HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Ikersztori aprópénzről

2009.05.17. 23:57 promontor

Tegnap olvastam Jácint legújabb sztoriját arról a kedves kereskedői szokásról, hogy tíz-húsz-ötven forintok visszaadását elsunnyogjuk. Az ilyeneken én is fel szoktam magam húzni. Ha valaki ilyesmivel próbálkozik és utána van olyan pofátlan, hogy még engem akar kicsinyesnek beállítani, akkor az egyenválaszom az szokott lenni, hogy nem más pénzével kell nagyvonalúnak lenni.

Arra viszont nem gondoltam, hogy már ma begyüjtök egy "ikersztorit", méghozzá éppen a Burger Király nagy konkurrensétől. Lányom az óvodai hírszerzői segítségével kiderítette, hogy valami játékosztogató akció van a Mekiben és már hetek óta rágta a fülem, hogy menjünk el. Eddig kb. egyszer volt Mekiben életében, gondoltuk belefér, hogy hat év alatt másodszor is elvigyük. Megkapta a Boldog Menüt és a velejáró ajándékot (valami Kittys Izé), mindenki elégedetten majszolgatta a híresen szuperegészséges majszolnivalót.

Aztán a párom elment a mosdóba, majd idegesen jött vissza, hogy nem engedik be, csak a vásárlás nyugtájával. Pontosabban beengedik, csak nyugta nélkül 80 forint lenne a vizit, kiszűrendő a nemhamburgerező potyázókat. Ugyan nála volt a nyugta mellé adott pontgyűjtő-kártya elszámolás, de az őrző-védő sárkánynéninek ez nem volt elegendő bizonyíték, hiába tartalmazta pontosan ugyanazt az információt (dátum, fogyasztott tételek, stb.), mint maga a nyugta.

A nyugtát persze két percig kerestük a tálcákon meg a táskákban, mire megtaláltuk. Ezen aztán jól fel is húztam magam, úgyhogy kapásból én mentem le (amúgy is kellett) és a bemutatott nyugta mellé elmondtam a "hölgynek" a véleményemet, nyomatékosan közölve azt is, hogy bemutatás után visszakérem a nyugtát, mert még a feleségem is szeretné használni. Ő persze fel volt háborodva, hogy én milyen kicsinyes vagyok, meg hogy ő nem is a Mekihez tartozik, meg ha takarítottam volna valaha wc-t, akkor biztos megérteném. A magam részéről nagyon mérges voltam, így elég kurtán lezártam a kérdést azzal, hogy tojok a véleményére. 

Amit csak azért sajnálok, mert megérdemelt volna egy kioktatást arról, hogy valójában ki a kicsinyes: az, aki egy étteremben nem akar külön fizetni a mellékhelység használatáért, vagy az, aki az étteremtől beszedett díj után (hiszen ha "közjogilag" nem a Mekihez tartozik a mellékhelység, akkor a Meki nyilván fizet a használatért), még a vendéget is külön le akarja húzni. Mellékszálként azt is elmondhattam volna neki, hogy speciel takarítottam már vécét (honvédségi élményeim részeként, nem is keveset), úgyhogy felesleges sajnáltatnia a magát.

Ez kimaradt, viszont valószínűleg így is hatott rá a beolvasás, mert amikor aztán a párom megint lement, akkor elég megszeppenten fogadta és a nyugtát is szó nélkül visszadta neki is.

Ellenpontozásként még annyit megjegyeznék, hogy az étteremben viszont egy a wc-ben trónoló boszorkányhoz hasonló korú asszony szedte össze a tálcákat a szennyespolcról. Ő kifejezetten kedves és előzékeny volt: amikor látta, hogy viszem a tálcámat a szennyespolchoz, elémjött elvenni, a második tálcát pedig már az asztalról "elszedte előlem", közben végig kedvesen mosolygott.

Szóval lehet udvariasnak is lenni, még egy rosszulfizetett alkalmazottnak is. Egy mosoly, meg a velejáró tisztesség nem kerül semmibe. Hosszabb távon pedig mindenki jobban jár, az is aki adja, az is aki kapja.

5 komment

Címkék: homár mcdonalds dörgedelem mosoly fogyasztóvédelem king burger vécésnéni

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr151127785

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jónévez 2009.05.18. 01:13:40

Szép kis időutazás volt ez a 80-as évek végére. Akkoriban volt ez általános szokás, még az éttermek vendégeitől is beszedték a WC-pénzt (már ha hagyta).
Az külön érdekesség, ha egyedül is lettél volna, a nyugtádat milyen jogon akarja ő megtartani, ami a tiéd, azért adják -kötelezően-, mert a vásárlásodat ezzel tudod bizonyítani, minden jogodat, reklamációdat csak annak a birtokában tudod gyakorolni, főleg egy ilyen személytelen gyorsétteremben.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.05.18. 07:06:34

Csak nem a Moszkva téri?

Azért a Mekit is megértem valahol, hogy nem akar a túristák ingyenvécéjeként működni... Emlékszem, pl. Prágában is ez volt a sztenderd, hogy napközben a Vencel téri mekibe jártunk könnyülni... De apofátlanság csúcsa az volt, amikor Párizsban egy egész napig náluk parkoltunk, mert az volt az egyetlen ingyenes lehetőség...

Persze azért a potyázok kiszűrése és nem a szivatás lenne a feladat...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.18. 07:43:18

@jónévez:

A nyugtát szerintem azért akarta megtartani a boszi, hogy ne lehessen egy ottfelejtett nyugtát lenyúlni és jogtalanul ingyenpisilni. Így is "kipipálta", mielőtt visszaadta, hogy lehessen látni, hogy használt: gondolom, másodjára még a fogyasztást is ellenőrizte és ha csak egy szendvics lett volna rajta, tovább szívóskodik, hogy miért akarjuk ketten használni...

Kicsinyesség a köbön.

@jacint70:
Nem, ez Budaörsön volt az autópálya mellett.

A "fizessen aki az utcáról beesik" elv ugyan nem nagyon szimpatikus, de én is megértem, ráadásul nemcsak Magyarországon fordul elő, hanem a világ minden táján.

Nem is ezt kifpgásoltam, hanem azt, hogy egy nyilvánvalóan fizető vendéget akarnak kicsinyes módon lehúzni.

jónévez 2009.05.18. 12:49:58

@promontor: Így igaz: Kicsinyesség a köbön.

palsson 2009.05.22. 22:32:10

Csak hevenyészetten tartozik ide, de a "ha takarítottam volna valaha wc-t, akkor biztos megérteném" szövegről jutott eszembe. A "segélyért munkát" elv jegyében az elmúlt hónapban nyolc munkanélkülit közvetített ki a cégemhez (iskolaigazgató vagyok) a közhasznú szolgálat. Közös volt bennük, hogy maxiumum általános iskolai végzettségük volt és takarítói munkakörre jelentkeztek. Mikor a feladatok ismertetésénél rádöbbentek, hogy a wc-t is ki kell takarítaniuk, mind visszamondta az állást, szinte szó szerint ugyanazzal a kifogással: "nem szeretek más mocskában turkálni". Mondtam is nekik, hogy én sem, többek között ezért szereztem három diplomát... Lehet, hogy a mekis néni is egy meg nem értett pályatévesztett atomfizikus.
süti beállítások módosítása