HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Tavaszi poszt

2012.04.23. 06:54 promontor

A fényképek ugyan tavalyiak, de idén is nagyjából így néz ki a kert, így gondoltam, kiteszek néhány szép tavaszi képet:

Így néz ki minden tavasszal a kert pár napig. Én nagyon szeretem ilyenkor.

Nálunk sárgauralom van: pitypangok, a többségi virágok.

Fehér szórványkisebbségiek: kamilla százszorszép.

Békés egymás mellett élés: a kertben megy...

Vannak itt lilák is, de ők csak az egyik sarokban...

A képek kicsit nagyobb méretben itt is megtalálhatóak.

5 komment

Címkék: budapest tavasz pitypang virág kert kamilla százszorszép villámposzt repkény nem kamilla

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr324463919

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

zitanaploja · http://www.zitanaploja.blogspot.com 2012.04.30. 14:57:28

Kedves Promontor!
Első ránézésre a kamilla és a százszorszép nagyon hasonlít egymásra, de azért van különbség. A legfeltűnőbb, hogy a kamilla ilyenkor még nem nyílik, de ha már kinyílt, sokkal magasabbra nő, mint a rokona. A levelük is különbözik egymástól, a kamilla levelei osztottak, a százszorszépé lapát alakúak.
Csak azt akartam ezzel mondani, hogy ez szerintem százszorszép és ez nem vesz el semmit a képek szépségéből, csak a megszokott precizitásodhoz némi adalék.
Zita

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.04.30. 20:10:05

@zitanaploja: Na, le sem tagadhatom, hogy igazi pesti flasztergyerek vagyok. Pedig már az is hatalmas büszkeséggel töltött el, hogy a sárgákat nem kutyatejeztem le... ;-)

Mindenesetre köszi a javítást!

Apropó, nem tudod, hogy azok az icipici lilák az utolsó képen mik lehetnek?

zitanaploja · http://www.zitanaploja.blogspot.com 2012.05.01. 21:19:39

@promontor: Pedig nyugodtam lekutyatejezhetted volna, hisz a pitypangot így is hívják :-)
A lila virág valószínű, hogy repkény, de ezt a megfejtést nem nekem köszönheted.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.05.01. 22:00:04

@zitanaploja: Igen, de ez a Mindentudó Wikipédia szerint nem helyes. (Ld. hu.wikipedia.org/wiki/Gyermekl%C3%A1ncf%C5%B1 és hu.wikipedia.org/wiki/Kutyatej )

A repkényt köszi, amennyire én laikusként látom egy gyors guglizás után (pl. www.orszagalbum.hu/kerek-repkeny_p_58146 ), ez egy helyes megfejtés lesz. Már persze amennyit az én meglátásom ér a kamilla-százszorszép ügy után...

Akárhogy is, légyszíves add át köszönetemet a megfejtőnek!

zitanaploja · http://www.zitanaploja.blogspot.com 2012.05.03. 20:19:58

A pitypangról én is találtam a neten sok mindent, számomra a leghitelesebb Irénke néni gyűjtése volt, melyből kiderül, hogy ennek a virágnak 33 elnevezése van.
Ilyen szinonimák léteznek, mint békasajáta, békavirág (Székelykeve), csicskiri (Ürményháza, Székelykeve), gólyavirág, ebtej, fújóka, kácsavirág, kikirics (Becse), kikiriki (Zrenjanin), kislibavirág, kunkunbéka, kutyatej, láncfű, láncvirág, libadöglesztő (Doroszló), öregapám lámpása, pipevirág, pipitér, pitypang (Szenttamás), pópika (Magyarittabé), réti lámpa szélfúvó, szőke kislány koszorúja, tyúksegg, tyúkseggvirág, tyúkszemvirág (Törökbecse).

A kutyatej nemcsak az Euphorbia neve, hanem az azonos tulajdonság miatt (ez a tulajdonság a tejnedv) a pongyola pitypang (Tarataxum officinale) és a tavasz hérics (Adonis vernalis) neve is.

Most akkor kinek higgyünk? A Wikipédiát is emberek írják.
A köszönetet továbbítottam, köszöni szépen.
süti beállítások módosítása