HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

500

2009.03.21. 07:29 promontor

Én mindenről lemaradok. Ezúttal a születésnapomról maradtam le. Na nem a sajátomról, az majd csak szeptemberben lesz. Hanem a blogom első születésnapjáról, ami még tavaly novemberben volt. Persze akkortájt volt elég bajom: először azon morgolódtam, hogy Csilla lányom kutyagumiba lépett, aztán rádöbbentem, hogy vannak ennél húsbavágóbb problémáim is. Arról nem is beszélve, hogy bőszen készülődtem a régen látott Prágába. Szóval igazából eszembe se jutott, hogy milyen nevezetes nap közeleg.

Ez pedig súlyos hanyagság és a blogetikett minősített megsértése volt. Jólneveltebb blogtársaim, pl. Jácint vagy Amál akkurátusan megemlékeztek a nevezetes évfordulóról, közzétéve az ilyenkor szokásos statisztikai érdekességeket (látogatók, posztok száma, kedvenc poszt, index címlap stb.). Súlyosbítja a helyzetet, hogy nemcsak a születésnapi megemlékezést hagytam ki, hanem az alternatív lehetőségeket is. Pontilyen pl. megemlékezett a 100. bejegyzéséről, Zoli pedig rendszeres évértékelő bejegyzésekkel örvendezteti meg olvasóközönségét. Én balga módon elhasználtam a 100. posztomat egy kézilabda tudósításra (mégcsak nem is nyertünk...) és a naptári évváltás lehetőségét is kihagytam. (Pedig nem csaptam nagy mulatozást, tehát másnapos se voltam.)

Mit tegyek? Valamit mégiscsak produkálni kellene a milleniumi önmegemlékezés kategóriájában. Ez minden illemtudó blogíró kötelessége, különben a blogtársak kizárják a klubból, a háta mögött összesúgnak és klikkmoratóriummal sújtják. Nézzük hány napja blogolok! 463. Mikor is lesz 500? Március 21. Rendben, akkor legyen egy 500 napos bejegyzés, bejelölöm a naptárba. Talán ez is megteszi.

Akkor jöjjön először a számáradat:

Aztán kellenek legek is:

  • A legtöbb oldalletöltés: 2110 (2008 szeptember 23., a második index címlap hatására)
  • A legtöbb komment: 19 (naná, hogy ez is a Szávays poszthoz...)
  • leggyakoribb (illetve szerintem legjellemzőbb) cimkék:

Néhány visszatérő vendég:

  • A legelső törzsvendégem palsson volt, aki egyébként személyesen is jó ismerősőm. Sajnos - lentebb kifejtendő - okokból kifolyólag ő egy ideje nem fűz már megjegyzéseket hozzám.
  • Időrendben második törzsvendégem Jácint, aki viszont több szempontból is első: egyrészt valószínűleg ő az első, aki úgy lett törzsolvasóm, hogy személyesen nem ismerjük egymást, másrészt ő az, aki azóta, hogy felfedezett, gyakran és szorgalmasan egészíti ki írásaimat: ha a saját kommentjeimet nem számolom, akkor ő szólt hozzám a legtöbbet. Amúgy sok szempontból hasonlítunk, ahogy ezt ő is említi, bár szemben vele én tényleg "mérnök úr" vagyok ;-)) (ugyan ennek szerintem semmi jelentősége, mert a történetei alapján ő sokkal gyakorlatiasabb és barkácsolósabb, mint én) és kiscsajok tekintetében is eggyel vezetek.
  • Vannak még páran, akik többször is kommenteltek, továbbá gyanítom/remélem, hogy van még pár hallgatag törzsolvasóm is, akik megtisztelnek a figyelmükkel: Őket ezúton is üdvözlöm!

Egyéb jelentősebb események:

2008. november 8. A blog.hu új hirdetési rendszert vezet be.

Én rövid hezitálás után a Kétpupú Teve sémát választom (márcsak M. D. nevű kedves ismerősöm miatt is, aki tevéket gyűjt), elfogadva, hogy a továbbiakban lesznek hirdetések a blogomon. Cserébe a hirdetések fele fölött magam rendelkezem, továbbá fennáll az a halvány lehetőség, hogy az index címlapjára is felkerüljek. A saját hirdetéseket elvileg "eladhatnám" (pl. Google Adsense), de én ehelyett kreálok néhány ön- és álreklámot, aztán decemberben a saját felületem felét felajánlom az újonnan induló Bloggeruniónak.

