Sétálunk Kőszegen, jó éhesen, lévén délelőtt felcaplattunk az Írottkőhöz, aztán meg a várost jártuk körbe jó alaposan. A gyerekek már igencsak éhesek és egy jó forró levest mi is ennénk a hűvös-szeles március végi késő-télben. Nézegetjük az Fő téren az étlapokat, az Ibrahim Kávézó és Étterem esélyes jelöltnek tűnik...
Nem, nem csaptam fel gasztrobloggernek, ez csak egy homárposzt lesz.
Szóval az Ibrahim Kávézó és Étterem esélyes jelöltnek tűnik, a levesválaszték megfelel nekünk, a többi vonzó a lányoknak, már majdnem mennénk is be, amikor meglátok egy feliratot az étlap alján.
"Szépkártyás fizetés esetén 15% szervízdíjat számolunk fel!"
Mi van!? Ez egy "picit" felbosszant. A húsvéti kirándulásunkon erősen forszíroztam, hogy a Szép kártyámon felgyűlt összegeket együk le az éttermekben, így ez a kitétel elég keményen érintett. Még szerencse, hogy észrevettem, mielőtt bementünk, mert ha fizetéskor derült volna ki, biztos megüt a guta. Valószínűleg az étteremnél se lettem volna túl népszerű, mert az biztos, hogy ezek után szervízdíjmentes fizetési módot választottam volna nulla forint borravalóval és hangulattól függően esetleg született volna még hozzá egy panaszkönyvi bejegyzés is.
Szerencsére ez elmaradt, mentünk tovább és kerestünk egy másik helyet.
A panaszkönyvi bejegyzés helyett meg lett ez a blogbejegyzés. Ugyanis azt gondolom, ez a "kis trükk" megérdemel egy negatív bejegyzést: nem kötelező se bankkártyát, se Szép kártyát elfogadni. Ha valaki nem óhajtja ezeket elfogadni, ne tegye. Magyarország eléggé készpénzorientált ország ahhoz, hogy meg lehessen élni csak készpénzes üzleti modellben is, ha egyébként a hely hangulatos és a főztje jó.
Ha viszont elfogadja, akkor mindenféle diszkriminatív szabály Promontor fogyasztóvédelmi kódexe szerint elfogadhatatlan. Az étlap alján található apróbetűs mondatban odalökni egy "apró" 15%-os extra büntetőt tételt nézetem szerint extra pofátlanság. Az ilyen mondatok tipikus sorsa az, hogy a fogyasztók egy része nem veszi észre, beül és jobb esetben fizetés előtt, rosszabb esetben csak utána jön rá, hogy egy előre nem várt tétellel "gazdagította" a vendéglátóhelyet. Akármelyik eset is történik, a fogyasztó rosszul jár, mert vagy nem azzal fizet, amivel eredetileg szeretett volna, vagy többet, mint amennyit eredetileg szeretett volna.
Szóval ezúton bejegyzek egy jó nagy virtuális fekete pontot az Ibrahim Étteremnek.