HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Oltásregisztráció magyarosan

2021.07.15. 09:35 promontor

A csodás magyar oltásregisztrációs rendszerről sokan írtak már, most én is csatlakozom a sorhoz.

Mi kell ahhoz, hogy ma egy magyar állampolgár koronavírus elleni oltást kaphasson? Szemben az év eleji állapottal, ma már vakcina van dögivel, tehát azt gondolná a naív ember, akit még nem oltottak be, hogy gyorsan hozzájuthat az oltáshoz, ha esetleg csak most döntene úgy, hogy mégiscsak kéri.

Mondjuk nagy tolongás nincs, aki a felnőttek közül akart oltást, az már megkapta. Igazából a poszt apropója az, hogy van egy a 12-15 éves korosztályba tartozó gyermek a családban (továbbiakban A Gyermek), aki számára csak nemrég nyílt meg az oltás lehetősége. Miután szerintünk az oltás az általában is egy jó és fontos dolog, a koronavírus esetében meg különösen az, ezért a család többi tagja már "régen" beoltatta magát. Nem meglepő tehát, hogy a családi kupaktanács kb. 17 másodperc alatt eldöntötte, hogy márpedig A Gyermeket is elküldjük (illetve elvisszük) oltásra.

Oltásprocessz 2021 nyarán

Tehát mi kell ahhoz 2021 nyarán, hogy oltáshoz jusson A Gyermek? (Vagy bárki, ugyebár...)

1: Regisztráció

Erről sokat írtak. Aki a minimális számítástechnikai ismeretekkel rendelkezik, vérmérséklete szerint dühöng vagy röhög a regiszrációs honlap megvalósításának gyermeteg hibáin. Pl. azon, hogy a fő azonosító nem a TAJ szám, hanem egy email cím, vagy pl. azon, hogy arra nem voltak képesek, hogy a megadott email címre visszaigazolást küldjenek a regisztráció beérkezéséről. (Azazhogy fogadták az adatokat és elkezdték feldolgozni őket.) Szóval az ember beleregiszrál a nagy magyar állami adminisztrációs semmibe és reménykedik, hogy nem veszik el az egész.

2: Regisztráció Sikerességét Ellenőrző Honlap

Az esetek többségében azért a regisztráció sikeres. A magyar adminisztráció csikorgó fogaskerekei mozgásba lendülnek és az egészségbiztosítási rendszerbe bekerül az a tény, hogy A Gyermek szeretne oltást kapni. Erről a tényről "természetesen" ugyanúgy nem küldenek emailt, mint ahogy a regisztráció befogadásáról sem küldtek. Ehelyett lehet ellátogatni a Regisztráció Sikerességét Ellenőrző Honlapra, ahol a megfelelő adatok (TAJ szám + születési dátum) bepötyögése után választ kapunk arra, hogy a magyar egészségügy szerint kért-e A Gyermek oltást. Ha a válasz igen, akkor boldogok vagyunk. Ha nem, akkor belekerülünk egy végtelen ciklusba, amelyben vérmérséklettől függő gyakorisággal kérdezgetjük újra és újra a Regisztráció Sikerességét Ellenőrző Honlapot, hogy most akkor mi van. Ha szerencsénk van, akkor pár nap után pozitív válasz érkezik, mehetünk tovább. Ha nincs szerencsénk, akkor valami félrement, lehet próbálkozni újra a regisztrációval. (Amihez új email cím kell és persze az se kizárható, hogy a végén két regisztrációnk lesz két email címmel, ugyanarra a TAJ számra...)

3: Időpontfoglalás

Ha a regisztráció sikeres volt, innentől már egyenes út vezet  az oltáshoz. Az időpontfoglaló honlap ugyanis egész  elfogadhatóra sikeredett, talán azért, mert szemben az első két honlappal, amit teljesen ad hoc módon, a semmiből programoztak le lóhalálában, aztán meg úgy hagyták, ez már része a nagy állami honlaprendszernek (azon belül is az eeszt-nek), ami ugyan még mindig nem az informatika csúcsa, de már a használható kategóriába tartozik. Meg lehet adni kívánt dátumokat, lehet választani hozzánk közel eső oltópontot, végül pedig egy konkrét időpontot. És az egészről még visszaigazolást is kapunk, ki lehet nyomtatni, illetve emailben is elküldik. Józan ész rulz, hurrá!

