HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Ei mainoksia!

2009.09.13. 07:53 promontor

Ei Mainoksia!

Magyarul nem kérünk reklámanyagot! Finnországban rengeteg postaládán szerepel a címbeli felirat, nagyjából minden másodikon. A terjesztők tiszteletben is tartják a kérést, én legalábbis nem láttam olyat, hogy ezekbe a ládákba szórólapokat vagy reklámújságokat tettek volna.

Néhanapján Magyarországon is látok hasonló feliratot egy-egy postaládán, bár sokkal ritkábban. A mi házunkban (32 lakás) pl. eddig nem volt ilyen felirat. Ahol vannak, a hatásuk is vegyes, van, hogy ugyanúgy kilóg belőlük a sok színes reklámújság, mint a többi ládából.

Ez igazán nem nagyon érdekelt eddig, én ugyanis szándékosan "kértem" (azaz nem írtam ki, hogy nem kérek) reklámújságot, Finnországban is, és itthon is. Egy részük persze ment rögtön a szemétbe (pontosabban a nagy papirzacskóba, amit aztán a szelektív gyűjtőhelyre vittünk idővel), de volt néhány, amit rendszeresen átnéztem, elsősorban a szupermarketek és a barkácsáruházak anyagait. Néhanapján a bútorboltokéit is. Zsuzsa inkább a ruházati témák iránt érdeklődött, azokat a brosúrákat se dobtuk rögtön ki.

A változás lassan érlelődött. Először azt vettem észre, egyre kevésbé van időm ilyesmiket lapozgatni. Aztán meg azt, hogy ha lapozgatom is, tulajdonképp nagyon ritkán fordul elő, hogy végül vásárlás lesz a dologból. A szupermarketeknél még csak-csak előfordult, hogy egy jobb Madaras vagy Gazdaságos akció okán inkább hozzájuk mentem a Császár helyett, de más termékeknél illetve láncoknál  ez a gyakorlatban szinte sose fordult elő. Ha meg célirányosan akartam venni valami komolyabb dolgot, akkor amúgy se a reklámújságokból tájékozódtam: arra ott volt első fázisban az internet, aztán pedig a telefonos adatgyűjtés.

Mégis, amikor pár hete úgy döntöttem, elég a reklámanyagokból, ez nem hosszas gondolkodás eredménye volt, hanem egy hirtelen döntés. Nem is tudom, valamibe beleakadtam szörfözés közben, vagy valami ilyesmi. Megvilágosodás. Pillanatnyi elmezavar. Vagy valami ilyesmi.

Viszont ha nem kell reklámanyag, akkor keressünk valami pofás módot arra, hogyan lehet ezt közhírré tenni. Rövid internetes keresgélés után találtam megfelelő kinyomtatható anyagot, igaz, ezt magyarítani kellett.

Nem kérünk reklámanyagot!Így került ki a postaládánkra a fenti ábra a minap. Az első tapasztalatok pozitívak voltak,  a reklámok többsége hamar elmaradt.

Abban persze nem vagyok biztos, hogy ettől a tényleges pazarlás csökken. OK, az nyilvánvaló, hogy egy fecske nem csinál nyarat, de ha sokan döntenének hozzám hasonlóan (ahogy Finnországban meg is teszik), akkor csak csökkenne a postaládai reklámdömping, nem?

Hát, a fene tudja. Finnországban biztos, az egy rendes ország. De nálunk? A nyomtatott reklámanyag elutasítása nem mindenkinek jó. A lánc két végén állóknak igen: engem megszabadít a nem olvasott papírszemét kezelésétől, a reklámozót pedig a feleslegesen kiadott reklámköltségtől. Jó továbbá elvileg a köznek is, kevesebb erdő pusztul, kevesebb energiát zabálnak a papírgyárak, stb.

Csakhogy a köztes szereplők érdekei sérülnek. A nyomdák bevételtől esnek el, ugyanúgy, ahogy a terjesztők is. Ha a bevételkiesés jelentős, ezekben a szektorokban állások fognak megszűnni. Márpedig a terjesztők könnyedén szabotálhatják a dolgot. Bedobálhatják továbbra is az anyagaikat figyelmen kívül hagyva a kérést. Vagy egyszerűen a napi terjesztési menet végén bedobhatják valahol egy kukába, majd szépen lejelenthetik, hogy az összes anyagot szétterítették. Ez utóbbi módszer még jobb is, mert annak a veszélye is megszűnik, hogy a mérges címzett esetleg valahol panaszkodna és fény derülne a turpisságra.

Szóval ott motoszkál bennem a gyanú, hogy ennek az egész akciónak nem lesz sok értelme. Miért csinálom mégis? Egyrészt, azt azért remélem, hogy a postaládámban landoló reklámszemét mennyisége azért csak csökkenni fog valamelyest. Ez nekem önmagában jó, kevesebb a gond vele. Aztán ott van az önérzet kérdése is. Még ha tudom is titkon, hogy nem sokat számít ez az egész, a tudat, hogy én megtettem azt az apró lépést, amit nekem kellett, az mégiscsak bennem van. Büszkébb vagyok magamra egy icipicit.

Egyébként az első pár hét teljes sikert hozott, szinte teljesen reklámanyagmentes lett a postaládánk. A nagy láncok anyagai teljesen eltűntek, egy-két A5-ös rosszminőségű "fapados" reklám be-be esik, de semmi komoly. Talán a Don Pepe étlapja az egyetlen olyan anyag, amire konkrétan emlékszem ezek közül (ejnye-bejnye, Don Pepe, ha ez rendszeresen előfordul, áttérünk ám az Il Trenora...)

A kihordóknak viszont köszönet, hogy tiszteletben tartják a kérést! Végülis lehet, hogy csak én voltam túl pesszimista. Talán mégis lesz ennek értelme!

(92)

75 komment

Címkék: reklám finnország környezetvédelem index címlap ei mainoksia nem kérünk reklámújságot

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr131293821

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.09.13. 12:52:48

Hm... Én szeretem átlapozgatni ezeket, de két dolgot vettem észre:

1. Legtöbbször ugyanaz van bennük, mint az előzőben.
2. Csak nézem a színes képeket, de gyakorlatilag fel sem fogom, mi ez, mennyibe kerül...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.13. 13:13:41

"Csakhogy a köztes szereplők érdekei sérülnek. A nyomdák bevételtől esnek el, ugyanúgy, ahogy a terjesztők is. Ha a bevételkiesés jelentős, ezekben a szektorokban állások fognak megszűnni."

