HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Buszsávban

2011.06.02. 16:20 promontor

Mi lesz, ha netán elfogadják Tarlós István javaslatát, hogy minimum két utassal lehessen a buszsávot is használni?

Hát, ilyen hirdetések:

Életnagyságú utasbábuk nagy választéka buszsávban való közlekedéshez!

  • Férfiak, nők, gyerekek!
  • Festett bábuk is (nem kell öltöztetni). Parókával vagy sapkával.
  • Egészalakos és felsőtestes típusok..
  • Felfújható bábuk motoros gyorsfelfújóval, felfújási és leeresztési idő 10 és 90 másodperc között. Kormányról vezérelhető változatban is!
  • Bólogató, beszédimitáló és gesztikuláló bábuk elemes és szivargyújtóról tölthető kiszerelésben.

37 komment

Címkék: budapest közlekedés kresz autózás buszsáv blődli villámposzt index címlap

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr932951563

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

tutti 2011.06.03. 12:39:24

miért kell mindenkinek az egyéni érdekeit a másik kárára érvényesíteni? ha egyedül van az autóban, akkor álljon a dugóban, ha meg nincs, akkor élvezze az előnyét. Mi ezen olyan bonyolult?

lobaszopiatej 2011.06.03. 12:41:29

Nem elég ha sötétített az üveg?

ehja 2011.06.03. 12:56:28

@tutti: És akinek kevesebb gyereke van mint egy nyírségi kisebbségi csalédnak az se nézze a saját érdekeit hanem cseréljen velük lakást?

talicskás munkásember 2011.06.03. 12:57:03

Ha-ha-ha-ha ... Ilyen jót régen röhögtem! Köszi.
Ilyen a magyar - még csak tervezet sincs, épp csak ötletelnek, de már megvan a kiskapu.

konyhakész pumi 2011.06.03. 13:02:51

Azt hittem ezek normálisabbak! És az autóbusz ha csak a sofőrrel megy akkor a legbelső sávban terrorizálja a közlekedőket. A piros lámpánál meg akkor legyen köteles mindenki meg állni amikor azt megpillantja. Ja és ezt a külföldieknek is Tarlós magyaráz6za el.:))

tourist · http://thaifoldiutazas.uw.hu 2011.06.03. 13:04:27

Üléshuzatra festett utaskép. Kamerán keresztül és fotón teljesen élőnek tűnik.

2011.06.03. 13:07:50

Bohóc sminkkel/festéssel is rendelhető? :D

na__most__akkor 2011.06.03. 13:09:36

Volt már egy Columbo történet is. Az élet másolja a művészetet.
Már amennyire egy krimi művészetnek számít...

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.06.03. 13:09:55

Idekinn ezt (mármint a több utast a buszsávba elvet) már régen megvalósították - mind a városok belső, többsávos útjain, mind pedig az autópályákon (nem mindegyiken). És tudod, mit? Vagy annyira birkák, hogy nem akarnak kiskapuval rendelkezni, vagy egész egyszerűen (bár sokszor türelmetlenek) civilizált módon betartják a szabályokat - leginkább a rendőrtől való félelem jegyében. Ezt azért tegyük hozzá. A torontói buszsávokat valóban a buszok használják, miközben mellette három-négy sávban dugóznak a kocsik. Ez van.

Egyébként remek ötlet, mert őrület látni, hogy mindenki egyedül pöfékel a dugóban, ráadásul a légkondit is bekapcsolja, hadd szóljon! Szánalmas az ember, szánalmas a neki adatott technika.

mirikrantz 2011.06.03. 13:11:07

Minek kell egy 500 méteres szakaszon egy . egyébként autópályák városba bevezető szakaszán (ha úgy tetszik gyorsforgalmi) buszsáv? Végül is nem a belváros!

tutti 2011.06.03. 13:13:40

@ehja: nem gyerekekről volt szó, hanem az autóban lévő utasokról.

tutti 2011.06.03. 13:16:24

@mirikrantz: azért, mert ha azon az 500 méteren sikerült megfogni a városra ráengedett forgalmat, akkor a város többi részén jobb lesz az élet, kevesebb autó, nagyobb nyugi, stb. előbb-utóbb eltűnnek az autók, csökken a dugó, és az élet megy tovább. hogy hová tűnnek, senki nem tudja..

lobaszopiatej 2011.06.03. 13:17:26

@Tom Bobb: ott nem nyomorognak az emberek, itt viszont ekkora tohonya állami maffiánál szinte hülye balek aki nem ügyeskedik.
Ha az én adómból megépítik az utat, ne adják már csak úgy oda a veszteségtermelő BKV-nak. Építsen magának sávot / bérelje ki a BKV magának ha az annyira jó, de ne raboljon le mást.