4: Oltás

Az oltás maga flottul megy, nagy tömeg nincs, megvan az egész kevesebb, mint egy óra alatt, beleértve ebbe az oltás utáni biztonsági üldögélést is. Megkapjuk az időpontot a második oltásra is, lehet bevésni azt is a naptárba.

Szóval A Gyermek megkapta az Oltást, mi akkor mi a gond?

Hát leginkább az, hogy az egész értelmetlenül túl van bonyolítva. Hogyan lehetne ezt jobban csinálni?

Elsősorban fel kellene ismerni, hogy a regisztráció ma már teljesen felesleges. Vakcina van bőven. Mi lenne, ha az oltópontra bárki besétálhatna, amikor kedve tartja és egy rövid ellenőrzés után (TAJ szám, igazolványok) már kapná is az oltást? Nem lenne sokkal egyszerűbb?

Természetesen előfordulhatna, hogy valahol hosszabb sor alakul ki, ennek kezelésére az időpontfoglalót meg lehetne tartani, az amúgy is az egyetlen normálisan sikerült eleme az oltásokhoz készített informatikai rendszernek. Persze az időpontfoglalás nem lenne kötelező, de egyrészt valamivel csökkentené a váratlanul kialakuló sorok esélyét, másrészt mentesítené a sorállás alól azokat, akik vették maguknak a fáradságot az időpontfoglaláshoz. (Vegyük észre, hogy ez pont ugyanaz a rendszer, ami az okmányirodákban van: ha foglalsz időpontot, biztosan gyorsan végzel, de azért odamehetsz időpont nélkül is.)

Ezzel a rendszer két legrosszabb elemét ki lehetne iktatni és fel lehetne gyorsítani az oltáshoz jutást.

Ráadásul a rendszer egyszerűsítése révén több esély lenne az eddig még nem beoltott felnőtteket is rávenni az oltásra, Nem mindenki megrögzött oltásellenes ugyanis, egy jelentős részüket csak nem igazán érdekli ez az egész. Öket nem lenne lehetetlen rávenni az oltásra, viszont sokan nem túl képzett emberek, kétkezi melósok, cigányok, stb. akik garantáltan bele se kezdenének a fent leírt négylépcsős regisztrációs rémálomba. (Persze ahhoz, hogy ezeket a meggyőzhető oltatlanokat tényleg elérjük, a rendszer egyszerűsítésénél több kell, de erre is vannak máshol a világban átvehető próbálkozások, pl. valamiféle jutalom, legyen az vakcinalottó, ingyensör, ingyencsoki, vásárlási utalvány - ahogy pl. a véradóknak is jár, stb.)

U.I. (2021. július 14.): Sajnos be kell ismernem, hogy a gondolat egyáltalán nem zseniális, mások is rájöttek már. Éppen befejeztem a poszt szövegét, amikor ezt hallottam az Infó Rádióban: 

Már regisztráció nélkül is oltanak Szlovákiában

Mi lenne, ha példát vennénk az atyafiakról?

49 komment

Címkék: index politika magyarország szlovákia homár állam vakcina oltás blődli villámposzt index címlap koronavírus

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr7716627860

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2021.07.15. 10:24:00

Azért az se semmi, hogy két-három napig tart, amíg a teljesen felesleges regisztráció ténye átkerül az EESZT-be.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2021.07.15. 10:56:55

Nekem az elmúlt hónapokban járt le a személyi igazolványom, de mivel a veszélyhelyzet miatt minden ilyen okmányt automatikusan meghosszabbítottak, jó ideig nem foglalkoztam vele.

Csakhogy van egy Vodafone-os telefonszámom, amely miatt évente egyeztetni kell az adatokat, ez viszont nem megy érvényes személyi igazolvány nélkül. (Hiába érvényes elvileg az igazolvány, a Vodafone rendszere ezt "nem érti", személyesen is fölkerestem az üzletet, és ott kiderült, hogy mindenképpen meg kell újítanom a személyimet.)

