HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Sör jellegű ital

2010.01.17. 08:01 promontor

Azt eddig is tudtam, hogy:

  • a reggeli ital nem tej,
  • a kakaós ital nem kakaó,
  • a frissföl nem tejföl,
  • a kakaós bevonó nem csokoládé,
  • a dejós tésztát nem dióval szórják meg.

Azt azonban csak a múlt hétvégén tudtam meg van sör jellegű ital is. Ime a söripar nagyszerű terméke, az Amstel Pulse:

Mint látható, édesszájúaknak különösen ajánlott, ugyanis még meg is cukrozták. Hát, van, akinek bejön, van akinek nem. Én egy keserű alak lehetek, nekem nem jött be, az első kortyot kiköptem, a maradék ment a lefolyóba.

Jellemző egyébként korunkra, hogy a palackos változat díjat nyert. Mármint a palack. A külcsín a lényeg, a belbecs senkit nem érdekel.

Az élményt - pontosabban a tapasztalatot - anyósomnak köszönhetem, akinek van egy egyébként nagyon kedves szokása. A vasárnaponként nála elfogyasztott ebéd után még összepakol nekünk egy csomagot, elsősorban az ebéd maradékát (így hétfőre van meleg ételünk), de időnként belecsempész a csomagba egyéb személyre szabott finomságokat, nekem pl. kaviárt, halkonzervet vagy éppen dobozos sört. A legutóbbi "szállítmány" része volt ez az Amstel-féle izé. Amiről egészen az első kortyig azt hittem, sör. Gondolom az anyósom is ebben a tudatban tette bele a bevásárlókosarába. Szegénynek nyilván fogalma se volt róla, hogy vigyázni kell, mit vásárol, mert manapság már a sörösdobozban sem csak sör van.

(75,2)

11 komment

Címkék: sör homár fogyasztóvédelem sör jellegű ital amstel pulse

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr671660567

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.01.17. 08:26:54

Radler. Sörízű üdítőital... De azt szeretem... Ez viszont elég bizarul hangzik... Annak viszont örülök, hogy ilyen jó viszonyban vagy az anyósoddal, hogy még ezt is elnézed neki :-))))))

transporter 2010.01.17. 22:28:49

A Gösser Naturzitrone sörét a nyáron kóstoltam meg. Nagyon finom, hűsítő ital, tetszett az íze, a könnyedsége és hogy az ízek nem tolakodtak. Nem akart sem sör, sem limonádé lenni. Valami új ital, ami más mint a többi. Az Amsteel sörei nekem nem jönnek be, mosószer utóizük van. Én apósjelöltemnek szoktam kedveskedni néha, egy-egy üveg Coronita sörrel.

Amúgy, ha nem sörként ittad volna, lehet, hogy ízlik? :-)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.17. 22:50:50

@jacint70: @transporter: Az biztos, hogy sem az évszak, sem az elvárás nem könnyítette meg a Pulse dolgát. Ezzel együtt úgy érzem, hogy az értékítéletem pontos volt és másodszorra sem ízlene.

Viszont lehet, hogy nyáron majd megpróbálkozom egy Radler-Gösser összehasonlító elemzéssel. Már csak azért is, mert egyszer régen kóstoltam egy Tuborg Citron Porter nevű sört Dániában, az barna sör volt citromos ízesítéssel és nagyon ízlett (persze nyár volt), tehát a citrom/sör kombináció az nem teljesen eretnek gondolat számomra. Bár a dánoknak az lehetett, mert azóta beszüntették a gyártását, tehát nagy sikert nem aratott.

Esti Kornél, a Denevér szálló lakosa · http://sslazio.blog.nepsport.hu/ 2010.01.18. 17:42:20

@promontor: Remek hogy erről írtál! Tényleg elképesztő, hogy most már mennyi szemetet lehet kapni, és egyszerűen az ember alig tudja ezt kivédeni.

djuice 2011.08.15. 13:42:29

Mi van azokkal akik a régvolt Kőbányai világos keserű epére emlékeztető ízének rémemlékképe után nagyon is szeretik e kellemes italt???
Parsze az ortodox pilsenistáknak is biztos akadnak érveik... :)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.08.15. 19:39:38

@djuice: A kritika éle nem azok ellen irányul, akiknek ízlik, hanem azok ellen, akik ezt sörként akarják eladni.

Ha a radlerekhez hasonlóan egyértelműen ráírták volna, hogy ez egy sörös üdítő, akkor nem ért volna csalódás. Ízleni akkor sem ízlett volna, de akkor az első pillanattól kezdve tudtam volna, hogy egy újfajta italt próbálok ki.

@transporter: Azóta kóstoltam alkoholmentes Naturzitrone-t, az pl. üdítőnek teljesen jó volt, a citrom-komló keverék nyáron kifejezetten frissítő.

rrosseb 2011.12.13. 12:21:52

Én a héten kóstoltam először, abban a tudatban, hogy sört iszom. Kifejezetten ízlett, ezért néztem meg az összetételét, ekkor láttam hogy 'sör jellegű ital' és hogy van benne cukor.
/ Pár nappal később beírtam a gugliba, hogy 'sör jellegű ital', így jutottam erre a blogra. :-) /
Fontos, hogy ivás közben egy pillanatra sem jutott eszembe, hogy nem sört iszom, és egyáltalán nem tűnt édesnek, csak finomnak (persze nyilván a cukor miatt ízlett jobban).
Szóval szerintem nem jó párhuzam a dió/dejó vagy a tejföl/frissföl, mert itt valódi sörről van szó, amibe cukrot raknak.
Egyébként az érdeklődők figyelmébe ajánlom még ezt a cikket, amit szintén kidobott a gugli: hbd.org/brewery/library/Sugar.html

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.12.13. 12:46:57

@rrosseb: Szia, szerintem az a kérdés, hogy a cukrot az erjesztés során használták-e (ahogy a linked is taglalja), ami valamennyire elfogadott gyakorlat, pl. több cseh sörgyár is csinálja, vagy szimplán beleöntöttek a végén palackonként egy kanál kristálycukrot.

Az íz alapján én az utóbbira tippelnék és ezt a gyanúmat erősíti az a tény, hogy nem sörnek nevezik, aminek nyilván az az oka, hogy létezik a sörre egy magyar szabvány és annak ez nem felel meg.

rrosseb 2011.12.13. 13:19:47

Elég jól az íz-emlékezeted így közel két év után. Vagy azóta is ittál? ;-)

Itt a magyar szabvány:
www.omgk.hu/Mekv/2/2-96_3.pdf

Ez alapján én is azt gyanítom, hogy utólag cukrozzák. De nem igazán értem, hogy mi ezzel a baj, nincs átverés. Minden rajta van a címkén, a vájtfülűek olvassák el, anyósodnak mindegy volt, én meg jól jártam.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.12.13. 13:34:05

@rrosseb: "Vagy azóta is ittál? ;-)" persze, egy önsanyargató szekta tagja vagyok, ez része a napi rutinnak... ;-)

Nyilván nem tudom pontosan visszaidézni az ízélményt, de arra emlékszem, hogy nagyon geil módon édesnek éreztem, ami messze túlment a szokásos édesebb sörök ízvilágán. Azonnal az volt az érzésem, hogy kiskanállal szórták a cukrot a palackba.

Jogilag nyilván nem minősül becsapásnak, mint ahogy a reggeli ital vagy a frissföl is megfelel a szabályoknak.

A gyakorlatban érzek benne átverést és ezt a posztban és a kommentjeimben meg is indokoltam és fenntartom.
süti beállítások módosítása