Ha a drogdílerek, bérgyilkosok és ukrán fegyvercsempészek mindegyike le lenne kapcsolva, akkor is rengetegen sok-sok bevételtől esnének el, de hadd' ne sajnáljuk őket. A kéretlen e-mail reklám, a spam küldése tiltott, nem értem hogy ugyanez hagyományos módon miért legális.

Mylady 2009.09.13. 13:15:31

Nálunk van kint a lépcsőház ajtaján egy doboz, hogy oda kérjük a reklámanyagot, és mindenki elveszi azt, ami érdekli. A nagy áruházak ezt tiszteletben is tartják. A kisebb cetlik (eladó lakást keresek, ablakcsere, pizzafutár) viszont mindig a postaládában landolnak. Ami azért érdekes, mert a lépcsőház egyébként zárt és mikor ideköltöztem, az újságelőfizetéseimet le kellett mondanom, mert a posta nem tudta megoldani, hogy az újságkihordó bejusson (a postásnak ez nem probléma)

Fashionistas 2009.09.13. 13:26:10

Szerintem kiváló a sok reklámanyag pl a macskatál alá rakni hogy ne egye le a parkettát.
De a Helyi téma pl remek ablakpucolásra is.
Arról meg nem is beszélek hogy a vasárnapi krumplihámozáshoz mindig az Obis reklámújságot használom! :))

pwpw 2009.09.13. 13:30:15

szegyenlem, de kiskoromban szorolapoztam parszor, amelyik postaladara ki volt irva, h nem ker, oda minimum 10et raktam mindig:)

SevenDeadlySins (törölt) 2009.09.13. 13:43:56

A reklámozó azért reklámoz, mert ezzel növeli a forgalmát, nem azért mert sikk reklámozni, biztos hogy a tiltás ártana neki.

Te lehetőséget vesztesz hogy értesülj az akciókról, a tiltás nekd árt, akkor is ha ezzel megspórolsz egy mozdulatot ami a szelektívig tartó utolsó útja felé lendíti az anyagot.

A szóróanyag az termelés, ahogy mondtad, z összeállító marketingestől kezdve a favágóig mindenkinek munkát ad, nem utolsó sorban a kisdiákoknak is.

A környezeti károk súlyosak, de hol jelentkezik elsősorban? Ukrainában, Szlovákiában, Romániában ahonnan mi is beszerezzük a fát.

Mindent összevetve megéri itthon teríteni, mindenkinek.

Ami a helyzeten árnyalhatna, az az alternatív elérési csatornák általánossá válása: (internet)

Az ágyuval galambra elv helyett célzott hirdetések technikájával csökkenthető lenne a pazarlás, csakhogy ezektől ösztönösen ódzkodunk az adatainkat féltve.

növelni a szelekciós arányt. Vicces, de igaz. minél nagyobb az újrafelhazsnáls aránya, annál jobban közelítünk az optimális mennyiséghez, főleg ha ezeket visszaterhetljük a kibocsátókra.

Személy szerint ez utóbbi mellett tenném le a voksom, az ötlet egyszerű lenne, a vállalatok a kibocsátott mennyiség után fzetett ártalamtanítási adó a helyi önkormányzatoknak fizetnék be, akik azt kötött forrásként a szelekív szemétgyűjtés legalább papíros ágának kiépítésére kell fordítaniuk.

De hogy adjak még tippeket, meghagyhatják ezt a regionális önkormányzatok hatáskörében is .

A lényeg hogy kötött forrs legyen, s hogy kötelező kiépítés, tegyünk bele egy ks szankciót is, amennyiben az ökormányzat másra fordítja az összeget, úgy azt a Költségvetés a következő évben megvonja az illető Önkormányzattól.

Nem túl eredeti ötlet, de jobb mint a jelenlegi

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.09.13. 13:46:36

Attól, hogy nem kérsz reklámanyagot, még ugyanúgy megszerkesztik, kinyomtatják, terjesztik. Legfeljebb neked nem jut belőle, valaki majd "véletlen" kettőt kap és le van tudva. Vagy olyan helyre is elviszik (talán), ahol eddig nem volt terjesztés. Tehát ezzel nemhogy egy fát, de még egy faágat sem fogsz tudni megmenteni.

De tegyük fel, a fél város nem kér belőle. Megfelezik a példányszámot, de a nyomda értelemszerűen drágábban állítja elő, ha az 1 példányra jutó árat nézzük (minél több, annál olcsóbb/db). A terjesztésen sem lehet a felét megspórolni, mivel nem egyenletesen oszlanak el a "nem kérünk" lakások. Ha csak 1 ember kér a lépcsőházban, oda ugyanúgy el kell vinni, mintha mindenki kapna.

A többi költség is marad (termék fotózása, szerkesztés, nyomdai előkészítés stb.). Összességében növekszik az 1 újságra eső költség, amit most fele akkora várárlóerőn kell kitermelni. Mert ha pl. az "akciós dinnye" miatt eddig 1000-rel többen mentek el vásárolni az adott üzletbe, most csak ötszázan. Azonos profit eléréséhez dupla árrést kell alkalmazniuk, hogy kitermelje a költségeket. Azaz drágábban vásárolhatsz. Ezt akarod?

epres négercsók 2009.09.13. 13:48:37

@Kütyüuniverzoom: Jaja, krumplihámozáshoz nekem is kell :D
Néha egyébként jól jön, főleg, ha az ember új helyre költözik, és fel kell deríteni a terepet. A közismert bútoráruház majdnem 400 oldalas katalógusa pl. tök jó helyen van a wc-ben :)
Nálunk simán ki van rakva egy rekesz a postaládák alá. Esténként, mikor jövök haza, ránézek a rekeszre, és már tudom, mit fogok találni a postaládában...
De ez számomra is rejtély, hogy a francba jutnak be a szórólaposztók a lépcsőházba a postaládákhoz. Kizárt dolog, hogy mindent a postás hoz, főleg az ilyen "lakást vennék a házban" jellegű hirdetéseket.

lutria 2009.09.13. 13:51:04

Azért néhány házbn túlzásba esnek a lakók mert pl.a Bartók Béla úton az egyik emeletes házban ki van irva a kapura hogy a szórólapozók ne is próbálkozzanak azzal a mesével bejutni hogy postások,mert úgysem fogják beengedni őket.Igy viszont engem mint csomagos postást sem akartak beengedni csak miután az ablakból megnézettem velük a postásautómat.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.09.13. 13:51:20

