Balatonlellén üdültünk tíz napot. A szállásunk a címben említett intézmény volt, ez a poszt a velük kapcsolatos tapasztalatainkat írja le.
Nos, a tapasztalataink felemásak. Kezdjük a jóval:
- A hely remek: egy vízparti telek, saját stranddal, közvetlenül a lellei Napfény strand mellett (át is lehet járni), egy homokkal feltöltött partszakasz, kisgyerekeknek ideális, sehol szúros kavicsok vagy csúszós sziklák. Két épület van, az egyik kb. 20, a másik mondjuk 100 méterre a parttól, mi a távolabbiban laktunk, de még ez is csak egy ugrás a parttól. Lelle centruma is közel van, éttermek, bolt, sétány, móló, mind elérhető öt perc igen kényelmes sétával.
- Az épületek újépítésűek, viszonylag minőségi apartmanokkal, ezek némelyike még légkondival is fel van szerelve. A hálószobában van olvasólámpa. (Ez azért fontos, mert a tipikus magyar magánszálláson a világításon spórolnak, sokszor az egész szobában egy 40 wattos plafonról lelógó körte hivatott biztosítani a fényellátást. Úgy látszik,a magyar szállásadók szerint a vendégek nem szeretnének esténként olvasni az ágyban. Jelentem, én szeretnék.) Van elég tárolóhely és a helységek is viszonylag tágasak. Az erkélyajtókon van szúnyogháló, és valamivel rendesebben van feltéve, mint az enyém...
Az ár, hát az persze ízlés kérdése, figyelembe véve a helyet és a színvonalat, elfogadhatónak mondanám. Még elégedettebb lennék, ha nem lett volna annyi negatív tapasztalatunk. De volt. Nem is kevés:
- Szegényes honlap: A honlap információtartalma legjobb esetben is csak közepes. Pl. nem lenne olyan bonyolult egy részletes térképet feltenni az apartmanok helyéről, esetleg mutatván azt is, hol lehet parkolni (a két épület külön parkolóval bír és ezek másképp közelíthetők meg...). Vagy például Ausztriában hasonló apartmanházakban sokszor minden egyes apartman alaprajza és tájolása is fel van téve a webre.
- Hiányos árlista: Részben még a honlaphoz tartozik, hogy az árlista és a fizetési feltételekre vonatkozó információk is erősen hiányosak. Semmilyen kiegészítő szolgáltatás ára nincs feltüntetve, ez különösen azért fájó és inkorrekt, mert bizonyos esetekben félrevezető. Az, hogy egy törülköző cseréje 750 forint, csak a helyszínen tudható meg, pedig illene előre közölni, mert ha választanom kell, hogy beteszek még három saját törülközőt, vagy kifizetem a fenti összeget egy törülköző cseréjért, akkor bizony én az előbbit választom. Már ha tudom, hogy a csere pénzbe kerül...
- Fizetés érkezéskor azonnal, előzetes jelzés nélkül: Egy másik példa a hiányos információközlésre a fizetés. A Lelleparkban érkezéskor kell fizetni. Figyelembe véve, hogy a legtöbb szálláshelyen távozáskor kell, továbbá, hogy foglaláskor eleve befizettünk 30% előleget, ezt én kicsinyesnek érzem, de végülis ahány ház annyi szokás. Az viszont mindenképp sérelmezem, hogy erről nem tudok előre: se a honlapon nics feltüntetve, se a foglaláskor nem közölték ezt velünk. Amikor megérkeztünk, akkor viszont azonnal elvárták volna, hogy a zsebemből előkapok 112 ezer forintot (kártyával "persze" nem lehet fizetni, ez sem bónuszpont), vagy mondjuk iziben elrohanok a legközelebbi ATM-hez. Amikor ezzel kapcsolatban elmondtam kifogásaimat, azt a választ kaptam, hogy "az apartmanszállókban mindig előre kell fizetni", azaz tulajdonképpen az én hibám, hogy ezt nem tudtam. Hát, elég bicskanyitogató válasz, több okból is: 1) finoman szólva is kétlem, hogy valóban általános gyakorlat lenne ez az "apartmanszállókban", 2) ha netán így lenne, akkor sem tudom, miért kéne minden vendégnek eleve tudnia, hogy az "apartmanszállókban" ez a gyakorlat. Szóval kioktatás helyett szerencsésebb lett volna egy "elnézést"...