2008 december 12. A blog.hu új kommentelési szabályokat vezet be.

Ezentúl csak a blog.hu (pontosabban az Indapass) bejelentkezett felhasználói fűzhetnek megjegyzéseket a bejegyzéseimhez. Nem repesek az örömtől, a bejelentkezési kényszer biztosan csökkenteni fogja a kommentek számát: nem fog mindenki mindig belépni, pláne nem regisztrálni. Nekem addig a napig összesen 95 kommentem volt (hiába, aprócska blog az enyém), ebből 38 Látogató státuszú volt, azaz olyan, aki nem jelentkezett be. Ez kb. 40%.

Volt köztük törzsvendégem is (palsson az, 6 kommentet jegyzett a 38-ból), ő az új rendszer bevezetése után nem jelentkezett. Nyilván ő sem akart regisztrálni azért az évi néhány megjegyzésért.

Kérdés persze, hogy valóban "veszteségről" van-e szó. Ez nyilván szubjektív dolog, én annak érzem. Van persze olyan komment, amit nem fogok nagyon hiányolni, de a többséget igen. Végülis ezek egyfajta visszajelzései annak, hogy van, aki olvas, sőt valemennyire még érdekli is, amit írok. Ez még egy hozzám hasonló nanoblognak is fontos. Ilyen visszajelzésből azóta nyilván kevesebb lett.

Nekem ugyan az intézkedéshez fűzött magyarázatok nem túl logikusak (elsősorban a fejlesztők szempontjaira hivatkoznak, ami eléggé olyan, mintha fordítva ülnének a lovon, szerintem az üzleti érdeknek kéne a fejlesztők érdekeit alárendelni) dehát nyilván tudja a blog.hu, hogy mit és miért csinál, legfeljebb nem köti az orrunkra az igazi okot. Akárhogy is, nálam ez rossz pont. Lenyelem, hiszen nem szívesen költöznék el innen, rengeteg macera, meg sok elveszett munka, amit az itteni sémákba feccöltem, de azért ha még néhány hasonló rosszpontot összegyűjtenek, akkor kénytelen leszek szedni a sátorfámat. Van élet a blog.hu-n kívül is, hogy egy klasszikust idézzek.

Jövőbeli tervek:

Hát, nem is tudom. Van egy elkezdett sorozat (A fejléckép titka) annak lesznek még darabjai. Sportról, filmekről utazásról biztos fogok még írni, ahogy sajna lesznek homáros és dörgedelmes bejegyzések is: az Externet például szorgalmasan gyűjtögeti a rosszpontjait.

Egy időben azt hittem, hogy a Főpolgármester 2010 esetleg sorozat lesz az engem különösen irritáló budapesti problémákról, külön bejegyzésekkel pl. a hajléktalanokról, a kutyagumiról, a parkolásról vagy éppen a tömegközlekedésről, de ezekhez valahogy nehezen kezdek hozzá. Akartam könyvekről is írni, pl. Edward Rutherfurd történelmi regényeiről vagy GRRM hatalmas (és egyelőre befejezetlen) fantasy regényfolyamáról, de szerintem ezeket se holnap fogom megírni.

Az igazság az, hogy 500 nap alatt 112 bejegyzés az sok. Gyakorlatilag ötnaponta írtam valamit, ráadásul a bejegyzéseim többsége elég hosszú. Ez a bejegyzés pl. több részletben születik: most éppen egy órája ültem le a gép elé, de gyanítom, hogy a tényleges időráfordítás ennek akár 5-10-szerese is lehet. Persze az átlag bejegyzés ennél azért kevesebb időt fogyaszt, de az "összeg" még így is rémisztő. Úgyhogy valami azt súgja, hogy ugyan semmiképp nem adom fel a blogolást (sőt, kifejezetten élvezem) a következő 500 napban ennek ellenére kevesebb bejegyzés fog születni.

Elvégre (hogy ismételjem önmagam) van élet a blog.hu-n túl. Is.

9 komment

Címkék: blog születésnap reklám komment évforduló indapass 500 kétpúpú teve hetvenkedés promontor

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr93938778

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2009.03.21. 12:40:27

Én csak nemrég óta vagyok itt rendszeresen, de nagyon szórakoztat a blog.

Kifejezetten kellemes itt a hangulat.

transporter 2009.03.21. 13:50:23

Üdvözlöm Promontor!