@nyomasek_bobo: a másik lehetőség, hogy a költségnövekedést (bevételkiesést - ahogy tetszik) áthárítják a termelőre. Ezáltal a "dinnyeárus" fog még kevesebbet kapni, felhagy a dinnyetermeléssel, mert nem éri meg vagy csak külföldre szállít az itthoni nyomott árak miatt mi meg ehetjük a ki tudja milyen importot.

na__most__akkor 2009.09.13. 13:53:04

A dologban az a szomorú, hogy itt is van, aki védi a pazarlást és a szemét terjesztését. (Fizikai és elvi szemét, hogy jól értse mindenki.)

bng · http://emberitisztesseg.blog.hu/ 2009.09.13. 13:53:34

Szerintem ezt az egészet meg kellene fordítani: az ragassza ki a matricát, aki kéri a reklámanyagot. Így pontosan tudhatná a terjesztő mennyire van szükség, aki pedig így akar reklámozni, majd meg fog küzdeni az ügyfelekért, hogy tegyék ki a matricát. Kevesebb lenne a pazarlás.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.13. 13:56:16

@SevenDeadlySins: "Te lehetőséget vesztesz hogy értesülj az akciókról, a tiltás nekd árt,"

Mennyire szar lenne nekem, hogyha nem tudnám hogy a Teszkóban a gazdaságos szutyok "tej" 109 helyett 99 Forint. Igazad van, ezért tényleg megéri télen, a világítatlan lépcsőházban a sötétben, hidegben válogatni a számlák közül a sok szemetet.

BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2009.09.13. 13:56:44

A szórólap még hagyján, kiveszem, bedobom a szelektívbe és kész, de a reklámtelefonok, vasárnap, reggel 8-kor. Nyaralást nyertem, felmérést végeznek, akció. Fszom tele van már az összessel.

Van olyan hétköznap, hogy 4-5 ilyen telefont is kapunk 12 és 18 óra között, egyik nap este 10-kor telefonáltak...

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.09.13. 13:57:29

@bng: ezt én is jó ötletnek tartom, hiszen feltehetőleg olyan kérné, aki fizetőképes keresletet jelent, sokkal célzottabbá válna az elérés.

@na__most__akkor: én nem a jelenlegi rendszert védem, de nem tudok helyette jobbat, amivel az átlag magyar vásárlót hatékonyabban el lehetne érni. Vagy legyenek fél órás reklámok, ahol elsorolják az összes akciós árat Józsi bácsinak meg Mari néninek két maunikasó között?

Mylady 2009.09.13. 14:00:43

@nyomasek_bobo: "A terjesztésen sem lehet a felét megspórolni, mivel nem egyenletesen oszlanak el a "nem kérünk" lakások. Ha csak 1 ember kér a lépcsőházban, oda ugyanúgy el kell vinni, mintha mindenki kapna."

Nos, a legviccesebb az egészben, hogy lehet, hogy a reklámújság terjesztők így gondolkodnak, de hallottam már olyat, hogy pl előfizetett újságot nem vitt ki a posta (belváros), mert abban a házban senki másnak nem volt újságelőfizetése és nekik így nem éri meg...

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.13. 14:01:59

@nyomasek_bobo: "legyenek fél órás reklámok, ahol elsorolják az összes akciós árat Józsi bácsinak meg Mari néninek két maunikasó között? "

Ez nem is rossz ötlet :)

nem kell mindent elhinni 2009.09.13. 14:03:02

Kedves topicindító!
Ez a mélylelkű gondolatmenet, a mindent szelektálás nélkül átható részvét, amit a reklámszemét előállítói iránt érzel, talán nem egészen indokolt.

Ugyanezzel a logikával ugyanis a náci koncentrációs táborok megszüntetése számos munkahely elvesztésével járt volna a szögesdrót-gyártó szektorban, a ciángáz-előállítók körében, s bizonyos, hogy az emberi haj újrafelhasználására berendezkedett iparágakban is hatalmas visszaesés lett volna. De azért talán nem ezek a mérvadó szempontok...

A példa szándékosan ilyen durva, hogy világosan látható legyen a gondolat fonáksága. A reklámipar szemetet termel, és talán érdemes azon is mélázni egy picit, hogy hová vezet a túlhajtott fogyasztás (amit nem csekély mértékben a reklám generál). A 2008-2009-es válság még nincs olyan messze, talán még van, aki emlékszik rá...

kovácske 2009.09.13. 14:05:15

ha a célzott reklám paramétereit személyesen adhatom meg, nem pedig "kémkedéssel" állapítják meg rólam, mire vagyok kíváncsi, akkor nem vagyok (annyira) bizalmatlan iránta.

pl: csak árral, termék-képpel, és paraméterekkel (bútor: méretek, kárpit típusa, színválaszték, elektronikai ckk: memória, akku/elem típusa, száma, felbontás, stb.) ellátott, a választék palettát bemutató, hatcentis "új!", "akció!", stb felirat mentes reklám jöhet.

jellemző ellenpélda pl. a mobiltelefon szóróanyag, amelyben az 1000 szám tárolására alkalmas memóriájú termék mellett (a "könnyebb" összehasonlíthatóság végett, nyilván) a 2 Mb memóriával rendelkező és a memória méretének megjelölése nélküli termék sorakozik, vagy az mp3 lejátszó funkciót 10-ből hétnél jelzi, a színt csak annál a 3 terméknél, amelyiknél egyéb műszaki paraméterből nem jött össze máshogy a 3-4 sornyi "leírás".

ugyanezek a hiányosságok egyébként a cégek internetes oldalain feltüntetett ajánlatok esetében is fennállnak, már ahol egyáltalán szerepel bármilyen termékkínálat a honlapon.

nagyjából az ikea online katalógusa esik az használható kategória alsó szélébe, de az összes többi forgalmazónak csak sokkal roszabb (használhatatlanabb) katalógusa van. :(

bocs, kicsit OFF lett.

portis · http://www.online-szallas.com 2009.09.13. 14:07:05

Én meg azt utálom , hogy rohadt bloggerek felraknak minden szar hirdetést az oldalukra , én meg nézhetem!!

A bloggerunio béna kutyását utálom legjobban!

