HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Müncheni sörkóstolás 2.

2008.10.18. 21:13 promontor

A második müncheni napom egyben az utolsó is volt ezúttal, így reggel ki is kellett jelentkeznem a hotelből. Délelőtt a minikonferencián ültem, félig az előadásokat figyeltem, félig a sajátomra készültem. Ez utóbbi ebéd után volt esedékes és végül is nem sikerült rosszul. Nagyjából elmondtam, amit kellett, az időből nem futottam ki, a demo működött.  Még kérdést is kaptam, ami azt mutatja, hogy nem volt teljesen érdektelen a dolog.

Három körül léptem le, a pályaudvar mellett volt egy áruház, ott vettem az első adag játékot a csajoknak (ez egyik, egy kínai fajáték azóta már el is törött, ennyit a kínai játékokról - mondjuk a Made in China jól el volt rejtve rajta, amikor vettem, németnek hittem, én balga), utána egy közértet is találtam, na ott vettem mindenféle desszerteket ajándékozgatási célokra (az munkahelyemen pl. szoktunk minden hivatalos útról vinni egy tábla csokit, vagy egy doboz desszertet körbekínálásra a kollégáknak) meg rámtört az elmezavar és vettem két üveg sört is, mondván, jó lesz az majd otthon.

Aki utazott mostanában repülővel, az már röhög a markába és érti, miért beszélek elmezavarról, aki meg nem, annak elmondom azt, ami egy órával később a reptéren hasított belém: nem lehet folyadékot felvinni a gépre. Pontosabban lehet, de csak kis mennyiséget, egy-két decis adagokban, ebbe olyasmi fér bele, mint az arcszesz vagy a fogkrém - ami szintén folyékonynak számít. Egy félliteres sörösüveg már kilóg az engedélyezett keretből, és nekem ezt tudnom is kellett volna, mert amikor ezeket a rendszabályokat jó pár éve bevezették (hála az átkozott Oszamának és társainak), akkor már egyszer elvettek tőlem így egy üveg italt. És persze tudtam is, mert eredetileg a tranzit-beli boltban akartam sört venni (ott lehet, mert az ellenőrzött forrásnak számít), csak én marha, a közértben rámtört a pilanatnyi elmebaj.

Na, most mit csináljak? Sok-sok éve láttam egy olasz vígjátékot, Mortadella volt a címe, arról szólt, hogy egy olasz turistát karanténba zárnak Amerikában a reptéren, mert van nála egy rúd mortadella és nem hajlandó odaadni a vámosoknak, akik egészszégügyi okok miatt nem engednek be húsféléket az országba. A mortadella-tulajdonos főhős aztán inkább szépen megeszi a kérdéses felvágottat, minthogy veszni hagyja.

Némi hezitálás után én is így tettem: szépen visszafordultam, és egy félreeső padon elfogyasztottam a két üveg Hacker-Pschorr sört. Nem volt túl finom, illetve a sörökkel (Münchener Gold és Anno 1417) semmi baj nem lett volna, ha rendesen be vannak hűtve. Ezzel szemben eléggé felrázódtak a hátizsákomban, sajna. Ha nagyon nem is ízlett a sör, a tudat, hogy nem hagytam veszni őket, na meg persze nyilván a bennük lévő alkohol felvídított kissé, így jó hangulatban estem át a biztonsági ellenőrzésen és jó hangulatban egészítettem ki az ajándékokat a reptéri boltokban.

A müncheni reptéren azt is szeretem, hogy a tranzitban, a kapuknál mindenféle míves újságok vannak kitéve, angol és német nyelven, vettem is vagy háromféle német újságot a páromnak, magamnak meg Herald Tribune-t és Financial Times-t. Ez utóbbi igazán szerencsés fogás volt, ugyanis az aznapi számban éppen volt egy Hungary melléklet, ez ki is tartott az egész útra.

Mondjuk sok jót nem írtak rólunk. Nagy adósság, nagy deficit, magas adók, alacsony növekedés, béna és gyáva politikai elit. Azért volt pozitív cikk is, Polgár Juditról és Palya Beáról, illetve a Fornettiről.

2 komment

Címkék: sör utazás magyarország financial times münchen hacker pschorr

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr3719636

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2008.10.22. 14:21:53

Picit úgy érzem, ez a csak a "vámmentes boltból, mert az ellenőrzött", esetünkben inkább a vámmentes boltok forgalmának növelését szolgálja, mintsem a terrorizmus elleni küzdelmet... Elvégre közúti határon semmilyen ellenőrzés nincs...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2008.10.31. 00:14:58

Hát igen, ha nagyon komolyan vennénk a repülésbiztonságot, akkor tényleg nem szabadna vámmentes boltból vett italt sem felengedni a gépekre. Ez persze eléggé érzékenyen érintené az egész repülési bizniszt, ezért nem csodálom, hogy "megoldották", hogy rájuk ne vonatkozzon a szabály. Sőt, nyílván még örülnek is neki, mert így kizárják a konkurrenciát. Azt azért "összeesküvés-elmélet" szagúnak érzem, hogy az egész csak az ő érdekükben lenne.

Azt viszont nem értem, a közúti határ hogy jön ide: az egész fokyadékosdi azért van, hogy repülőgépek elleni terrorcselekményeket megakadályozzák. Részleteket ld. pl. itt: www.bud.hu/print/sajtoszoba/kozlemenyek/?article_print=yes&article_hid=2131,

A linkből egyébként az is kiderül, hogy az amcsik a vámmentesből származó folyadékokat sem engedik fel a gépekre: ez gondolom egyidejűleg utal a biztonsági szempontok komolyabban vételére és a vámmentes biznisz ottani kisebb lobbierejére.
süti beállítások módosítása