Úgy látszik, ez már csak így lesz: rohanó világban rohanó mozijelentés, immáron harmadszor:
Sherlock Holmes Zwei (február 2.): Sherlock Holmes Guy Ritchie módra, ez nagyjából mindent elmond. Barokkos látvány, jópofa (vagy nem) humor, egy-két vad csavar a sztoriban. Rágógumi a szemnek, de a jobbik fajtából. Ami nem jelenti azt, hogy két hónap után bármire is emlékszem belőle...
Utódok (március 3.): Családi dráma, azt hiszem, így szokták hívni ezt az Amerikában igencsak bevett és profi szinten művelt műfajt. Jellemzői a remek színészi játék, a magánélet illetve elsősorban a családi élet konfliktusainak ábrázolása, kicsit néha (illetve elég gyakran) didaktilkus formában. Alapműfaj, ami gyakran kap Oscarokat is. Ez a darab a mondanivaló súlyossága és a végkifejlet szempontjából is a könnyedebbek közé tartozik (remélem nem kell majd tíz év múlva visszanéznem, hogy leckét vegyek Clooney-tól elhanyagolt-elidegenedett lánygyermekek újraszelidítéséről), de ez végülis megbocsátható: nyilván a film készítőit is átjárta a hawai életöröm. Bár a filmben elhangzik, hogy a földi paradicsomok lakói is hús-vér emberek, hétköznapi problámákkal, fájdalmakkal, innen Budepestről nézve azért én úgy látom, a földi paradicsom valahogy azért a problémákat is segít sokkal könnyedebben venni és megoldani. Hiába, az a bizonyos életöröm...
Az ajtó (március 11.): Szabó és Szabó. Míves-neves regényhez míves-neves rendező hozott míves-neves színészeket. Nem tudom, ez mennyire tette külföldön eladhatóvá, de én örülök, hogy elkészülhetett egy ilyen film: a brit feldolgozásokra emlékeztető, nagyon korrekt "jól megcsinált" kis alkotás kerekedett belőle. Volt már jobb filmje Szabónak, de ez is bátran mutogatható lesz tíz, húsz vagy harminc év múlva is a tévében, talán néha nem csak itthon. Nekem mindenesetre kedvet csinált a regényhez, már csak be kellene ütemezni...
Superclasico (április 14.): Dánok hihetetlen kalandjai Buenos Airesben. Illetve nem is annyira hihetetlen, de elég mókás. Argentin anziksz dán szemmel: foci, macsók, szerelem, temető, borok, melankólia meg ilyesmik.
Asszonyok kútja (mikoris....): Görög ballada berber környezetben a nők sorsáról és lázadásáról. Lassú folyású festői film, sok szép jelenettel és értékes gondolattal bár számomra legemlékezetesebb jelenete mégiscsak a szárítókötéllel az udvar közepére akasztott mobiltelefon, amelyet nem szabad a kiföggesztés helyéről elmozdítani, mert fél méterrel arrébb már elfogy a térerő...
Életrevalók (április 30..): Szegény-gazdag, fekete-fehér, egészséges-fogyatékos, kifinomult-bunkó. Összeillő pár egy frenetikus francia filmben. Ha a színészi játék kapcsán dicsértem az amcsikat, akkor viszont meg kell jegyezzem, hogy a történeteik eredetisége nyomába se ér a franciákénak. Tényleg, miért is nézek ilyen kevés francia filmet mostanában?
Prometheus (mikoris....): A kicsit szereptévesztő Alien előzményfilm, amelyben Ridley Scott megpróbál versenyre kelni az Űrodüsszeiával meg a Solarissal, de persze esélytelen (és nevetséges). Ettől még nézhető és élvezhető is a darab, kb. Alien XVII-ként.