Sailor 2009.09.13. 14:14:48

Én is kiraktam ilyen feliratot - és be is tartják a terjesztők.
Most sokkal kevesebb papír halmozódik fel a háztartásban és nem érezzük a reklámújságok hiányát.

Igen, legyen inkább pozitív lista - aki kér, az kapjon!

Marr 2009.09.13. 14:15:57

Nálunk egy kézzel, vastagon, olvashatóan írt "nem kérünk reklámot, köszönjük!" felirat van kinn a postaláda mellett 5-6 éve. A Don Pepe-Il Treno kettős és a praktikus áruk olcsó gagyi vására A/5-ös lapok, amik ennek ellenére rendszeresen jönnek. A legdurvább, hogy az utóbb említett vándorzsibvásárosok a legutóbbi lapjukra rányomtattak egy olyat, hogy "kérjük hogy ne akadályozzák a szórólapozóinkat munkájuk becsületes elvégzésében!!!!!".
Hogy mi van? Esetleg ha nem dobná be olyan helyre is a lapot, ahol nem kérik, akkor becsületesen dolgozna. Így csak ész nélkül szemetel.

Ezeken kívül nagyon kevés dolgot dobnak be, elégedett vagyok az átlag szórólapozóval. :)

Rókakígyó 2009.09.13. 14:24:14

Az egyetlenj hatékony védekezés a rengeteg haszontalan és megalázó dolog ellen: te nem kérsz. HA sokan nem kérnek és sok anyagot nem lehet majd kirakni, akkor hamar csökken a kinyomtatott példányszám és kevesebb fát kell kivágni. Ez nem naivitás, ez valóban így működik azoknál, akik szóróanyagokat készítenek.

Ha szereted az állatokat vegetáriánus leszel: kevesebb állatot fognak lemészárolni.

Ha szeretnél politikai változást nem szavazol és általános sztrájkolsz, akkor lesz politikai változás, különben a szemed is kilopják.

Így megy ez világszerte.

Merras · http://miyazakijun.hu 2009.09.13. 14:30:33

Én rátennék ezekre a szórólapos dolgokra egy nagyon komoly környezetvédelmi adót - hirtelen a reklámozónak is érdeke lenne jobban célozni a hirdetéseit, és az én postám se lenne tele felesleges vackokkal.

SevenDeadlySins (törölt) 2009.09.13. 14:30:38

@Gery Greyhound >:
hú, ez tetszik,
hideg kivilágítatlan lépcsőház, az otthonom, az ablak résein csak a farkasok üvöltése szökik be hogy a csontjaimba marják emléküket, amik majd éjszakákon át üldöznek álmaim lépcsőházaiban .. ..
Egyébként a a tej nem 109 forint, ha literentként 60 forintot takaríthatsz meg, az azért tétel. Szerintem

+ Segíts magadon és az isten is ... .azt a kupacot fel is lehet ám vinni, s reggel a felesleget levinni, tudom nem olyan drámai, de legalább ingyér van. (GLU license alapján)

Szűtté mamá? Szűjjé! 2009.09.13. 14:43:55

Én ahogy beköltöztünk ragasztottam ilyen matricát. A terjesztők magasról tesznek rá...

lápi lidérc 2009.09.13. 14:45:24

Ha már annyira magyarítottál, mi a francért írtad nagy R-rel a reklámanyagot szót?
Egyébként meg régóta látok ilyen feliratokat Magyarországon is, oda általában dupla annyi reklámanyagot dobnak, mintha nem lenne kiírva, meg a terjesztők mindenféle szellemes üzenetekkel is telefirkálják.

Ez nem Finnország. Ez Magyarország.
Ennek megfelelő mentalitással.

venator 2009.09.13. 14:55:22

Dániában is így van, ráadásul a posta terjeszti a matricát, amit tiszteletben is tartanak. Mondjuk én nem tettem ki, mert mindig átnézem az újságokat és mindenképpen a szelektív gyűjtőben végzi, ha bedobják, ha megmarad, akkor is.

www.barner.dk/ingen-reklamer.JPG

twollah / bRoKEn hOPe, sUppLeX · http://freewaresoftwarenews.blogspot.com/ 2009.09.13. 14:56:17

En szeretem a reklamanyagokat.
Jol jon pl. ha kell valami koszolos munkat kell csinalni a lakasban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.13. 14:59:34

@Gery Greyhound >: @nem kell mindent elhinni: Honnan veszitek, hogy részvétet érzek a nyomdák és a terjesztők iránt. Sehol nem írtam ilyet.

@portis: A webes reklámok ellen is lehet tenni sok mindent. Pl. a firefoxhoz rengeteg olyan kiegészítő van, ami a reklámokat szűri, de gondolom az Opera és Chrome használók részére is vannak hasonlók.

@nyomasek_bobo: Nem vagyok biztos benne, hogy az általad előadott gondolatment helytálló. Szerintem ha kevesebb a reklámköltség, akkor abból nehezen következik, hogy az árú drágább lesz.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.13. 15:02:12

@lápi lidérc: Hoppá, igazad van. Ki fogom javítani. A mentalitás pedig valóban nem ugyanaz, de azért a helyzet itt sem annyira rossz. Ez a hozzászólásokból is kiderül.

nyu 2009.09.13. 15:15:58

Nalunk praktikus volt a szelektiv papirgyujto a folyoso elejen, pont a postaladakkal szemben.

Este hazajon, postalada tartalma kiborit a kukak tetejere, level/postai ertesito kivalogat, tobbi megy a papirgyujtobe.
Csak egy eve mar nincs papirgyujto, szovatettuk a KK-nel, azota sincs, ugyhogy most a sima kukaban landol a keretlen spam.

Ja, multkor valamelyik tulbuzgo szomszedom kiragasztgatott par levelesladara "nem kerunk reklamot" matricat, enyemre is.
Ehhez kepest ugyanugy megkaptuk a napi adagunkat, sot egy het mulva mar korommel felig le volt vakarva az osszes matrica. :(

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.09.13. 15:24:35

@promontor: én csak annyit mondok, ha kevesebb embert érnek el a reklámozók, kevesebben veszik meg a reklámozott terméket is. Tehát hiába költ kevesebbet, ha a bevétele is csökken, ráadásul nagyobb mértékben (feltehetőleg).

szabogyula 2009.09.13. 15:26:04

Nem akarok bolhából elefántot csinálni , általában nem zavar a reklámszemét .
Akkor viszont tényleg bosszantó ha pl. szabira mész , vagy ne adj isten 1 nap több terjesztő jön, és a szemét miatt a VALÓBAN fontos levelek landolnak az utcán , és elfújja őket a szél .
/ ELMÜ, Gázmű, /
Tértivevényes levél értesitőnél viszont komoly probléma, mert ha nem veszed át , az kézbesitettnek minősül a hatályos jogszabályok szerint .

