HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Vevőkapcsolatok Gablini módra

2009.08.02. 21:36 promontor

Autóvásárlásra adtuk a fejünket. Ez rengeteg "élmény" forrása volt az elmúlt pár hónapban, ezúttal a Nissan Gablini által szolgáltatott tapasztalatokról fogok mesélni.

Az egyik jelöltünk a Nissan Note volt. Nissan kereskedés nincs túl sok a fővárosban, összesen 4-et sorol fel a nissan.hu, illetve ha Budaörsöt is ideszámítjuk, akkor ötöt. Ebből három a Nissan Gablinihoz tartozik, a negyedik a Volvo Truck Center, amit nem egészen értek, az ötödik (azaz lényegében az egyetlen vetélytárs) pedig a Duna Autó.

Hozzánk legközelebb viszont a Nissan Gablini Budaörs van, így oda vezetett az első utunk. Rögtön ajánlottak is nekünk egy szalonpéldányt, amit ugyan még 2008-ban gyártottak, viszont a listaárnál kedvezőbb feltételekkel meg lehetett venni. Szó szót, email email-t, telefon telefont követett, megbeszéltem egy tesztvezetést. Egy tesztvezetés általában is hasznos dolog, a Note esetében pedig mindenképp ragaszkodtam hozzá, mert több teszt is emlegette, hogy a Note váltója nagyon ramaty.

Egy szombati napra, reggel kilencre, azaz nyitásrra beszéltük meg a dolgot, kigondoltam, ugyanis, hogy majd a lányommal együtt ugrom be, mielőtt vinném a nagymamához, így azt is kipróbáljuk, mennyi helye lenne neki hátul. Már a tesztvezetés általam javasolandó rövid kis útvonalát is nagyjából végiggondoltam, hogy legyen benne emelkedő (ez budai domblakóknak fontos szempont), meg autópálya is.

Az első kellemetlen meglepetés péntek délután ért, amikor egy hölgy felhívott a Gablinitől, hogy a megbeszélt szombat 9 óra semmiképp se jó, mert szombatonként csak ketten vannak, és a kollégája tíz előtt nem ér be, ráadásul nála van a tesztautó, tehát tudnék-e tíz után menni. Hát, nem nagyon volt jó, de a hölgy erősködött, hogy nem tudja garantálni, hogy mikorra ér be a kollégája. Így aztán abban maradtunk, legyen fél tizenegy, addigra talán leadom a gyereket és akkor visszafele megyek be a szalonba.

Így is lett, fél tizenegyre oda is értem. Ott mindkét üzletkötő asztalánál kuncsaftok ültek, ráadásul még egy harmadik házaspár is várakozott. Ajjaj, mondom, nem lesz ez jó, de ha már itt vagyok várok, csak eleszi a fene a kuncsaftokat előbb utóbb. Nos, nem ette, a kuncsaftok autót vásároltak és ez eltartott egy darabig. Kb. negyedóra várakozás után az egyik üzletkötő az asztalától odaszólt, hogy ugye én vagyok az, aki a szalonpéldányt nézegettem pár napja. Mondom igen. Ugye tudom, hogy azt eladták? Nem, mondtam, nem tudom, éppen tesztvezetni jöttem. Ó, maga az, a kolléganőm mindjárt végez, aztán mehetnek.

A kolléganő nem végzett mindjárt, a szerződéskötés láthatólag egy lassú és bonyolult művelet volt. Meg persze fontos is.  Érthető, hogy nem jött oda hozzám, és nem kérdezte meg, én vagyok-e az, akivel tesztvezetést beszélt meg. Telefonálni kétszer is felállt, de az persze nyilván fontosabb, mint egy előre megbeszélt találkozó.

Végülis nem vártam sokat, 35-40 perc lehetett, igazán nem is tudtam volna másképp eltölteni, mint egy Nissan szalonban várakozva. Hogy még mennyit kellett volna várnom magára a tesztvezetésre, azt nem tudom, mert ezután eljöttem.

Összegezném a történteket:

  • Megbeszéltem egy időpontot, amit lemondtak, azért, mert ugyan a nyitvatartási idejükbe esett, de illetékes kollégának nehezére esett felkelni aznap. Ugyan már, egy kuncsaft kedvéért, hogy képzelem én azt? Tehát alkalmazkodtam egy álomkóros üzletkötőhőz, aki a tesztautóval jár munkába (mert végülis mire is való az a tesztautó, ha nem a kollégák fuvarozására) és egy későbbi időpontra halasztottam a találkozót.
  • Az, hogy érkezésemkor még korábban érkező érdeklődőket kellett kiszolgálniuk, azt akár vis majornak is tekinthetném, bár azért felmerül az a kérdés, hogy a nagyságos autószalonok gondoltak-e arra, hogy az autóvásárlók hétköznap esetleg dolgoznak, tehát talán nem meglepő, hogy egy hétvégi napon egyszerre négyen is téblábolnak a szalonban; talán nem csak két alkalmazottnak kéne olyankor ott ülni.
  • Azt viszont kevéssé értem, hogy ha telefonálni ott lehet hagyni (többször is) az asztalnál ülő ügyfelet, akkor miért nem lehet fél percre odajönni hozzám, leellenőrizni, hogy velem beszélte-e meg a tesztvezetést, elnézést kérni a várakoztatásért, és nagyjából megbecsülni, hogy mennyit kell még várnom.
  • Miután elhagytam a helyszínt, kiváncsi voltam, kapok-e telefonhívást a Gablinitől, amelyben esetleg kimentik magukat vagy netán elnézést kérnek. Nem kaptam. Szerintük ez nyilván normális eljárás volt.
  • Ja, és az fontos volt, hogy a megbeszélt időpontot áttegyék egy nekik kedvező időpontra, ugyanakkor az a jelentéktelen tény, hogy időközben az nekem ajánlgatott autót eladták, természtesen nem volt elegendő indok egy telefonhívásra. Végülis miért kéne azt nekem tudnom. Majd veszek másikat, az ár biztos nem számít, időm is van bőven felesleges tesztvezetésekre.