Netuddki. 2011.06.03. 13:21:04

Felfújható anyóst! Itt kapható a felfújható anyós! Ha kettőt vesz adunk mellé ajándékba egy igazit is...

___________________________ (törölt) 2011.06.03. 13:22:43

Ez persze illegális megoldás és meg lehet vele bukni, ha megállít a rendőr, de Amerikában rég kitalálták a legális (v. legalábbis lebuktathatlan) változatot is: a zsebpénzkiegészítésként bérutazó egyetemista. A külvárosban beszáll, a belvárosban ki, bekasszíroz öt dolcsit, ha mákja van, talál kifele menő autóst, ha nem, visszamegy busszal, és kezdi elölről.

peelou75 2011.06.03. 13:24:06

@mirikrantz: Pont tegnap jártam arra, én azt hittem, végig a BAH csomópontig felfestették, de tényleg csak 500 méteres szánalmas kis szakasz az egész. Ennek így, ebben a formában egyetlen oka volt (azon kívül, hogy gondolom valaki jól járt vele anyagilag): hogy dugót generáljon a bevezető szakaszon, és így tehermentesítse a BAH csomópont-Hegyalja út útvonalat. A Hegyalján nem szoktam reggel járni, így ahhoz nem tudok hozzászólni, hogy mennyire volt ott reggel nagy dugó, de az M1-M7-en az utóbbi időben (értsd a buszsáv felfestése előtti időben) elég tempósan lehetett befelé haladni reggelente. Érdekes lenne látni valami számítást, hogy időben mennyit nyertek/veszítettek például a BKV járatok (beleértve azokat a járatokat is, amik a Hegyalja úton közlekednek, de nem érintik az M1-M7 bevezetőt)

Artie 2011.06.03. 13:24:11

@tutti: Jó 20 éve mondta Taki bácsi a Szomszédokban, a mai napig aktuális: megnézné azt, amikor az autósok leteszik az autóikat, és elkezdenek tömegközlekedni.

Szerinted ha minden autós tömegközlekedésre akarna váltani, annak mi lenne a vége?

Először talán meg kellene teremteni ennek a lehetőségét. Utána lehet elkezdeni foglalkozni az autók kiszorításával.

mirikrantz 2011.06.03. 13:33:29

@peelou75: szerintem nem beszélhetünk tehermentesítésről, miközben egy másik szakaszon "állnak" az autók, ez nem tehermentesítés, egyszerűen csak nem érnek oda. Ezzel az erővel sorompót is építhetnek és szakaszosan engedhetik be az autósokat. Amúgy nem hiszem hogy számítás vagy hatástanulmányt ezek készítenek. Nem erről híresek!

Netuddki. 2011.06.03. 13:35:00

@peelou75: No meg, hogy az EU pízt fel tudják markolni...

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.06.03. 13:37:33

@lobaszopiatej: Eszemben sincsen vitatkozni nyomorról és egyéb offokról. Tényszerű adatokat mondtam, érdekességeket - miközben persze én sem értek egyet azzal, hogy feleslegesen sávokat zárjanak le a buszoknak.

Elmondom, hogy van idekinn.
Amikor dugó van (mert minden délután tapasztalom hazafelé menet), akkor a busznak éppen nem jut saját sáv, hiszen mindössze 2x2 sávos a Leslie Street. Rendben van, a megállóba be kell állnia a busznak, hiszen vannak le- és felszállók. Azonban. Mikor a busz jelez, hogy ő most végzett az utascserével és ki akar állni a megállóból, az összes autós vigyázzba áll, megvárja, míg őkelme kigördül és besorol a forgalomba.
Itt valamiért nincs olyan, hogy vár a sofőr, hátha beengedik - itt be kell engedned a buszt, ő van előnyben veled szemben. Mert sokan használják, sokszor rendesen tele is van. Nem 5 vagy 7 utassal szaladgál a csuklós (itt nincsenek csuklósok, csak beköptem ide).

