HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Promontor díj, 2022

2023.11.21. 09:00 promontor

Igazából ez egy 2022 Első Félévének a díja lesz, mert a második félévben mindössze egyetlen, kellemes, de felejthető filmet láttam.

Az első félév viszont egész jól sikeredett, volt benne később némi meglepetésre Oscar díjat nyerő zseniálisan fura sci-fi melodráma, a Minden, mindenhol, mindenkor, vagy éppen egy "szokásosan" zseniális, érzékeny Almodóvar darab. Az előbbit különösen szerettem, szóval akár a Promontor díjra is esélyes lehetne, de ha már Oscart kapott, akkor inkább egy másik kedvencet választok.

Ami lehetne egy japán film, a Vezess helyettem: egy másik érzékeny darab, ami egyrészt nagyon más, sokkal visszafogottabb, mint Almadóvar kicsit mindig harsány stílusú története, másfelől viszont japános zárkózottsággal és szertartásossággal elfojtva mégis legalább ugyanannyira szenvedélyes, mint Almodóvar kicsit szappanoperás története.

De némi hezitálás után mindkettőt elvetem és inkább Kenneth Brannagh Belfastját választom:

 

A történet ugyan Észak-Írországban játszódik, de sajnos a világ tele van olyan hellyel, ahol hasonló dilemmákkal küszködnek az  ott élők. Az északír "bajok" kezdetét alulnézetből, egy család, illetve azon belül is leginkább egy kisfiú szemszögéből mutatja be ez a film.
Menni vagy maradni, ezt a kérdést járja körbe a film: maradjunk-e azon a helyen, ahol felnőttünk, ahol a szeretteink, barátaink élnek, ahol kedves számunkra minden tégla, ahol jól érezzük magunkat. Nem is lenne ez kérdés, ha tényleg jól éreznénk magunkat. De egyre kevésbé érezzük jól magunkat, mert egyre jobban félünk. Egyre több ismerősönkről derül ki, hogy már nem a barátaink, hanem az ellenségeink, akik gyűlölnek minket, a számunkra kedves téglákkal dobálnak meg minket, feldúlják az utcáinkat. Féltjük magunkat és féltjük a gyerekeinket kiengedni az utcára.

A történet hősei végül elmennek, máshol, egy biztonságosabb helyen próbálják meg felépíteni az életüket, de azt is látjuk, mennyire fájdalmas ez a döntés. A film egyszerre egy érzelmes, kedves, szeretnivaló visszaemlékezés a csodás gyerekkorra, a szerető családra és a fenti szörnyű dilemmának az érzékeny, árnyalt bemutatása. Brannagh egyik legjobb filmje!

Szólj hozzá!

Címkék: film mozi promontor dij 2022 index2 Belfast Kenneth Brannagh

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr8918197193

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása