HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Megfejtés, avagy romok Tatán

2010.07.31. 16:33 promontor

Volt egy találós kérdésem, ideje eredményt hírdetni.

Persze aki visszanézett már az eredeti poszthoz, az tudja a megoldást, de azért talán a háttérinformációk is érdekesek lehetnek. Nos, a kép Tatán készült (ahol nemrég jártam, talán ez lehetett volna egy tipp a megfejtéshez...), a Cseke-tó mellett, az Angolkertben:


View Tata, Szabadtéri Színpad a Kiskastélynál in a larger map

Egy elhanyagoltnak tűnő, jobb sorsra érdemes szabadtéri színpad fa üléseinek háttámláját kaptam le itt. Annyi csalás volt a rejtvényben, hogy az eredeti képnek csak egy kivágása szerepelt, de végülis is ez a modern számítástechnika korában kitalálható, így talán megengedhető.

Íme az eredeti kép (a képre kattintva pár másik helyszíni fotó is megtekinthető):

A képen a háttérben látható fehér épület egyébként Kiskastély névre hallgat. Az Eszterházy grófok építtették a XVIII. század végén (copf stílusban, ezen gyerekként mindig nagyokat vihogtam) és nyárilakként szolgált. A szabadtéri színpadot a 30-as években építették, ha minden igaz, de arról nem szól a fáma, a székek mikoriak.

Aki egyébként azt gondolná, hogy sok időt töltöttünk Tatán, az téved. Alapvetően Várgesztesen voltunk, mindössze a hazaúton ejtettük útba Tatát egy kétórás, fagyizással kiegészített séta erejéig. Mivel a sógoromék beajánlották a Barta Cukrászdát, ezért ezt a kétórás sétát nem az Öreg-tó és a vár környékén tettük, hanem a cukrászdához sokkal közelebb eső Angolkertben.

Itt egyébként nemcsak a rejtvény tárgyául szolgáló szabadtéri színpad található, hanem több más érdekes látnivaló is, ezek közül jó néhányat nem is láttunk (így nem csak fagyizni kell majd visszatérni). Láttuk viszont az impozáns kolostorromot, ami nagyon tetszett, még a római kori sírkövet is kiszúrtam és rögtön eszembe jutott az a sokszor hallott tény, hogy a duntántúli árpádkori épületek tele vannak római kori kövekkel, (középkori recycling, ugye), csak amiatt szégyelltem magam, hogy egy ilyen gyönyörű gótikus templom- vagy kolostorromról még nem hallottam.

Aztán otthon meg amiatt szégyelltem el magam, hogy nem jöttem rá, hogy az általam felfedezett gótikus "rom" nem valódi: 1803-ban építettették a már említett Eszterházyak.  Mentségemre szóljon, hogy a római sírkő viszont valódi.

Viszont egy rendes vetélkedőnek eredményhírdetés is dukál. Essünk tehát túl rajta!

Először is, a tippeket mindenkinek köszönöm!

A mezőnyből természetesen kiemelkedett Zoli, aki így népes díjgyűjteménye mellé kiteheti a vitrinbe a júliusi Hónap Rejtvényfejtője jelvényt is. A pad-háttámla-nézőtér vonalat a legtöbben kapiskáltátok. Nekem mindenesetre transporter költői tippje tetszett a legjobban, neki a Zsűri Különdíját ítéltem meg.

Ezúton gratulálok az értékes címekhez! ;-) Ami persze nem jelent sokat, más díj ugyanis nincs.

2 komment

Címkék: tata rejtvény megfejtés cseke tó kiskastély szabadtéri színpad rejtett kincsek műromok barta cukrászda

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr842188298

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

transporter 2010.07.31. 23:09:20

Nagyon köszönöm a Zsűri Különdíját.
Ugyanakkor szégyenlem magam, hogy mennyire tájékozatlan vagyok a hazai színházakat illetően.
Persze görög kikötőben, sem jártam még.

Penya666 2010.08.15. 14:05:48

En tatai vagyok. De ezt meg nem lattam hogy valami jokepessegu osszefestette a muromokat. Ha a jo edes.... az ilyennek. Szomoru.
süti beállítások módosítása