Szóval nem mindig hasznos a buszsáv, időnként érdemes lenne olyan törvényeket is hozni, melyek megengedik a busznak, hogy ő legyen a legfontosabb a közlekedésben, és aki ellenáll (nem engedi a forgalomba, lassítja, mittudomén), az példás büntetést kapjon. Ilyen egyszerű lenne - na, de ismerjük Tarlóst az óbudai időkből, igaz, amikor nagy ívben sz*rt bele, mi történik Óbuda külső peremén, ami a fővároshoz tartozott, de lajtos kocsival vitték oda a vizet? (Emlékszem, Pistikám?)

Tarlós egy pökhendi, ostoba senki - pontosan ilyen rendeleteket várhatunk tőle, mint a buszsávok meg a többi.

Szelid sunmalac 2011.06.03. 13:41:25

Festett uleshuzat nincs? Az a legegyszerubb.

kötözködő 2011.06.03. 13:46:53

@lobaszopiatej: aki a BKV-n utazik, annak az adójából is építik az utat, nem csak a tiédből. Ismerek olyan embert, aki BKV-zik, de biztosan több szja-t fizet, mint a te összes befizetett adónemed.

peelou75 2011.06.03. 14:01:18

@mirikrantz: ja, tényleg, csak az ember reflexből már a hülye terminusokat használja. :)

Bartoki 2011.06.03. 14:05:01

@Tom Bobb: "Mikor a busz jelez, hogy ő most végzett az utascserével és ki akar állni a megállóból, az összes autós vigyázzba áll, megvárja, míg őkelme kigördül és besorol a forgalomba."

KRESZ szerint nálunk is így lenne, gyakorlatilag viszont a legtöbben próbálnak még beslisszolni a kormoló-füstölő busz előtt, A busz cammogását még csak ki lehetne bírni a következő megállóig - a bűz rosszabb.

etruszk 2011.06.03. 14:09:43

@kötözködő: Igen annak az adójából is építik az utat, aki a BKV-n utazik. Csakhogy a BKV veszteséges. Amikor bérletet, vagy jegyet veszel, akkor a nagy kalapból ( amiben a te adód is benne van) az állam még mellé tesz valamennyit, hogy fedezze az utazásod valós költségeit.
Tehát valaki minél többet használja a BKV-t annál inkább kivesz ebből a közös kalapból. Extrém esetben esetleg többet, mint amennyi adót egyáltalán befizetett. Mondom, extrém esetben.
Aki viszont egyáltalán nem használja a BKV-t az csak hozzájárul a fenntartásához. Ezért ne nézzük már le.

2011.06.03. 14:11:55

@Tom Bobb: Ajánlom a jelenleg hatályos KRESZ tanulmányozását, mert elvileg kötelező kiengedni a buszmegállóból induló buszt. Persze nálunk nem menő szabálytartónak lenni: egyik hülye hobbim ezen szabályt nem ismerők / ignorálók számolása, nem szoktam megállni 15 előtt.

shamir 2011.06.03. 14:24:43

@lobaszopiatej: "Ha az én adómból megépítik az utat, ne adják már csak úgy oda a veszteségtermelő BKV-nak. Építsen magának sávot / bérelje ki a BKV magának ha az annyira jó, de ne raboljon le mást."

Apám, hogy ezt -akárcsak a bringasávok esetében- mindig felhozza valaki. Egy közösségben élsz, ha nem vetted volna még észre, nem csak a te, és nem is csak az autósok pénzéből építik az utakat. A te befizetett adóforintjaid éppúgy benne van az Ezsébet téri gördeszkaparkban és a vakok intézetében, pedig gondolom egyiket sem veszed igénybe.