Ezek után azt gondoltam, többet nem lesz dolgom a Gablinival. A Nissannal azonban még nem számoltam le teljesen, márcsak azért sem, mert időközben elkezdtek akciózni, gondoltam talán egy nem szalonpéldányt is megkapok elfogadható áron. Nosza, felhívtam a Duna Autót. A sok megvitatandó részlet között szerepelt a váltó kérdése. Erről a Duna Autó üzletkötője azt nyilatkozta, hogy a 2009-es modellévben jelentős mértékben változtattak a váltó beállításán, ha nem hiszem, okvetlenül próbáljam ki, sokkal jobb lett, mint volt korábban, ég és föld.

OK, gondoltam hajtsunk végre egy ellenőrző kisérletet. Felhívtam újfent a Gablinit és érdeklődtem, hogy ők mit tudnak, milyen változások történtek 2008 és 2009 között. Nos, szerintük semmi lényeges, apró felszereltségbeli különbségek csak. A váltó? Nem, a váltó nem változott semmit. És a tesztautójuk, az mikori? 2009-es.

Azt természetesen nem tudhatom, hogy a váltó kapcsán melyik kereskedő próbált megvezetni. Lehetett a Duna Autós is. Ha viszont a Gablinis volt az, akkor áldom a szerencsémet, hogy nem egy 2009-es modell tesztvezetése alapján vettem egy 2008-as példányt.

A Gablini Gábornak viszont azt üzenném, hogy ahelyett, hogy azon ötletelne, hogyan lehet az államot pumpolni használtautókedvezményért, rokonszenvesebb lenne, ha azzal foglalkozna, hogy az üzletkötői a vevőkkel szemben minimális tiszteletet mutassanak.

15 komment

Címkék: autó nissan homár fogyasztóvédelem nissan note gablini

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr251132638

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.08.03. 20:48:10

Tipikus... Aztán meg sír a szájuk, hogy az emberek nem vesznek autót...
Kár, hogy amikor én vettem az autómat, még nem volt blogom... Szép kis sorozat lett volna...

Mondjuk én az Autóvárosról csupa rosszat hallottam, azok alapján belefér, hogy hazudoznak...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.04. 10:15:06

@jacint70: Mondjuk jelen esetben az autóvásárlás megtörtént, csak nem náluk. Arról kevéssé tehet egy kereskedő, hogy világválság van és sokan nem vesznek autót, de az talán nem mindegy, hogy az a pár vevő, aki van, az hol vásárol. Gondolnám én. Viszont láthatólag az autókereskedők egy része nem ezt gondolja.

Ami a te sztoridat illeti, szerintem a blogetikett nem tiltja archív történetek publikálását. ;-)

parea 2009.08.06. 21:20:33

Sajnálom, hogy azt az "ügyfélkezelést" kapta, azon a szombaton. Szeretném ha tudná, hogy a Gablini-Cégcsoport és a közvetlenül hozzám tartozó Nissan értékesítői csapat nem ily módon kezeli ügyfeleit. Az a kolléga, aki viszont így kezelte, már nem a csapatom tagja.
Olvastam, hogy a gépkocsi vásárláson már túl van, de adjon lehetőséget, hogy a későbbiekben akár szerviz tapasztalatai alapján meggyőződhessen arról mit is jelent a Gablini név a mai magyar autópiacon. Arra kérem, hogy egy volt kolléga hibás magatartása miatt ne ítéljen meg ilyen keményen egy cégcsoportot általánosságban. Ha vezetőként tudomást szerezhettem volna Öntől erről az eseményről, sok bosszúságtól megkímélhettük volna magunkat.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.06. 22:22:46

@parea:

Tisztelt Parea, köszönöm a válaszát. Így utólag nem lehet meg nem történté tenni az esetet, a szervízüket sem fogom kipróbálni, lévén nem Gablinis márkát választottam, marad a bocsánatkérés, amit Ön megtett, ezt mindenképp értékelem.