- Hat napos légkondijavítás: Az apartman a honlap igérete szerint légkondícionált volt. Valóban volt is légkondi, csak sajna rosszul működött. Hideg levegő helyett meleget fújt, gőzfördővé alakítva a szobákat. Amikor ezt szóvá tettem, az következő választ kaptam: "Központi rendszerünk van, amit sajnos túlterhelnek a lakók, mert sokan nyitott ablaknál használják a légkondit." Hm, szóval akkor a lakók a hibásak? És én ne is reménykedjek abban, hogy lesz müködő légkondi? Ezt azért nem veszem be: először is, a lakók nem teljesen hülyék, ki is van írva az épületekben, hogy becsukott ablakoknál kell légkondit használni, tehát ha elő is fordul, hogy alkalmanként egy-egy ablak nyitva felejtődik, egy rendesen méretezett rendszernek ezt ki kell bírnia. Ha nem bírja, akkor a rendszer rossz, nem pedig a lakók a hibásak. Persze ha a lakókra lehet kenni, az kényelmes, mert nem kell semmit csinálni. Ebből következően három napi folyamatos panaszkodás után sikerült csak az egyik alkalmazottat felrángatni az apartmanba és bemutatni neki, hogy a légkondi nem "kicsit" melegebb levegőt fúj be, hanem kb. 30 fokosat, még olyankor is, amikor kint sincs annyi. Még ekkor is győzködnöm kellett a kislányt, hogy nem fog később sem lehűlni a befújt levegő, mire hajlandó volt megigérni, hogy szerelőt fognak hívni. És láss csodát, három nappal később a légkondi megjavult. Hogy ehhez miért kellett majd hat nap, az nekem magas. És mellesleg fel is háborít.
- Izzócsere egy nap alatt: egyik este kiégett az olvasólámpában az izzó. Nosza, viszem a recepcióra: hát sajnos kifogytak az izzóból. majd másnap vesznek. Hát, tartalék izzót nem akkor kellene venni, amikor az utolsó is elfogy...
- Lassú kiszolgálás, mirelit pizza: van az épületben egy ír kocsma (ír tulajdonosa van az apartmanoknak...). Erről azt írja a honlap, hogy "A déli parton egyedülálló hangulatú Sally O'Brien's ír kocsmánk...". Hát, én speciel jártam már Dublinban, ott azért más a kocsmák hangulata, és a színvonala is. Az inkább csak nevetséges, hogy az ír kocsmában csak palackozott ír sör kapható, csapolni dán Carlsberget csapolnak. A színvonal azonban általában sem volt túl magas. Kétszer jártunk náluk, először reggel, aztán egy vacsora erejéig. Mindössze egyetlen babaszékük volt, ez kevés is volt, a reggelinél egy utánunk jövő családnak nem jutott emiatt, vacsoránál meg nekünk kellett várni rá. Reggelire nem a rendelt tételt hozták, hanem helyette olyasmit, amit mi nem is láttunk az étlapon, ráadásul elég sokat kellett rá várni ahhoz képest, hogy nem voltak sokan és mindössze sajtot és felvágottakat kellett szeletelni hozzá. Az esténk aztán még kevésbbé sikerült, ezúttal egy órát kellett várnunk a rendelésre, pedig csak két másik asztalnál ültek. Azon még az egyébként igen béketűrő párom is kiakadt, hogy közben jött még egy társaság, akik viszont elöttünk kapták meg a rendelésüket. Azt már szóvá se tettük, hogy amikor végre megjött a kaja, akkor a hozzárendelt söröm elfelejtődött, a pizza pedig mirelit pizza volt. Ezek után már nem mentünk ide, volt a közelben sok más lehetőség, Lellén olcsón és jókat lehet enni.
- Hiányzó rácsos ágy: nem a mi problémánk volt, de az egyik nap szemtanúja voltam, hogy egy érkező kisbabás pár azon vitatkozott a recepción, hogy miért nem kaphatják meg az előzetesen kért rácsos ágyat. Kiderült, hogy elfogytak az ágyak. A kifogásra, hogy akkor ezt miért nem jelezték rendeléskor, azt a választ kapták, hogy váratlan vendégek kapták meg a lefoglalt ágyat...
- Hiányzó fürdőszobafelszerelések: bár általában tetszett az apartman felszereltsége, a fördőszobából nagyon hiányzott egy zuhanyfüggöny (zuhanyzás után úszott a padlócsempe a vízben...) és néhány akasztó a falról, törölközőknek, pizsamáknak.
Szóval nagyon jó hely lenne ez, de egy csomó minden hibádzik. Ennek ellenére sem lehetetlen, hogy visszatérünk még ide, reménykedve, hogy idővel megoldódnak a fenti problémák: egy kicsit lelkiismeretesebb hozzáállással a legtöbbje kiküszöbölhető lenne.
Arról nem is beszélve, hogy mint a helyszínen kiderült, az épületben levő apartmanok egy része más menedzsment (Írisz recepció) kezében van, legközelebb talán velük fogunk próbálkozni. (Mondjuk a honlapjuk nekik is lehetne információgazdagabb...)