Szóval nálam ki van irva hogy nem kell , de sajnos nem érdekli őket .

_GK_ 2009.09.13. 15:41:03

Évekig dolgoztam szórólap terjesztőként, így van lehetőségem a másik oldalról is szólni. A legfontosabb dolog ebben a munkában az idő, mivel az határozza meg, hogy mennyit keres a terjesztő. Ez úgy néz ki, hogy az ember átlagban egy nap kivisz 10.000 maximum 15.000 szórólapot, ez természetesen ennyi postaládát jelent. A tarifa jellemzően 1 HUF/ lap, esetleg 1.5 HUF, de ennél több nem szokott lenni. Így lehetőség van napi 10-15 ezer forintot megkeresni, ha 1 nap alatt le tudja zavarni ezt a mennyiséget. Ezért nem lehet figyelembe venni a postaládák kiírásait, mivel egyrészt olyan sebességgel kell dolgozni, hogy észre sem lehet venni az ilyesmit, másrészt pedig ha ezeket mindig figyelné az ember és tegyük fel, minden 2. postaládán kint lenne, akkor a munkaidő 2x olyan hosszú lenne és ez még a jó eset.

Azt hiszem érthető, hogy az 1 napi munkát senki nem szeretné két napig csinálni, mivel így másnapra nem tudja felvenni a következő adagot. Azt tudom csak javasolni, hogy ezt vegye figyelembe mindenki és értse meg a munkások érdekeit is. Egyébként az is érdekes, hogy mennyire alpáriak és bunkók tudnak lenni a kedves lakók a szórólaposokkal, annak ellenére, hogy számukra vadidegen emberek.

Pipas 2009.09.13. 15:45:42

Pénteken gondolkodtam éppen el azon, hogy mivel a 'Kérem ne tegyen reklámanyagot a postaládámba' piros felirat nem működött mit is írjak ki legközelebb:

1) Ei mainoksia
2) Ne rakj bele reklámot mer leütöm az arcodat!

Egyébként lassan el kellene kezdenem zaklatni a cégeket, akiknek a reklámanyagát megtalálom a postaládámban. ;)

szabogyula 2009.09.13. 15:56:53

@_GK_:
De már ne haragudj kit érdekel a Te munkád ?
Téged érdekel az enyém ? Én dobok valamit a te postaládádba ?
Ha ki van irva, hogy ne dobd be , akkor ne dobd be .Mit nem lehet ezen megérteni ?

Pipas 2009.09.13. 15:59:35

Nem beszélve arról, hogy a betörők vetnek egy pillantást a reklámokkal dugig tömött postaládára és egyből tudják, hogy a tulajdonos legalább két hete távol van. Úgyhogy egészen konkrétan rá is lehet faragni.

2009.09.13. 16:02:18

Nálam pár éve van kirakva a matrica, 99 %-osan működik. Nem bp-i vagyok.
Aki teszkós olcsó tejet vásárol, az meg is érdemli a szórólapot.
A világgazdaság a fogyasztás növekedésére épül. Csak úgy lehet több pénze bárkinek, ha több dolgot ad el. A mostani válság is emiatt van, a növekedés nem lehet határtalan. Ezután egyre gyakrabban lesznek válságok, mert egyre többen akarnak gazdagok lenni, akár hitelből is.
Egyre több terméket viszont csak a természet egyre nagyobb kirablásával és elszennyezésével lehet. Egyre több bolt egyre több terméket akar eladni, ehhez egyre több újságra van szükség. Amihez viszont egyre több fára.
A szórólap és újság is termékdíjas termék, a gyártónak fizetnie kell utána.
Azzal pedig nem jó nyugtatni magunkat, hogy majd a szelektív kukába dobom és minden meg van oldva. Az újrahasznosítás is nagyon környezetszennyező. A műanyagot, papírt teherautókkal összegyűjtik, árammal összepréselik, majd hajóval elszállítják Kínába, ezután a terméket vissza.
A legjobb hulladék az, ami nem is jön létre. Ezért mindekinek matricát.

kpityu2 2009.09.13. 16:05:50

Igazán kedves, hogy a lánc közbülső tagjaiért aggódik a blogíró. De ha az ő érdekeiket akarnánk szem előtt tartani, akkor a gazdaság így nézne ki: Legyártjuk a terméket, reklámozzuk, ledaráljuk, a hulladékot válogatjuk, legyártjuk a terméket ... és így tovább. Némi egyszerűsítés után (hatékonysági okokból) nem is foglalkozunk a termékkel. Virtuálisan legyártjuk, reklámozzuk, megsemmisítjük majd újralegyártjuk.Na így működik a brókervilág, és ennek a rendszernek van némi köze a mostani válsághoz. Úgyhogy a közbülső emberek tehetnek egy szívességet.

epres négercsók 2009.09.13. 16:32:29

@Marr: WTF? Már még az se lesz megengedve, hogy visszautasítsd, főleg, ha az utcán akarják a kezedbe nyomni?! Na szép.

@BKV figyelő: Na látod Misi, ezért nem tartunk vonalas telefont :) Csak + kőccség és mindenki zaklat rajta.

Én egyébként már olyat is láttam, családi háznál, ahol két postaláda volt egymás mellett, az egyikbe mentek a levelek, a másikra meg ki volt írva, hogy ide kéretik a reklámanyagot.
De tényleg azt kéne, kitenni egy külső postaládát, abba lehet gyűjteni. A terjesztő is megteszi a maga dolgát, és amelyik lakót érdekli, az ki is veszi.
Amúgy, aki alapból teszkóba jár vásárolni, annak is felesleges az újság, mert az a bejáratnál úgyis van, lehet nézegetni kocsitaszigálás közben.

ZéBé 2009.09.13. 16:40:05

@Mylady: Az újságkihordást sokszor más cégek csinálják, mint a Posta. Ezek a cégek konkurenciát jelentenek a Postának, így érthető, hogy a Posta nem adja meg a kapu kódját, sem nem másol nekik kulcsot, ha van. Viszont a megrendelt újság kiadóján keresztül üzenhetsz a kézbesítő cégnek, megadhatod a kapu kódját, és ők eljuttatják az infót a kézbesítőnek.