Ami az eltávozott kollégát illeti, ezt némileg csodálkozva hallom, ugyanis a honlapjukon látható névsor (www.nissangablini.hu/kapcsolat_budaors.php) nekem ismerősnek tűnik. Ezzel persze nem további eltávozásokat vagy eltávolításokat akarok generálni, a cél nem ez, hanem az, hogy a hasonló esetek ne forduljanak elő többé másokkal.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.08.07. 06:56:22

@parea:
Tisztelt Parea!

Értem én, hogy ciki Önnek ez az ügy, kár, hogy nem azért mert megtörtént, hanem azért, mert kiderült...
Sajnos a válaszából is ez süt ki, hogy Promontort hibáztatja, mert megírta a blogján, ahelyett, hogy jelezte volna Önnek... Tudja, a "szánom-bánom" sokkal hitelesebben hangzana, ha a szervízük ajánlgatása helyett esetleg felajánlotta volna kárpótlásul egy hétvégére valamelyik prémium kategóriás autójukat...

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2009.08.07. 06:58:04

@promontor: És végül mi lett a vége? Mármint, hogy milyen autó?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.08.07. 07:38:41

@jacint70: Azt majd egy újabb posztban megírom... ;-)

dhrbikes 2009.08.19. 21:40:07

Nekem jól sikerült a Duna Autós vásárlás, így javaslom őket. 2008-ban elég jó áron kaptam egy 2007-es szalonautót, és a jó thm mellett mellesleg belekerült a fix törlesztőrészlet, aminek mostanság eléggé örültem. Egyetlen negatívum volt, hogy még nem volt mp3-as a cd-je és nem mondták én meg természetesnek vettem hogy az, de ezt végülis egy 1000 Ft-ból összabarkácsolt aux csatlakozóval megoldottam.

kszalex 2010.01.24. 07:43:28

Üdv.
Most pénteken történt.
Egy hét levelezés után+két találkozó
Kiszemeltem a Peugeot Gablininél egy csodaszép 308-ast.
1.találkozó megnéztük.
2.találkozó ajánlatot tettek a mostani autómra, megfelelt, megbeszéltük, hogy lefoglalja az autót.
Másnap reggel hívtam a hölgyet, hogy mennék délután 4-kor lefoglalózni, elötte bankba,a maradék hitelemet a mostani autóra átutalni. A módosítási díj 30000.-Ft.!!!
Megtörtént. Foglaló is megvan
Péntek reggel hív, hogy az autót egy másik kereskedésben !!! Pár percel elöttem !!!
Foglalózták. ELFOGADHATATLAN!!!
Természetesen hasonlót sem tudnak ajánlani.
Most van egy papírom,befizetett foglalom egy eladott autóra és minusz 30000.-
Máris rá b...tam.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.24. 08:21:07

@kszalex: Hát, részvétem, ez tényleg felháborító. Viszont jól értem, hogy a foglalót már befizetted? Mert ha igen (és papirod is van róla, hogy az foglaló volt, nem pedig előleg) akkor azt nekik duplán kell visszafizetni. Menj be és verd az asztalt!

kszalex 2010.01.24. 08:35:38

@promontor:
Természetesen előlegként szerepel.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.24. 08:46:29

@kszalex: Hát, akkor az nem jár vissza duplán. Mondjuk ha foglalóként beszéltetek róla, aztán előlegként "könyvelték", az újabb adalék a pofátlanságukhoz.

Én esetleg megpróbálnék bemenni és verni az asztalt, hogy az előleg mellett legalább a 30 ezer forintodat térítsék vissza. Esetleg email-ek mehetnek a Gablini mindenféle címére.

Ha meg semmit se érsz el, akkor meg lehet telekürtölni az internetet...

Mégegyszer részvétem, illetve sok sikert egy rendesebb kereskedőhöz!

kszalex 2010.01.24. 10:19:05

Nem is a kereskedéssel volna itt a hiba, hanem sokkal inkább a figyelmetlen munkavégzéssel.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.24. 10:43:59

@kszalex: A figyelmetlen alkalmazottért szerintem a kereskedő a felelős. Tessék visszaadni a 30000 forintodat (is), aztán döntse el a kereskedő, hogy behajtja-e az alkalmazotton!

Egyébként szerintem ez kicsit több, mint "figyelmetlenség". Gondolom, hogy az alkalmazottak (ha egyáltalán azok, és nem egyéni vállalkozóként megbízott ügynökök) jutalékos rendszerben dolgoznak, ezért egymással is versenyeznek, ennek a következménye a Te eseted. Ez a kereskedés felelőssége, ő alakított ki olyan rendszert, ami az ilyen eseteket lehetővé teszi.

Az előleg-foglaló trükkről nem is beszélve, ami szintén bicskanyitogató. Mindenesetre ha majd veszel valahol autót, ragaszkodj, hogy foglalóként rögzitsétek a befizetést. Erre tisztességes kereskedő hajlandó is.

Anita Darvas 2018.01.24. 19:43:11

2017ben sem jobb a helyzet Gabliniéknél. Sajnos 4. Hónapja probálnak javítani egy általuk beszerelt ablakemelő panelt. Eddig még nem sikerült. A kommunikációjuk csapni való. A szaktudásuk kérdéses. A hozzáállásuk kritikátlan.
süti beállítások módosítása