Nosza. Gondoltam, hogy időpont nélkül esélyem se lenne, nyilván egy csomó hasonló ügy fölhalmozódott az okmányirodákban a járvány miatt. Fölmentem hát a magyarorszag.hu honlapra, ahol valóban egy egészen jól működőnek tűnő regisztrációs rendszer fogadott. A bökkenő az volt, hogy egyáltalán nem volt időpont! Se egy héten belül, se a következő hónapokban, soha. Beírtam egészen az év végéig az összes lehetséges időintervallumot. Aztán beállítottam azt a lehetőséget, hogy nemcsak a kerületi, hanem az összes budapesti okmányirodát listázza a rendszer. Kiderült, hogy az egész nagy fővárosban egyetlen egy (!!!) okmányiroda volt (a XXIII. kerületben), ahová foglalni tudtam időpontot, igaz, ott is csak egyetlen egy (!!!) foglalható időpontot kínált föl a rendszer. (Ez múlt hét szerda 13:00 volt.)

Szerencsére Soroksár elég közel van, negyedóra busszal, elmentem hát, jó korán érkeztem, de csak 13:45-kor kerültem sorra. (Vajon minek akkor az időpont, ha úgyse tartják be?)

Tegnap óta megvan az új személyim, de hogy az informatikai rendszerrel és a szervezéssel nem voltam elégedett, az kitalálható...

Nem teljesen értem, hogy miért nem lehet jobban megoldani ezt informatikailag.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2021.07.15. 11:30:47

@Csöncsön: Igen, az okmányirodai időpontfoglalás nagyon ramaty mostanában, szinte semmire sincs időpont.

Van, ahol ez annak a jele, hogy ha odamész időpontfoglalás nélkül, akkor tömeg lesz és sokat kell várnod. De olyan is van, hogy időpont nincs, odamész és egész gyorsan végzel, ami legalábbis fura.

Gondolom az igazolványok pótlása az egyik ilyen ok. A másik az, hogy ilyenkor kell pl. diákigazolványhoz regisztrálni az iskolát váltó diákoknak ez több tízezer gyerek (illetve inkább százezer).

Szerintem az is gond, hogy viszonylag kevés időpontot ajánl ki az időpontfoglaló az igényekhez képest, ahogy egyre népszerűbb a foglalás.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2021.07.15. 12:15:54

@Csöncsön: Egyébként szerintem az azonosításhoz elfogadnak útlevelet vagy jogsit, ha az érvényes...

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2021.07.15. 16:05:47

@promontor:

Igen, de jogosítványom (érvényes) nincs, és útlevelet már vagy tíz éve nem használtam.

Mindegy, mert örülök, hogy emiatt legalább elintéztem a dolgot, ráadásul ez a kártya most TAJ- és adókártyának is jó lesz.

Muhammad Balfas 2021.07.16. 08:22:55

Érvényes Taj nélkül is jár az oltás. Akkor miért ez a nyilvántartás alapja az oltottság tekintetében?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2021.07.16. 09:04:22

@Muhammad Balfas: Nyilván azért, mert az egészségügyi ellátással kapcsolatos dolgokat a TAJ szám alapján tartják nyilván. Ez akkor is így van, ha a TAJ számod éppen nem érvényes: ellátást akkor is igénybe vehetsz. Ha sürgős, akkor mindenképp ellátnak, aztán utólag megpróbálják kifizettetni veled, ha nem sürgős, akkor vagy rögtön fizetsz, vagy nem látnak el. A harmadik eset meg ez az oltás, amit mindenképp ingyenesen megkapsz.

Muhammad Balfas 2021.07.16. 09:08:25

@promontor: De az utóbbi időszakban több tízezer ember Táj-számát megszüntették, az új törvény alapján.

Ekrü 2021.07.16. 09:09:30

"Elsősorban fel kellene ismerni, hogy a regisztráció ma már teljesen felesleges. "-Nem,nem felesleges.Azt pedig,hogy miért,azt pont te magad írtad le ezzel a mondatoddal: "Az oltás maga flottul megy, nagy tömeg nincs, megvan az egész kevesebb, mint egy óra alatt, beleértve ebbe az oltás utáni biztonsági üldögélést is."

" Mi lenne, ha az oltópontra bárki besétálhatna, amikor kedve tartja és egy rövid ellenőrzés után (TAJ szám, igazolványok) már kapná is az oltást? "-Káosz,sorban állás,aztán írhatnád a sokadik blogot,hogy x éves gyermekkel ott kellett állnod a tűző napon órákon keresztül,milyen kormány az aki ezt nem képes megszervezni.Mert arra garancia nincs,hogy pont abban az időpontban amikor odaérsz nincs senki,miközben meg majd lesznek olyan órák ,amikor az orvos és a teljes személyzet tök fölöslegesen ül ott mert a kutya nem nyitja rájuk az ajtót.Van ő nekik más dolguk is ,ne raboljuk fölöslegesen az időt....