Mikor én hordtam ki újságot, ez így működött.

KömKel · http://komkel.blog.hu/ 2009.09.13. 16:42:59

napi 15e ft?
Tudtam, hogy rossz szakmában dolgozok...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.13. 16:52:02

@nyomasek_bobo: Akkor lenne igazad, ha minden kiküldött reklámot elolvasnának az emberek. A hozzám érkező reklámújságokat már jó ideje nem olvastam el. Tiszta pénzkidobás volt legyártani őket. Többek között erről is szólt a poszt.

@kpityu2: Nem aggódom értük, nem írtam ilyet. Egyébként sajna a gazdaság nem csak úgy nézne, hanem úgy is néz ki, ahogy leírtad.

Gery.Greyhound · http://greyhound.blog.hu 2009.09.13. 17:03:55

@_GK_: "Azt tudom csak javasolni, hogy ezt vegye figyelembe mindenki és értse meg a munkások érdekeit is. "

Rendben. Akkor majd legközelebb, ha valaki pénz fizet valakinek azért, hogy az ajtóm elé szarjon minden nap, majd azt is csendben tűröm, hogy szegény munkásnak jó legyen. Az, hogy nekem bosszúságot okoz, az mellékes...

@nyomasek_bobo: "ha kevesebb embert érnek el a reklámozók, kevesebben veszik meg a reklámozott terméket is"

Ez hülyeség. Ha nem jut el hozzám egy termék reklámja, akkor megveszem a másikat, amit nem reklámoznak. Ugyanannyi pénzből gazdálkodva ugyanannyit vásárolok, csak esetleg nem teszkós lengyel tejet veszek, hanem magyart máshol.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.13. 17:06:33

@_GK_: Érdekes, mert nálam képesek a kihordók szelektálni. Szerintem nem olyan bonyolult és abban se vagyok biztos, hogy időt veszít vele.

Én úgy képzelem, gyorsabb elolvasni egy négyszavas kiírást, mint betuszkolni egy paksaméta reklámújságot a postaláda keskeny résén.

nme2 2009.09.13. 17:06:59

[url=http://kepfeltoltes.hu/view/090913/virus_www.kepfeltoltes.hu_.jpg][img]http://kepfeltoltes.hu/thumb/090913/virus_www.kepfeltoltes.hu_.jpg[/img][/url]
A képet a Képfeltöltés.hu tárolja. [url=http://www.kepfeltoltes.hu]http://www.kepfeltoltes.hu[/url]

tapirka1014 2009.09.13. 17:35:39

@_GK_:
Én szívjak, hogy valaki többet keressen? Tanuljon meg annyira olvasni, hogy egy bedobás előtt ki tudja betűzni a postaládára írt feliratot.
A terjesztők úgyis elintézik, hogy nap végére ki legyen szórva az összes. Ha nem a postaládákba, akkor a kukákba....

Netuddki. 2009.09.13. 17:36:29

@Rókakígyó: "Ha szeretnél politikai változást nem szavazol és általános sztrájkolsz, akkor lesz politikai változás, különben a szemed is kilopják."

Már megbocsáss, de ez butaság.
Ha nem mész el szavazni, akkor holtbiztos, hogy olyan kerül hatalomra aki kilopja a szemed. Ugyanis a pártdrukkerek mindíg elmennek szavazni.

Netuddki. 2009.09.13. 17:43:06

@_GK_: Jajj! Most elérzékenyültem egy kicsit ahogy a szem...Szórólapterjesztők sanyarú sorsáról olvastam.

Szénné büntetném az olyan reklámozót, akinek a szórólapját annak ellenére bedobják, hogy kint van a tiltó matrica. Aki meg lekaparja annak a kezét is letörném.
Aki nem kér az nem kér. Ez van! Mégha nem könnyű szórólapot terjeszteni akkor is. Krumplit kapálni nehezebb meló és nem is annyira jövedelmező.

Netuddki. 2009.09.13. 17:44:18

@kovi1970: Viszont sokkal hasznosabb tevékenység. ;)

Bird 2009.09.13. 17:49:20

A nyomdák a rotációs papírt elsősorban (lehet, hogy csaknem kizárólag) Finnországból hozzák, ahol azért eléggé ügyelnek a környezetre, tehát ott a papírgyártással nem csökken az erdők, a faállomány aránya, mert tervszerűen pótolják. Tehát erre a szempontra nem érdemes hivatkozni.

A papírgyártás hasonlít minden más termék előállítására, pl. a hústermelésre is, ugyanis ha lemondanánk a húsról, akkor sokkal kevesebb baromfi, disznó, marha stb. esne áldozatul az étvágyunknak. Ráadásul eléggé köztudott, hogy a tenyésztés is milyen sok energiát igényel és a marhák széndioxid-kibocsátásáról is mind többet olvasni.

Annak a hozzászólónak pedig, aki a szelektív papírgyűjtő eltünte miatt búslakodott, üzenem, hogy a fővárosban az a cég,a melyiknek a piros újsággyűjtő konténerét sok helyen látni lehetett, tényleg kénytelen volt a tárolókat több kerületből visszavonni, mert nem fizettek neki a polgármesteri hivatalok havi 300 Ft-ot boxonként.
Ha felhívjátok az Asco céget (226-2914), akkor a tátrsasház köthet velük szerződést, aminek alapján hívásra - tehát amikor aktuális - kimennek és alkalmankénti 1250 Ft-ért elviszik az általuk kitett akárhány edényekből az újságot és kartonpapírt, a PET-palackot, a polietilénfóliát és az üveget. Nálunk jól működik, de némi gondoskodást persze igényel a szállítás érdekében egy-egy telefonhívás, illetve a bejutás megszervezése, bár kulccsal, kóddal is működik.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.13. 18:01:17

@Bird: Annyit tennék hozzá, hogy tudtommal a finnek viszont nagy mennyiségben importálják a fát Oroszországból. (Így vigyáznak a sajátjukra. ;-). Oroszország meg ugye nem feltétlenül a környezeti problémák iránti érzékenységéről híres.

