HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

A budapesti autózásról

2008.01.30. 11:31 promontor

Itt idegen tollakkal fogok ékeskedni, íme: Ábrándok és valóság...

Rövid és frappáns összefogalója annak, hogy mi ma a helyzet a budapesti autózásban. Egy megállapítás kivételével (ami a benzinárról szól) egyetértek vele.

Érdekes beleolvasni viszont a bejegyzést követő vitába. Helyenként ugyan nem túl épületes (bár azért lehetne rosszabb is), viszont látszik belőle, micsoda érdeklődést és érzelmeket vált ki  az autózás témája.

És persze újra elhangoznak az ezerszer ismert közhelyek:

  • "Én szívesen tömegközlekednék, de előbb legyenek tiszták a buszok, írtsák ki a  büdös hajléktalanokat róla, járjanak gyakrabban, gyorsabban, stb."
  • "Már megint az autósokról akarnak egy újabb bőrt lenyúzni, én már ennyit meg annyit fizetek, nehogy má' az ne legyen elég. Persze, mert elsikkasztják a politikusok...
  • stb.

Ezekkel a megjegyzésekkel az a bajom, hogy ha van is igazság bennük (pl. az tény, hogy finoman fogalmazva is vannak zavaros ügyek az autósoktól beszedett közpénzek elköltésében, ld. Centrum Parkolási Rablóbanda, meg az is igaz, hogy a BKV elég folyamatosan rohad le) ezek mégis leginkább egy célt szolgálnak. Azt, hogy az illető meggyőzze saját magát arról, hogy őneki márpedig semmi dolga, járhat ugyanúgy autóval, mint eddig, és úgy jó minden, ahogy van. Na, mondjuk nem jó, de akkor is erről nem ő tehet, nehogy má' neki többet kéne fizetnie, vagy netán buszra kellene szállnia, azzal ugyebár semmi nem lenne jobb. Szóval ez egy ördögi kör: nem változtat az autós, változtasson az állam és az önkormányzat, majd aztán...

Persze az állam és az önkormányzat sem változtat, pl. azért nem, mert a változtatások egy része észvesztő összegekbe kerülne, amit az autósok tényleg nem fizetnek meg (legalábbis ezt állítja a poszt, én meg egyetértek vele), meg pl. azért se, mert a politikusaink gyáva és impotens társaság, amelyik nem meri felvállalni a változtatásokat.

Így aztán minden marad a régiben, pontosabban minden folyamatosan rosszabbodik.

Pedig a közhelyek egy része nem igaz: pl. BKV-val közlekedni igenis lehet, és szerintem az sem biztos, hogy egy 20 perces autóút a dugóban, káromkodva, szidva a többi autós felmenőit, az tényleg olyan sokkal jobb, mint mondjuk 40 perc a buszon, metrón, ahol mellesleg utazás közben el lehet olvasni a reggeli újságot vagy netán egy könyvet is. És persze az a közhely sem állja meg a helyét, hogy "ha minden autós átszállna buszra, akkor összeomlana a tömegközlekedés", pontosabban ez így igaz, de a dolog nem erről szól, hanem arról, hogy lehetne egy trend, amely arról szólna, hogy az autósok lassan átszoknának buszra. nem egyszerre, hanem szépen lassan, fokozatosan (jelenleg ugyanis egy fordított trend van).

De ehhez az is kellene, hogy néhány autós elgondolkodjon azon, hogy ő személy szerint tehet-e valamit az ügy érdekében...

Szólj hozzá!

Címkék: budapest bkv parkolás dörgedelem autózás

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr6317653

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.