HTML

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Magaslati levegőn összemennek a söröskorsók

2016.05.25. 08:41 promontor

Fogyasztóvédelmi szösszenet következik:

Összel Dobogókőn jártunk a haverjaimmal és egy sörözős hétvégét (Prága helyett) a kilátó melletti turistaházban töltöttük (http://dobogokoturistahaz.hu/). Alapvetően mindennel elégedettek voltunk, a szállás ár-érték aránya megfelelő, az étterem is jó, főleg a betérő turistákat célzó zsíroskenyér-pogácsa-almáspite trió dicsérendő.

Annak nem annyira örültünk, hogy egy korábbi látogatás óta a csapolt sör árát felemelték 450 forintról 550-re korsónként, de gondoltuk, egy hétvégére belefér a "magaslati" ár és amúgy a Pilisvörösvárról hozott Rotburger szűrt világosa finomnak találtatott, szóval még ebből se lett volna Homár poszt.

A Homár poszt akkor kezdődött érlelődni, amikor az étterem esti zárása után a személyzet eltávozott és mi az esti kártyázásunkhoz kezdtük a magunkkal hozott sört fogyasztani. Rögtön kezdtünk egy egyliteres üveggel, amit kiöntöttünk két korsóba... Illetve amikor a két korsó megtelt, némileg csodálkozva tapasztaltuk, hogy még elég sok maradt a palackban, kitöltve a harmadik korsónak majd a harmada megtelt. Hm.

Az eltérés elég jelentős volt, úgyhogy további tesztelésnek vetettük alá korsóinkat (mármint a turistaház korsóit, amiben az árlap szerint félliter sört szolgáltak fel), amelynek eredményét a mellékelt fotók illusztrálják.

Az első három képen az látszik, mi történik, ha a korsóba a hagyományos módon, azaz megfelelő habot képezve töltünk sört (persze mire lefényképeztem, a hab kicsit összement, de nem ez a lényeg). Hát az történik, hogy az üveg alján marad fél-egy deci sör:

A második hármas sorozat azt mutatja, mi történik, ha ezután várunk pár percet, amíg a hab kimegy a sörből. Nos, akkor a maradékot óvatosan kitöltve belefér a korsóba, igaz akkor a habmentes sör pont színültig tölti a korsót:

Azaz éppenséggel pont félliteres a korsó, már ha valaki teljesen habmentes sört kap. Habbal sajna kevesebb. A nekünk felszolgált csapolt sör természetesen rendes habkoronával érkezett, kár, hogy eszerint viszont nem érte el a félliteres mennyiséget.

Hogy a hiányzó adag az fél vagy egy deci volt, az már tulajdonképp részletkérdés.

Szerintem Eötvös Loránd most kicsit rosszallóan tekint le a róla elnevezett turistaház üzemeltetőire...

Szólj hozzá!

Címkék: sör homár fogyasztóvédelem dobogókő turistaház söröskorsó Rotburger

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.