Egyébként ha már szóba került, elmesélem, hogy pár éve az oroszok kitalálták, hogy megemelik a nyersfára kiviteli vámot, hogy ezzel a feldolgozóipart becsábítsák az országba. A finnek meg kézzel-lábbal tiltakoztak, mert féltek, hogy akkor a finnországi papírgyárak becsukhatnak.

Nem tudom, mi lett az ügy vége, az biztos, hogy valahányszor finn politikus orosz orosz politikussal találkozott, a kérdés finn részről mindig napirenden volt. Egy darabig húzódott az emelés, az biztos.

Mylady 2009.09.13. 18:06:05

@.lilith.: Köszi, ezzel tisztában vagyok.
Az újságokat (1 heti- és 1 havilap) a kiadónál rendeltem, a posta kézbesítette.
A kézbesítő ugyan nem jutott be, de cetlit mindig találtam a postaládában, hogy nem jutott be, menjek el az újságomért a postára.
A kiadónak hiába panaszkodtam, a postára mutogatott (pedig nekem ugye semmi közöm ahhoz, hogyan szállítja ki). Többször megadtam a kapukódot, nem működött.
És ami a legszebb volt az egészben: volt olyan, hogy vizsgára készülve egész nap otthon ültem, de mikor délután lementem a postaládához, újság helyett a cetlit találtam - fel sem csöngetett a kézbesítő.
Félévig küzdöttem, aztán feladtam.

clementino1 2009.09.13. 18:21:01

undorító, ahogy Magyarországon tolják az emberek arcába a sok reklámot. és ráadásul mindezt totál igénytelenül teszik.
nem lehet végigmenni ma egy budapesti forgalmas úton, hogy ne lenne tele szakadt óriásplakátokkal, a legtöbb bolt cégére egyszerűen gusztustalan, egy rákóczi út, nagykörút, stb úgy néz ki, mintha kínai piacon járna az ember. sose értettem, hogy ha valaki nagy pénzeket öl a vállalkozása beindításába, akkor miért a cégéren, meg úgy ánblokk a marketingen spórol. érdekes, Bécsben, meg általában nyugat-európában nem hányja el magát az ember a sok igénytelen cégértől, reklámanyagtól.
dehát minek is kéne igényesnek lenni, ha az igénytelen magyar ember így is megveszi...

vizsla_barat 2009.09.13. 18:26:35

nalunk (USA) a postalada az allami posta tulajdona,oda mas semmit nem rakhat be. tehat a reklamok leallitasa egy telefon/level/email/fustjel vagy csak beszelni kell a postassal. ezaltal az allami szektor jut egy kis bevetelhez es egyszeru a szabalyozas.

a reklamujsagokra elo kell fizetni itt.

aki pedig a postaladam korul olalkodik es nincs rajta kek egyenruha,azt keresztullovom:)

a valsagrol pedig annyit,hogy ezt nem az exponencialis fogyasztasigeny okozta,hanem a penzugyi "termekek" illatos,szines es csillogo papirba bujtatasa,mikozben a bkv adossagara alapoztak a kamatot.

az mas kerdes,hogy a nepessegnovekedest az elelmiszerexport-import megtiltasaval siman lehetne kezelni,de akkor nem lehetne a zavarosban horgaszgatni ugye.

Higany 2009.09.13. 18:30:07

Én ki fogom próbálni ezt a matricát. A tejresztőknek ki van adva, hogy úgy rakják bele a postaládába a hídetést, hogy kilógjon belőle, hogy az ellenőr is lássa. Aztán mire a postás odaér, a postaládám már dugig van tömve és sokszor ő is csak úgy tudja már belerakni a leveleket, hogy kilógnak.

nyomasek_bobo · http://sopron.e-cafe.hu 2009.09.13. 18:44:34

@Gery Greyhound >: "Ha nem jut el hozzám egy termék reklámja, akkor megveszem a másikat, amit nem reklámoznak."

Én most csak azokról a vásárlókról beszéltem, akik csak amiatt választják egyik vagy másik áruházat, mert meglátták az újságban az akciós terméket. Vagyis ha nem kaptak volna újságot, eszükbe se jutott volna konkrétan azt a dolgot megvenni.

Sutty 2009.09.13. 18:57:45

REKLÁMOT NE! (Szakadj meg ha ezután is bedobod!)

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.09.13. 19:08:37

promontor: Hat sokat gondolkodtam ezen en is, es meglep, hogy mukodik. Egyreszt a szemet miatt (es erre baromira nem megoldas a kozos reklamos lada, vagy a gyujtodoboz, ahova ki lehet dobalni a sok szart), masreszt azert most mar idonkent annyi szemetet kaptunk, hogy heti 1-2 postalada csekkolassal kifejezetten valogatni kellett a szemetbol a postat.

A nyomda erdekei serulnek ugyan, de hat azert megfelelo szabalyozassal talan ez is megoldhato. Legyen ado a szorolapokon es reklamtermekeken, ahogy a nylon zacskon. Akkor majd nem eri meg olyanoknak bedobalni, akik nem kerik. Es a hirdeto cegnek sem eri meg olyan felteteleket alkalmazni, hogy a szorolapozo inkabb a kukaba dobja az anyagot, mint hogy kevesebbet hordjon ki. Tovabba lehessen kozpontilag leiratkozni, persze egyszeruen es interneten, es a hirdetonek kelljen ezt betartani. Mindjart kevesebb szemet lenne.

atleta.hu · http://www.atleta.hu 2009.09.13. 19:18:17

@kovi1970: Nem vag ugyan temaba, de:

> Már megbocsáss, de ez butaság.
> Ha nem mész el szavazni, akkor holtbiztos, hogy
> olyan kerül hatalomra aki kilopja a szemed.
> Ugyanis a pártdrukkerek mindíg elmennek szavazni.

