Azt mondja Székesfehérvár polgármestere, hogy Tarlós ne szórakozzon a buszsávval és vegye tudomásul, hogy a főváros szereppel együtt jár, hogy márpedig sokan fognak bejárni.
Nem állítom, hogy nincs igazság abban, amit állít: arról se vagyok meggyőződve, hogy az a Budaörsi úti buszsávbővítés valóban okos döntés volt (majd meglátjuk), sőt, még azzal is egyetértek, hogy az ügyben adott sokat idézett nyilatkozat (by Dorner Lajos) felháborítóan nyegle volt.
Ugyanakkor az azért fura egy kicsit, hogy pont Székesfehérvár polgármestere tekinti természetesnek, hogy csakis autóval járjon fel Budapestre. Megnéztem az Elvirán a Székesfehérvár-Budapest viszonylatot, csak reggel hat és nyolc óra között hat vonat van a fővárosba.
Persze, demagóg szöveg, a képviselőnek drága az ideje, a vonat lassú, természetes, hogy autóval jár, nem? Hát, szerintem nem. Egyrészt, a vonaton nyugodtan dolgozhatna (a laptop aksija simán kibír egy órát, de akár egy paksaméta dossziét is a hóna alá csaphatna), másrészt a vonat a Délibe érkezik, ahonnan azért már elég jó a tömegközlekedés. Pl. csak egy ugrás a Parlament, ahova ő általában igyekszik, mint képviselő.
Persze, tudom, a vonatok lassúak, késnek, koszosak, tömöttek. De ha ez így van, akkor talán a MÁV is tehet arról, hogy autóval járnak be az agglomerációból, nem csak Budapest, nem? És akkor talán idővel ennek a mostani pamfletnek a MÁVhoz címzett párját is meg kellene írni, ugye?
Aztán persze ugye egy fehérvári lakosnak még az ottani pályaudvarra is el kell jutnia, azt is bele kell számítani ám az utazási időbe. Tényleg, a fehérvári pályaudvarnál hány P+R parkoló áll ma a több ezer fővárosba ingázó fehérvári polgár rendelkezésére? Vagy ott olyan remek a tömegközlekedés, olyan sűrűek és gyorsak a járatok, paszentosak a csatlakozások, hogy a fehérvári pályaudvarra mindenki csak tömegközlekedik?
Az nem kétséges, hogy a főváros tömegközlekedése lehetne jobb. Különösen igaz ez az elővárosok viszonylatában. De hogy ezügyben csak a fővárosnak lenne teendője, az szerintem messze nem igaz.