A sportos bejegyzésektől eltekintve, jó itt olvasgatni.
Igazán.

Transporter

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.03.21. 16:12:59

Boldog 500 napot kedves Promontor! (Ha már jubileum, akkor egyszer elárulod, miért Promontor????)
Az ezüst is szépen csillog...
Viszont nem érzem magam akkora barkácsszakinak, annak ellenére sem, hogy nemrég abszolváltam egy csapszűrő-tisztítást... (Kicsit melegebb lett tőle a víz, a Zasszony megnyugodott, de szerintem hamarosan jön Rezső...)
Viszont nem szeretném, ha "járatritkítanál". Néha nekem is kín a heti előirányzat, tehát megértelek, de azért lécci, ne foszd meg a lelkes olvasókat a heti betevőtől... Ja, és ma voltam a törökbálinti Corában ( egy Kiccsaj is elég volt!!!!!), az ottani Arbatban volt Szirok nevű izé, legalább is ilyen felirat volt valami túrórudi-jellegű csomagoláson...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.03.21. 22:01:48

@Csöncsön: Köszi, örülök, hogy így gondolod.

@transporter: Köszönöm, kedves transporter! Örülök, hogy egy újabb törzsolvasót üdvözölhetek és azt igérem, hogy nemcsak sportról fogok irni a továbbiakban sem.

@jacint70: Köszi!

A promontor magyarázata elég szimpla, de most nem mondom el, majd megírom egy bejegyzésben (ahogy az egy igazi bloggerhez illik). Mondjuk nem emlékszem, Te már elmagyaráztad-e, miért Jácint, ha már itt tartunk. Kutakodnom kéne a blogodban?

Ami a kiscsajokat illeti, próbáljuk nem vinni őket ilyen jellegű helyekre (Cora and Co.), ha nagy néha mégis visszük, az mindig emlékeztet arra, miért is alakult ki ez a szokásunk.

És a Szirokot ki is próbáltad?

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.03.21. 22:21:48

Én sem akartam, csak már beígértem a Zasszonynak, és nem tudtuk lepasszolni a Kiccsajt... Kb. három éve nem voltunk, ezért nem akartam elhalasztani...
Nem tűnt annyira meggyőzőnek az a szirok, két óra vásárlás/Kiccsajkergetés után már nem volt ingerem újabb konzumálásra... Meg csak emlékeztem rá a Savoyás posztból, nem jártam utána, mi az, úgyhogy abban sem voltam biztos, hogy az a szirok vagy csak valami szirokos termék... (feta, fetás lepény...) De legközelebb kipróbálom...

palsson 2009.03.29. 21:39:41

Kedves Promontor!
Megtisztelő figyelmedet - és szűk családom közvetetten is jóleső emlegetését - látva legyőztem lustaságomat, hogy továbbra is kommentelhessem a blogodat, amelynek kényszerű némaságom idején is hűséges olvasója voltam. Egyszersmind ajánlom társtettesként átlagosan havonta elkövetett saját e-naplómat a blog.peldakep.hu-n.
üdv: palsson (és M.D.)

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.03.30. 20:18:15

@jacint70: Hétvégén megvolt a "legközelebb", ezúttal a Fény utcai piacon... A mákosat és a kókuszosat próbáltam ki...
Hááát, a TR sokkal jobb szerintem...
Valahogy nem tűnt elég mákosnak, illetve kókuszosnak, mintha csak jelzés szinten tettek volna bele... A túró sokkal natúr ízűbbnek és lágyabbnak tűnt, mint a TR-ben és a csokibevonat is lágyabb volt.... (Ez most elemzés, nem elmarasztalás...)
Régen is ilyen volt?

A füstölt tokhal viszont nagyon bejött... És a füstölt lazac is előjegyzésbe van véve...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.01. 18:58:01

@palsson: Kedves Palsson, Isten hozott újra a kommentelők klubjában! És persze köszönöm a kitüntető figyelmet! Üdv, a Tevegyűjtögetőnek is!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.04.01. 19:03:51

@jacint70: Én pont az a krémes lágyságot szeretem benne. Kókuszosat még soha nem ettem, mákosat egyszer próbáltam, ezek újmódi darabok. Én a "klasszikusat" szoktam meg és továbbra is azt favorizálom.

Dehát ízlések és pofonok: kinek a szirok, kinek a tokhal. Akárhogy is, jó hogy van Arbat.
süti beállítások módosítása