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2021.07.16. 09:14:52

@Muhammad Balfas: A TAJ számuk megmaradt, a rendszer továbbra is tudja, hogy az 123456789-es TAJ szám Gipsz Jakabhoz tartozik, csak fizetniük kell az ellátásért...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2021.07.16. 09:22:05

@Ekrü: Nem olvastad valami figyelmesen a posztot. Írtam, hogy az időpontregisztráció lehetőségét megtartanám.

Egyébként a javaslatod logikáját követve bármely orvosi rendelésre csak időpontfoglalás után lehetne bejutni, hiszen ott is előfordulhat, hogy "az orvos és a teljes személyzet tök fölöslegesen ül ott mert a kutya nem nyitja rájuk az ajtót"...

Magyarország jobban szaporodik! 2021.07.16. 09:41:06

@Ekrü:

Mi újság a 46 éves korukban felvilágosított gyerekeiddel, regisztráltad már őket? Vagy a vírusról még nem világosítottad fel őket?

Muhammad Balfas 2021.07.16. 09:43:06

@promontor: De akkor miért azt kommunikálták, hogy több tízezer embernek megszűnik a Taj-száma?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2021.07.16. 09:54:09

@Muhammad Balfas: Magyar sajtó. Pongyola és/vagy szenzációhajhász fogalmazás.

Serény Vélemény 2021.07.16. 10:25:05

10 millió oltásszakértő, 10 millió futballszakértő, 10 millió vírusszakértő, 10 millió * szakértő országa vagyunk.

Eleinte bosszantott, de most már megszoktam, és csak röhögni tudok rajta... :D

Serény Vélemény 2021.07.16. 10:26:38

@promontor: "Magyar sajtó. Pongyola és/vagy szenzációhajhász fogalmazás."

Kimaradt egy fontos dolog: "magyar _függetlenobjektív_ sajtó".

11 Favágó 2021.07.16. 10:42:39

Itt tart ma Magyarországon a balfék független tájékoztató média:
"Az oltottak fele nem biztos benne, hogy beadatná a harmadik adagot"
Kinyitod a független, nem oltásellenes címlapcikket, mit látsz?
Biztosan beadatná 46%, valószínűleg beadatná 31% - azaz közel 80%!
Biztosan és valószínűleg nem adatná be 17% - azaz minden 6. ember.
Sikerült címben egyenlőséget tenni a 80 és 17% közé.
Baszki, ez észbontó
index.hu/chart/2021/07/16/pfizer-moderna-szputnyik-astra-zeneca-koronavirus-oltas-kutatas/

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2021.07.16. 11:02:37

@Serény Vélemény: Egyrészt ezt az "érvet" gyakran azok sütik el, akiknek érdemi ellenérvük nincs az elhangzottakkal szemben. Másrészt, nem kell minden kérdés megítéléséhez szakértőnek lenni.

@11 Favágó: 1) Nem tudom pontosan mit értesz "balfék független tájékoztató média" alatt, de nem vagyok benne biztos, hogy az index abba a körbe tartozik. 2) Egyébként meg ugyan szerintem se szerencsés a címadás, de logikailag korrekt, a nem biztos kategóriába bele tartozik az is, aki valószínűleg beadatná.

Ekrü 2021.07.16. 11:05:02

@promontor:
"Írtam, hogy az időpontregisztráció lehetőségét megtartanám."-Minden olyan helyre ahol időpontot lehet kérni előtte regisztrálni kell. (önkormányzat,SZTK stb.) Pld. azért,hogy mikorra odajutsz az ablakhoz,az ügyintéző előtt már ot legyenek az adataid,ne akkor kelljen keresgélnie.Az oltáshoz azért is fontos mert a TAJ számod alapján ki tudja keresni az orvos a kórelőzményeid és ha kizáró okot talál akkor kiértesít,hogy ne menj oda hiába.
Amúgy ha szerinted az időpontregisztráció maradna,akkor mégis mi a bajod az egésszel? Így is úgy is fel kell menned a honlapra regisztrálni,akkor nem mindegy minek hívják?
"Egyébként a javaslatod logikáját követve bármely orvosi rendelésre csak időpontfoglalás után lehetne bejutni, hiszen ott is előfordulhat, hogy "az orvos és a teljes személyzet tök fölöslegesen ül ott mert a kutya nem nyitja rájuk az ajtót"... "-Nem éppen.Egy háziorvosnak az a munkája ,hogy ott üljön és várja a betegeket.Az oltópontokon meg olyan orvosok ülnek,akik normál esetben nem lennének ott,hanem pld. kórházakban vagy rendelésen vagy épp a szabadidejüket töltenék.