Link Elek 2011.06.03. 14:25:11

ezzel is a ciganyok jarnak jol :)

isti77 2011.06.03. 14:35:59

Ha már témánál vagyunk: azt már tudjuk, hogy 42 millába került a Budaörsi úton az a bizonyos buszsáv felfestés. Apropó, az illetékesek "kiépítésről" beszélnek, de valószínűleg megint csak valami hozzájuk illő böszmeséget tudnának felelni a kérdésre, hogy a felfestésen kívül ugyan milyen "kiépítésre" volt szükség, hiszen az út, a sávok azelőtt is megvoltak már.
Vajon a "BUSZ" feliratok átlós lefestegetése (vagy ragasztása?) mennyibe kerül?
Illetve a KRESZ szerint ez így még mindig nem teljesen kóser, mivel a kettős záróvonal megmaradt, azt nem lehet(ne) átlépni, akár buszsáv, akár nem.

Tom Bobb · http://tombobb.blog.hu 2011.06.03. 14:43:16

@Bartoki: @Lrdx: A különbség csak az, hogy Torontóban be is tartják ezt a rendeletet/szabályt, mert különben... (azért azt nem tudom, mi lenne különben, de tényleg nem cammog a busz, hanem repül sebesen).

Itt a buszok kétféle módon hajtódnak meg - elektromosan és gázolajjal. Úgy láttam, csak az indításhoz használnak gázolajat, aztán menet közben már átkapcsol a kütyü elektromos meghajtásra. A kipufogó egyébként (mint minden más nagyteljesítményű gépen is) odafönn van a tető síkja fölött, tehát sem a busz mellett, sem mögötte nem érzed, amint "felszáll a füst".

Viktus 2011.06.03. 14:52:24

@lobaszopiatej:

Elégnek elég az első rendőrig :P

dr. Trebitsch 2011.06.03. 15:25:54

Sajnos ez egy lusta és összetartásra képtelen nemzet, képtelen egy igazi polgári engedetlenségi akcióra. Pedig csak egyszer kellene egy olyan akció, hogy egy hétig senki nem tankol, és mindenki tömegközlekedik. Utána jó ideig ilyen marhaságokkal senki nem merne előjönni.

dr. trafik nomac 2011.06.03. 15:29:53

Milyen hozzaallas ez mar ?! Elegge prekoncepcio ez, masreszt meg az USA-ban volt egy eset, hogy egy terhes not megbuntettek a fastlane-on, mert azt modnta, hogy o mar 2, de a birosag nem fogadta el. Szoval barki megszegi a torvenyt meg lehe tbuntetni, de azert egy torvenyt tamadni, mert meg is szeghetik, hat eleg nagy furkosag.

lobaszopiatej 2011.06.03. 16:00:20

@Tom Bobb: kösz az info-t

@shamir: igazad van, kicsit röviden eltúloztam, a bkv-zók adójából IS. A helyes arány azonban az egyéni igényekkel legyen összhangban, pl.ne csak a BP-i bkv-sokéval - ez ui. kihat egész Nyugat-Mo.-ra.

@Viktus: akinek sötét az üvege ne mehessen ott? (nekem nem ilyen, csak spekulálok)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.06.03. 18:07:05

@tutti: Egyetértek, de ugye feltűnt, hogy ez egy viccposzt?

@kovi1970: :-))

@nomac:Elsősorban a magyar élelmességet akartam kifigurázni, de ha már szóba hoztad, azt azért (szabályozástechnikát is tanult mérnökként) megjegyzem, hogy a törvények meghozatalakor nem árt előtte elgondolkodni az esetleges "mellékhatásokon". Ebben mintha nem lennénk túl jók: betartatlan és/vagy betarthatatlan törvényből bőséges készleteink vannak.

@Tom Bobb: Tudom, hogy "odaát" ez létezik, anno Minneapolisban volt is szerencsém látni ennek egy olyan változatát, ami mindig az aktuális csúcsforgalom irányát követte, azaz reggel a "befelé" menők használhatták, délután meg a "hazamenők"...

ZBR 2012.01.13. 10:36:42

Ezt külföldön rendőrrel, vagy infravörös kamerákkal ellenőrzik, a felfújható játékszerekre nem reagálnak...
süti beállítások módosítása