Ez nem ilyen egyszeru. Most nem latszik, hogy ki a partdrukker, mert a sok drukker mellett elmegy a sok protest szavazo. Tudod, az akkor mar inkabb MSZP/fidesz, mint a fidesz/MSZP (a megfelelo alahuzando). Namost.... amig ez a ket part (vagya jelenlegi 4, vegulis mindegy) egyutt elviszi a szavazatokkal rendelkezo nepesseg 65-70%-anak a szavazatat, addig egy kisebb part szinte eselytelen. Az alacsony reszveteli aranynak igenis van uzenet erteke, tobbek kozt a tobbi ember szamara (lasd social proof). Hogy lehet nem csak a kisebbik rosszra szavazni, hogy faszsag az elvesztett szavazat. Mert aki ugy gondolkodik, az veszteseget minimalizal es nem nyereseget maximalizal.

clioltd 2009.09.13. 19:25:53

Engem nagyon zavarnak a kéretlen reklámok. Néha kértem is a terjesztőt, hogy ne dobja be, erre azt mondta, hogy az állása függ tőle. Egy másikat határozottan felszólítottam, hogy ez zt ne tegye, mert birtokháborítás, mire azt felelte, hogy nem érdekli, tegyek panaszt. De ki ellen? Nincs rajtuk semmi azonosító. Végül beadtam a derekam és kiírtam, hogy reklámot nem kérek. Ahogy mások is írták, egy darabig remekül működött a dolog( érdekes módon egy pizzéria akkor sem vette figyelembe), majd valaki letépte a papíromat és most újból tele a postaládám.

v2peti 2009.09.13. 19:55:32

"ugyanezek a hiányosságok egyébként a cégek internetes oldalain feltüntetett ajánlatok esetében is fennállnak, már ahol egyáltalán szerepel bármilyen termékkínálat a honlapon."

Ne is mondd, mostanában a munkámból kifolyólag sokat átnéztem. 80%-uk egy kalap sz*r!

v2peti 2009.09.13. 19:59:11

Költségek: Egyszerűen a cégeknek vissza kellene térnie a hetitről a kéthetes reklámújságra, amelyik 3-4 éve még jellemző volt. Így pénzt is spórolnának, és a szemét is kevesebb lenne.
Gyűjtődoboz: Nálunk nincs, de nekem az vele a bajom, hogy amikor csúcsnapon bedobnak 10-et,, akkor keresgélhetem ki a nekem szükséges 5-öt. Amúgy é felviszem őket, és a fele azonnal megy a hulladékpapírok közé. Igazából 2 nagy áruházé kell, és van még 3, bár igazából csak 1, ahol alkalmilag van érdekesebb akció, amikor érdemes oda elmennem.

v2peti 2009.09.13. 20:00:27

"amig ez a ket part (vagya jelenlegi 4, vegulis mindegy) egyutt elviszi a szavazatokkal rendelkezo nepesseg 65-70%-anak a szavazatat, addig egy kisebb part szinte eselytelen."

Ácsi. az EP választáson is egy kicsi lett az ezüstérmes, akit előtte mindenki leírt, és max. 1 helyet kaptak 3 mandátumot!

v2peti 2009.09.13. 20:01:20

Ja bocs, bronzérmes, de csak egy paraszthajszállal lemaradva.

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2009.09.13. 20:46:01

Az ingyenes reklámújság (méginkább az xy gyermek gondviselője részére érkezett reklámanyag) ugyanúgy kéretlen szemét - azaz SPAM - mint az emilben terjedők, s ebbe a csoportba tartozik még ha szigorúan vesszük a hirdetési sms is, de még a "szólj anyádnak, hozzon pénzt" dudálós mirelitárus, dinnyés, "megérkezett a ... cirkusz" megafon-autó, azt összes óriásplakát (főleg az egész éjjel kivilágított) stb. de méginkább az az autó, aminek a platója helyére egy nagy óriásplakátot szerelnek és csak azért furikázza keresztül-kasul a várost egész nap, hogy elolvashasd hol olcsóbb a tej 10 Ft-tal.
Persze nem veszem szigorúan, de ha matricám van, akkor igenis hagyjanak vele békén, és büntetném azokat, akik ennek ellenére bedobálják. Ezt is belevenném a spam-ellenes törvénybe.
És ha nem kérek reklámot, akkor nem kérek reklámot és - kövezzetek meg, de - nem érdekel, hogy hányan élnek belőle. Nem fognak éhen halni a nyomdák (pl. esetleg nem vinnék a könyveket Kínába nyomtatni) és a benzinkutasok, de a plakátragasztók és Lópici Gáspár sem.

Le a kéretlen reklámmal!

szija 2009.09.13. 21:47:30

én még diák koromban hordtam ki reklámújságokat (nyugat)Németországban. Ott büntit kaptam volna, ha olyan postaládába dobok be reklámot, ahol ki van írva, hogy nem kérnek. Komolyan is vettük a matricákat ...

nutika 2009.09.14. 00:51:52

Nem olvastam az összes kommentet, de elkeserít, hogy sokan úgy érzik, hogy ha a heti pár kiló reklámszemét a szelektív gyűjtőbe kerül, akkor minden rendben is van.
Attól, hogy nem nálunk, még fákat vágnak ki miattuk, aztán ide-oda szállítják, szennyezve a környezetet, és az újrafeldolgozás sem környezeti ártalmaktól mentes, nem megoldás mindenre.
Elsősorban nem kellene hulladékot termelni!
Az a munka meg miféle értéket termel, képvisel, aminek a végeredménye egy kupac olvasatlanul eldobott papír?!

Liora · http://www.pallas70.hu/marketing-kepzes.php 2009.09.14. 09:24:32

Lehet, hogy nekem is ki kéne ragasztanom valami hasonlót. Valamelyik nap rekordot dönthettek a szórólapozók, mivel este 8 papirost halásztam ki a postaládámból, amit egyébként naponta ürítünk. Szóval dolgoznak rendesen, meg kell hagyni, csak éppen default megy az összes a postaládák mellett lévő papírgyűjtőbe :)
Egyébként szerintem ez is jó megoldás, mert így a szórólapozók munkája is megmarad, és a papírok a szelektív gyűjtőbe kerülnek. Csak egy kartondobozt kell kirakni, és mindenki egy mozdulattal beledobhatja, a közös képviselő (vagy akárki) meg elviszi a gyűjtőbe.

csongorbela · http://belaba.blog.hu/ 2009.09.15. 21:48:01

@Liora: Látom betartottad a kommentelés netikettjének alapszabályát és elolvastad az előtted írt kommentet.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.09.15. 22:52:19

@Liora: Hát, szerintem az nem jó megoldás, hogy kinyomtatunk és kipostázunk egy csomó reklámot, amit a címzett iziben kidob a szemétbe, ez pazarlás, ahogy ezt több hozzászóló írta.

A kihordónak (és sok más munkanélkülinek) meg kitalálhatna a társadalom más, sokkal értelmesebb munkát: egy időben erről is voltak világmegváltó gondolataim, talán egyszer megírom.
süti beállítások módosítása