Ekrü 2021.07.16. 11:07:18

@Magyarország jobban szaporodik!:
Érdekes lenne ha 50+-an 46 éves gyermekeim lennének.
Ja,bocs ,elfelejtettem ,hogy te a pedó Matyi vagy, nálad ez teljesen elfogadott....

belekotty 2021.07.16. 11:10:44

@Serény Vélemény: A 10 millió atomfizikust kifelejtetted.

odamondó 2021.07.16. 11:22:53

@Serény Vélemény: ja, mert szerinted a többi országban nem ugyanez a helyzet? Amúgy ilyen alapon véleményed többé ne legyen semmiről, mert akkor 'szakértő' vagy.

@11 Favágó: 46% biztosan beadatná mindenki más nem biztos így a cím szerintem helyes.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2021.07.16. 11:25:40

@Ekrü:
1) Nem, egy SZTK-s időpontkéréshez pl. nem kell előtte külön regisztrálni. Ahhoz, hogy az ügyintéző előtt ott legyenek az adataid, ahhoz csak az kell, hogy az időntkérésnél megadd a TAJ számodat, amit persze kérnek is az időpontkérés során.
2) Jelenleg három különböző alkalommal kell kötelezően "felmenni a honlapra", ráadásul a folyamat több napnyi különbséggel. Ehelyett javasolok egyet, azt is opcionálisan.
3) Az megvan, hogy az oltópontok azok rendelőintézetek és kórházak, ahol amúgy is ott vannak az orvosok? Innentől kezdve megfelelő szervezés kérdése, hogy az ezzel foglalkozó személyzet ne üljön ott feleslegesen.

Serény Vélemény 2021.07.16. 11:26:54

@belekotty: Dehogy, a * karakter mindent visz, bármit helyettesíthet, természetesen! :-)

Serény Vélemény 2021.07.16. 11:31:31

@11 Favágó: Nyilvánvaló, hogy az index végletesen elfogult és a pfizer fizetett ügynökeként viselkedik.

moloy 2021.07.16. 11:39:30

@Csöncsön: Egy tanács (mindenkinek):
1. Kormányablak(?) regisztráció. (sokmindenhez lesz jó)
2. Automatikus okmány-frissítést bejelölni. (És még a fénykép miatt sem kell bemenni...)

A Covid regisztrációhoz: Mint a cikkíró is tapasztalta, nehéz időpontot foglalni. Ha regisztráció nem kellene, ugyanúgy ellehetetlenülne itt is az időpontfoglalás, és nem feltétlenül egy internetes támadás miatt...

Serény Vélemény 2021.07.16. 11:48:09

@promontor: "3) Az megvan, hogy az oltópontok azok rendelőintézetek és kórházak, ahol amúgy is ott vannak az orvosok? Innentől kezdve megfelelő szervezés kérdése, hogy az ezzel foglalkozó személyzet ne üljön ott feleslegesen"

Amúgy ott vannak az orvosok, de amúgy speciális logisztikai körülményeket (hőmérséklet) igénylő termékekről van szó, amelyeknél azon a hőmérsékleten való tárolás, amely hőmérsékleten be is lehet adni, nagyon korlátos.

Hogyan döntöd el reggel, hogy mennyi vakcinát olvasztasz ki? Ha keveset, akkor az hátráltatja az oltást, ha túl sokat, akkor nap végén a felhasználatlan mennyiséget ki kell dobni.

A regisztrációs rendszer lehet, hogy nem a legfejlettebb, és nem a világ legmenőbb cége csinálta, de a magyar viszonyokhoz, az általános fejlettségi szintünkhöz képest teljesen bevált.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2021.07.16. 12:00:53

@moloy: Ne keverjük az okmányirodai és az oltásos időpontfoglalást, két különböző dologról van szó: az előbbiről mondtam én és Csöncsön, hogy nehéz, nem az utóbbiról.

