyszínen látszik, a kamera nem tudja ezt rendesen visszaadni...) Olyan nincs, hogy nem mozog együtt az egész csapat, hogy a fele csak ácsorog... Nem a passzok pontosságát kell nézni (van palánk), hanem hogy a támadások hány százaléka jut el "kapuközeli" élményig...

Először: A játékosok mozgásából lehet tudni, hol a korong... Ráadásul a helyszínen mindig lehet látni is (Ott a tévéhez képest a távolság ellenére is nagyobb "felbontásban" látszik minden...)

Nulladszor: Azért ezt az egész "vitát" nem vesszük ám ugye komolyan, én csak viccnek szánom... :-))))))))

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.09. 22:29:29

Na, itt az ideje, hogy jól igazságot tegyek. ;-)

Először is, én mindkét sportágat szeretem, tehát nekem sokkal nehezebb volt döntenem, mint Nektek. Azt hiszem, két okból választottam ezúttal a hokit.

Egyrészt, a finnek miatt, ők ugyanis számomra a hokin belül sokkal egyértelműbben a kedvenceim, mint a Barca fociban. Félreértések elkerülése végett, imádom ezt a mostani Barcát, de vannak más "kedvenc" csapataim is (pl. Porto, Liverpool, Werder Bremen). Arról nem is beszélve, hogy nem éltem két évig Barcelonában. Finnországban viszont igen.

A másik indok az, hogy hokit sokkal ritkábban nézek, mint focit. A BL és az európai topligák meccseit minden héten láthatom, ha akarom, és ugyan szó sincs arról, hogy mindegyik előtt kötelezően ott ülnék, de ha kedvem tartja, akkor megtehetem.

A hokival más a helyzet. Gyakorlatilag nincs olyan rendszeres hokiközvetítés, amit nézhetnék. OK, van az NHL, de valahogy egy távoli ország furcsa nevű csapatainak bajnoksága nem fog meg. Nincs kapaszkodóm, hogy kinek szurkoljak, arra viszont nincs időm (vagy sajnálom), hogy rááldozzak egy teljes idényt arra, hogy kiismerjem őket és kiválasszam a kedvenceimet.

Így marad a hoki vb, évente egyszer. Olyankor viszont - ahogy a mellékelt sztori is mutatja - "lenyomja" a focit.

Egyébként meg egyik sportág sem tökéletes és mindkettő tud dögunalmas meccseket produkálni. Ugyanakkor mind a kettő remek sportág és felejthetetlen, látványos, körömlerágós rangadókal is képes megörvendeztetni a nézőit.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.05.10. 10:21:50

@jacint70:

Isten őrizz, hogy komolyan vegyük. ;-)

De azért mégis néhány gyors és hevenyészett ellenérv:

1. Tétmeccsen! Tétmeccsen mikor verjük meg mi a finneket? (Ellenpéldaként fociban a Zalaegerszeg tétmeccsen legyőzte néhány éve a sokkal, de sokkal jobb Manchester Unitedet.)

2. Egyáltalán nem mindenki atlétikus fociban. Pont a Barca szinte csupa törpéből áll. Az angol bajnokságban tényleg nem él meg, aki nem atlétikus, de hát azt (pont ezért?) nem is szeretem.

3. Fociban sincs olyan, hogy ácsorogna a fél csapat; ha azt teszi, biztosan kikap. "Kapuközeli élményig" persze, hogy a hoki juttat el többször, hiszen sokkal kisebb a pálya. De nekem a kapuközeli élmény hokiban inkább negatív, hiszen akkor látom legkevésbé a korongot. :-)

4. Még soha nem voltam "élő" hokimeccsen, bár az tényleg nagy élmény lehet! Ebben egyetértünk. :-)

Egyebekben osztom Promontor véleményét, vagyis egy hokivébé azért mégiscsak hokivébé, szóval néztem volna én, csak aztán nagyon hamar meguntam.

@promontor:

A Liverpoolt én is kedvelem, ami nagy szó, hiszen PL-csapat! A Werdert is, bár ők most csak halvány visszfényei pár évvel ezelőtti önmaguknak. És a Portóval sincs semmi bajom (pláne mióta egy kicsit megleckéztették a MU-t az Old Traffordon).

Amúgy, mint írtam, egy időben a svédeknek szurkoltam hokiban, aztán jött egy fantasztikus finn csapat (nem tudom már, mikor, valamikor a '90-es évek közepén), és aztán átálltam a svéd-finn "kettős" szurkolásra. Kb. tíz éve viszont egyáltalán nem figyelem a jégkorongot. Most próbáltam meg föleleveníteni a régi emlékeket, hogy följutottak a magyarok. Egyelőre nem ment.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.05.10. 19:32:12

@Csöncsön:

1 Remélem, eljön annak is az ideje, bár tíz éven belül nem számítok rá... Viszont tétmeccsen győztünk már le olyan válogatottakat (ukrán '08, japán '08,'05, norvég '02, francia '01), akik ellen abszolút nem voltunk esélyesek... Minden tiszteletem a ZTE-é, de azért ez úgy teljes, ha megemlítjük a visszavágó eredményét is, mert a kettő együtt számított (más kérdés, hogy 1 perc alatt elterjedt a "Béla-kultusz", nem emlékszem, hogy Koplárovics azóta csinált-e érdemleges dolgot...)

2-3. Erre nincs érvem, mert elég régóta nem nézek focit, de amikor utoljára láttam (talán a tavalyi EB-n) sokszor láttam olyat, hogy a fél csapat támadt, a másik fele csak poroszkált. A hokiban ilyen nincs, nem véletlen, hogy max. percenként cserélik a sorokat. (És rendesen meg is izzadnak a végére...)

4. Erre azt tudom mondani - amennyiben Te is fővárosi vagy -, hogy a legközelebbi Aréna-beli válogatott meccsre - a bloggazdával együtt természetesen - látogassunk ki közösen, hogy személyes élményeket szerezhess...

Viszont a 95-ös finn világbajnok csapat nekem is nagy kedvencem volt, egy ideig Marco Kiprusoff volt a kedvenc játékosom, csak 98-ban "lecseréltem" Szélig Vityára...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.11. 11:24:10

Na, látom, azért a '95-ös finn aranycsapatban megtaláljuk a közös nevezőt.

Egyébként emlékeim szerint a "menetelés", ami ahhoz az aranyhoz vezetett, még a '88-as calgary olimpián kezdődött, ahol hatalmas meglepetésre lettek a finnek másodikok, ott kezdték elhinni, hogy képesek lehetnek egy nagy tornán is bárkit megverni. (Egyébként az még körmérközéses döntő volt, tehát pl. az aranyérmes Szovjetúniót legyőzték, igaz, akkor már a szovjeteket nem lehetett utolérni...)

Aztán szereztek ezüstöt '92-ben és '94-ben, ezeken a tornákon már ők voltak a "szépségdíjasok", de a döntőben még megbotlottak.

Finn szemmel a '95-ös diadal külön értékét az adja, hogy a döntőt Svédországban a svédek ellen nyerték, ez kb. olyan, mintha a magyar válogatott egy bukaresti eb-döntőt nyerne Románia ellen. (Mármint fociban, persze...)

PS: Bevallom, én se látom mindig a korongot, de a gyakorlás sokat segít. Meg aztán ott van a lassítás is.
süti beállítások módosítása