HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Csupa szerencsétlen véletlen

2012.12.18. 07:56 promontor

Más nem lehet. Szándékosságot fel sem tételezek.

Történt, hogy a Spar akciózott egy sörmárkát, nevezetesen az Valentins világos és barna szüretlen búzasörét. Bár a nevezett terméken egy echte sörforradalmár talán fanyalogna, ha másért nem, a páncélozott csomagolás okán, az igazság az, hogy a termék egész iható, legalábbis a barna változat. A magyar átlagbolti búzasörkinálatot mindenesetre magasan veri, az akciós 179 fabatkás ár pedig ilyenformán nehezen felülmúlható ár-érték arányt testesített meg.

Így aztán, amikor az akció utolsó napján betértem a Ráday-Kinizsi utca sarkán található Sparba és ott szembetalálkoztam a polcon a nevezett páncélossal, egy pillantással meggyőződtem róla, hogy az árcédula még az akciós árat mutatja, majd leemeltem egyet a polcról. Annál nagyobb volt a meglepetésem, amikor a pénztár viszont 259 fabatkás áron számolt. Meglehetős magabiztossággal tettem szóvá a dolgot, hiszen az akciós árral már találkoztam más boltokban is és itt is éz az akciós ár volt feltüntetve.

A magabiztosság hamar elfogyott, ugyanis érveimet gyorsan szétzúzták. Egyrészt közölték velem, hogy ez nem Spar, hanem City Spar bolt, náluk nem érvényes az alció, másrészt a helyszínre hívott eladó szépen levette a polcról az ominózus árcédulát (odaláttam a pénztártól, az volt az), odahozta és az orrom alá dugta: ugyan valóban 179 forint volt (kb. 48-as betúnagysággal) de az Holsten felirat is szerepelt rajta (kb 10-es fontméretben , persze).

Mit volt mit tenni, visszaadtam a páncélos vitézt és csökkentett kosártartalommal ütöttük nyélbe az aznapi vásárlási tranzakciót.

Tanulság? Figyelni kell.

Mindenesetre az eset kapcsán sikerült Spórolósék új (illetve nem is annyira új) márkanevét jól a fejembe vésniük, bár nem vagyok benne biztos, hogy ezt a marketingesek ideális módszernek tartanák. Mindenesetre ha már így adódott, elgondolkoztam néhány olyan árazási szabályon (ezek csak részben kapcsolódnak a posztbeli sztorihoz) amelyek egy valóban minőségi, prémium üzlettípust jellemeznének. Legalábbis szerintem.

  • Ha a Spórolósban akció van, akkor ugyanaz az akció érvényes a Városi Spórolósban, meg a Nagy Spórolósban is.
  • A polcra kitett árcédulán az áru neve ugyanakkora betűkkel van feltűntetve, mint az ára.
  • A cimkén van egységár és az nem csak nagyítóval olvasható.
  • A polcon mindig az a termék van, ami az alatta lévő cimkén is fel van tüntetve.
  • Ha netán mégsem (ami igen ritkán fordulhat csak elő), akkor nem azzal védekezik az eladó, hogy biztos a vevők keverték össze és különben is miért nem figyeltem, hanem szimplán elnézést kér.
  • Egy termékcsalád (mondjuk a panda sajt sonkás, szalámis és paprikás változata) mindig ugyanannyiba kerül (a natúr lehet kivétel, esetleg), ha az egyik akciós, akkor a többi is az.

Persze kérdezheti valaki, mi ebben a prémium, ez szimplán a tisztességes kereskedő jellemzője. Csak sajnos Magyarhonban az ilyesmi prémiumnak számít. Ha egyáltalán létezik.

2 komment

Címkék: sör magyarország homár spar fogyasztóvédelem villámposzt

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr294962472

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Mojo Dawg 2012.12.18. 14:18:03

Bummer ...

Itt a művelt nyugaton egyszer azért vettem valamit olcsóbban, mert rossz helyre rakták a cédulát ... hehe.
süti beállítások módosítása