Az okmányirodai időpontfoglalással szerintem az lehet a baj, hogy az okmányirodai kapacitásnak csak kis részét lehet lefoglalni, ezért az időpontok hamar elfogynak. Valószínűleg eleinte elég volt annyi időpont, amennyit kiajánlott a rendszer, de ma már egyre többen szeretnének előre foglalni, növelni kellene a kapacitást. Már csak azért is, mert egyébként lehet menni foglalás nélkül is az okmányirodába, van kapacitás a lefoglalt időpontokon felül. Tehát valószínűleg a lefoglalható és nem lefoglalható kapacitás egyensúlyán kellene változtatni és akkor javulhatna a helyzet.

Az oltópontokra az időpontfoglalás ezzel szemben simán megy. Tapasztalatom szerint bőven van időpont a legtöbb helyen, lehet kedvünkre napot, órát, percet választani. Azaz a jelenlegi oltásigényt az oltópontok gond nélkül kiszolgálják.

(Nyilván ez nem volt mindig így. De én nem is azt mondtam, hogy az elejétől fogva regisztráció nélkül kellett volna oltani, hanem azt, hogy mostanra eljutottunk oda, hogy a regisztráció már felesleges.

És persze azt se mondom, hogy nem lesz esetleg olyan helyzet a jövőben, hogy újra kell regisztráció, mondjuk ha bedurvulnak a mutánsok és mindenkinek új oltás kell majd. De az oltásregisztrációs honlapot nagyon jó lenne addigra rendbetenni, mert az úgy szar, ahogy van, ahogy ezt nagyon sokan megírták, én is a posztban...)

11 Favágó 2021.07.16. 12:05:34

@promontor:
Ha feltárjuk/kibontjuk az igazság minden részletét valóban nem hazudik a cím.
De a pongyola szenzációhajhász, sőt félrevezető sajtótermék pont ilyen.
Ezt értettem balfék, magát függetlennek mondó, de célzatosan félre tájékoztató média alatt. Amiben az Index élenjáró, ha ezt lehet élenjárásnak nevezni.

11 Favágó 2021.07.16. 12:08:39

@odamondó: ez a cím még mindig a félig üres pohár megközelítés.
"5-ből 4 ember újraoltatná magát" ????

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2021.07.16. 12:11:11

@Serény Vélemény: Ami a vakcinák hűtését illeti, az szakkérdés, biztos bele akarsz ebbe menni? ;-)

Komolyra fordítva, a sajtóban erről azt olvasni, hogy még a Pfizerről is kiderült, hogy a kezdeti szigorú tárolási előírások enyhíthetőek, más oltásoknál meg eleve enyhébbek voltak az előírások. Szóval ami aznap nem fogy el, az nem biztos, hogy rögtön kidobandó, másnap reggel meg lehet az előző napi tapasztalatok alapján elővenni az újabb adagokat.

Egyébként ezzel együtt veszteség mindig van, eddig is nyilván volt (voltak erről is hírek), ez természetes. Többek közt ezért is kellett több vakcinát rendelni, mint ahányan vagyunk.

Serény Vélemény 2021.07.16. 12:14:25

@11 Favágó: Tudják, hogy az emberek nagy része csak a nyitóoldal címeit olvassa el. Mert erre van néhány perce. Ezért a cikkek szándékosan úgy vannak szerkesztve, hogy az igazság benne van, de csak a legutolsó fejezetben, amíg azt el nem olvasod a cikk többi része a megfelelő irányultságot tartalmazza, azt az egy véleményvezéri gondolatot, amit te szabadfüggetlen polgárként elsajátíthatsz.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2021.07.16. 12:20:11

@11 Favágó: Részben egyetértek, én se szeretem a clickbait-es címadást. De a hiba legalább részben az olvasóban van, sokan ugyanis vagy el se olvassák a cikket, vagy felületesen olvassák el. Sajnos a magyar társadalom egy nagyon jelentős része nem képes megfelelő forráskritikára, ez a probléma gyökere.

11 Favágó 2021.07.16. 13:01:21

Mindjárt hagyom tovább folyni a blogodat csak egy gyögyszem tegnapról
Nagybetűs cím:
ORVOSOK EZREI HAGYJÁK EL AZ ORSZÁGOT

Kinyitod, első mondat:
Romániában hiába a megemelt fizetések, továbbra is csábító a külföldi munkalehetőség az egészségügyben dolgozók számára.

Visszakeresed, a linkje:
index.hu/kulfold/2021/07/14/romania-orvosok-kivandorlas/

Egyszerű böngésző agyában mi rögzül?
Tonnaszámra üldözi el Orbán az orvosokat.
Nem korrekt, ez rosszabb mint a PC.

Bocs, hogy offoltam eddig.

blaubner 2021.07.16. 13:13:54

a regisztrációnak lehetséges előnye, hogy tervezhetővé teszi a vakcinabeszerzést.
ez tavasszal elég jól be is vált.
igaz, hogy most van oltóanyag dögivel, de mi történik, ha a 4. (5., "x"-dik) hullám esetén a maradék 2-3 millió emberke hirtelen oltatni kíván? akkor gyorsan hozzuk vissza a regisztrációt? ha igen, mikor?
szerintem ezért egyszerűbb meghagyni, még akkor is, ha kicsit körülményes használni.

birka menet 2021.07.16. 13:25:51

@11 Favágó:

Fideszbolsikám, azért nem kérnek az emberek több oltást orbántól, mert a vezéred hatalmasat bukott a kínai KAMUVAKCINÁival és nem hülyék, hogy még egyszer ennek a szélhámosnak a kezébe adják az eletüket.

Orbán benyomatta az emberekbe a csapviz hatásosságú, világrekorder drága kínai kamuszert, majd ezek után ki olyan hülye, hogy ettöl a népirtótól még egy 3. kamuoltást is kér?

birka menet 2021.07.16. 13:38:28

@11 Favágó:

Az is egy főcím volt a fidesstől, hogy 6 millió kínai kamuvakcinát szállítattak le (gy.k 3 millió beoltotthoz) és ezzel sikerült elérni, hogy elsők legyenek egy nem létező oltási versenyben.

Most meg az a főcim, hogy nadehát csak 1 millió magyar ember van kínai lötyivel beoltva. Hol van akkor a leszállított 4 millió ampulla, miközben ugyebár az Illibernyák vezér közben azt is főcimként mondta tavasszal, hogy nem kér az EU Pfizerjaiból, mert azok majd csak ősszel jönnének miközben az ő illibernyák szereiből mindenki számára van.

Hol rejtegetik ezt a 4 millióm ampullát avagy a 2 millió kínai kamubeoltottat?

11 Favágó 2021.07.16. 13:43:29

@birka menet: Te szélballibbant olvasásképtelen nyomoronc.
Légy szíves olvasd el, amihez hozzászólsz.
Ott van benne, hogy 7% nem oltatná be magát. Az nem olyan qrva nagy szám. És ebben benne vannak azok a ballib meggyőződésesek is, akik végül beoltatták magukat.
Sajnállak.

birka menet 2021.07.16. 14:43:53

@11 Favágó:

Te agyhalott NER-birka, a te 7%-od meg a további 10% amit vagy elsunnyogsz vagy fel se fogod, hogy az mi, az szinte pont annyi, mint amennyien orbánod kínai kamuvakcina áldozatai voltak. Tehát értelmezheted úgy is, hogy ezek az átvertek 100%-ban mondanak nemet arra, hogy kérnek-e orbánék további vakcina szélámosságaiból.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.07.16. 16:52:39

@11 Favágó: Igen, az Index szinte sportot űz abból, hogy a cikkcímek félreérthetők, bár mégiscsak igazak legyenek. Rühes újságíró fajta, kattintásvadász honlap. De ez sajnos nem csak az Indexről mondható el, ez a szabad sajtó.

Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2021.07.16. 16:57:31

Amikor én regisztráltam, a dolog nem tartott sokáig. Változott volna valami azóta?

Nem egyedül az oltó személyzet és az oltópont leterhelése a probléma az ötletszerű megjelenésben. Az oltóanyag mélyhűtve van, hosszú ideig tartó művelet a biztonságos felmelegítése, mielőtt felhasználható lenne. Az nem járható út, hogy találomra felmelegítenek valamennyit, mert lehet, hogy kevés, de az is lehet, hogy egy része meg fog romlani. Az időpontfoglalás elhagyhatatlan, akkor viszont a nem bonyolult regisztráción rugózni elég fölösleges.

élhetetlen 2021.07.16. 17:23:13

@Serény Vélemény: „Teljesen bevált”. Ja. Lehetett volna az is, hogy a reglapon bejelölöd, hogy milyen vakcinát fogadsz el, (kocka, x), és mivel a körzeti orvosok megkapták, hogy mikor, kit lehet oltani, kor, egyéb kategória, és azt is, hogy milyen vakcinát kapnak adott időben, akkor azt is tudták volna, hogy kit kell felhívniuk, mert van számukra lehetőség, és tizedannyi hívást kellett volna lebonyolítaniuk, mint így, hogy csak megkapták a hozzájuk tartozó emberek listáját, amit addig is ismertek. Esetleg azokat is elérhették volna, akik bármilyen okból nem regisztráltak. Ez csak rendszerszervezés, és programozás kérdése, de mindkettőhöz ész kell.
Az orvosi rendelőkbe annyi ember hívtak be, amannyi vakcinájuk volt, az oltópontokra a körzetik adták le az oltási igényt, oltás előtt, az alapján, hogy milyen kvótát kaptak, tehát ez „Hogyan döntöd el reggel, hogy mennyi vakcinát olvasztasz ki? Ha keveset, akkor az hátráltatja az oltást, ha túl sokat, akkor nap végén a felhasználatlan mennyiséget ki kell dobni.”, ez hablaty.
A reg nélküli időpont foglalás. Adott ponton van vakcina, és kapacitás, akkor van időpont, ha valamelyik nincs, akkor nincs időpont. Mire kell ehhez a regisztráció?
@Ekrü: Már megint a lényeg mellett mentél el. Kevered a felesleges regisztrációt az időpont foglalással. De mindegy. Reménytelen.

élhetetlen 2021.07.16. 17:49:57

@11 Favágó: Hát igen, ha valaki ráklikkel, és az első mondatból kiderül, hogy nem rólunk van szó, tényleg nagyon egyszerűnek kell lenni ahhoz, hogy az rögzüljön az agyában, hogy „Tonnaszámra üldözi el Orbán az orvosokat.”.
Van egy helyes heti gyűjtemény, jókat szórakozok rajta (Index - Videó - Nem fog rájönni, mit találtak Harry herceg menyasszonyáról) . Ilyenekkek, hogy cím, mit mondot x y-ról valami kapcsán, a hír, semmit. Ezt azért vedd lazábban.

Muhammad Balfas 2021.07.16. 21:46:12

@blaubner:

"hullám esetén a maradék 2-3 millió emberke hirtelen oltatni kíván?"

Éppen arról van szó, hogy a negyedik hullámot kellene megelőzni/minimalizálni, ennek fennmaradó 2-3 milliónak a minél nagyobb arányú beoltásával. Pl. úgy, hogy eltöröljük a regisztrációt, oltási pontok létesülnek plázákban, forgalmas t.k. csomópontok közelében. Nyilván a legfafejűbb oltáselleneseket ez sem fogja meghatni, de azért nemcsak belőlük áll ez a 2.3 millió. Pl. sok roma eleve képtelen a számítógépes regisztrációra.

Muhammad Balfas 2021.07.16. 21:47:42

@birka menet: "mert a vezéred hatalmasat bukott a kínai KAMUVAKCINÁival"

Persze, azért nyithattunk jóval előbb és dobhattuk el a maszkot, mint máshol.

birka menet 2021.07.16. 22:37:19

@Muhammad Balfas:

Te drága díszhülyéje a NER-nek, igen pont dobhattad el hamarabb a maszkot, meg azért mehettél teltházas stadionba, mert a népirtó orbánodnak te csak egy hasznos hülye statisztika kellék voltál, akibe belenyomták a csapvíz ninöségü kínai kamivakcinát, hogy orbán villoghasson, hogy mennyi "átoltott" birkája van már. Ja, átoltott titeket a 60 dolláros átkúrással, szorozva 3 millióval.

odamondó 2021.07.17. 10:04:18

@Muhammad Balfas: előbb? Portugáliában közel 0%-os oltottság mellett április elején feloldottak szinte mindent.

A vakcina és a járvány lecsengése között jelenleg 0 összefüggés van. (lásd Bulgária példáját)
süti beállítások módosítása