HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Közlekedős vegyesposzt

2015.01.12. 07:21 promontor

Apróságok, innen-onnan.

Főleg útdíjügyben:

  • Pénteken dolgom volt Budaörsön úgyhogy nagy fogcsikorgatások közepette megvettem a Pest megyei matricát. Nagyon remélem az illetékesek csuklottak: emlegettem őket szép szavakkal.
  • Hogy miért vettem matricát, amikor az első letérőnél lejöttem, azaz egészen pontosan két kilométeres fizetős szakaszról volt szó, ráadásul nem a bevásárlóközpontokhoz menvén az utam a Budaörsi úton még icipicit rövidebb is lett volna (legalábbis távolságban, időben nem)? Egyrészt valami ilyesmiért. Másrészt meg azért, mert nem akarom szembeköpni magam azzal, hogy miközben az új rendszertől a párhuzamos utak lakóit féltem elsősorban, addig magam is azokat az utakat használom nyavalyás ötezer forintért.
  • Fónagy János eddig is mondott "okosakat", de a nol-nak adott interjúja igazi díszpéldány:
    1. "Én már december elején felvetettem, életszerűbbnek tartanám, ha a matrica mindig a következő megye első útba eső autópálya-lehajtójáig lenne érvényes." - Ezzel a mondattal nehéz helyzetbe kerültem, mert egyszerre két kategóriában is díjazhatnám. Adhatnék érte egyfelől Pinokkió díjat. De talán még találóbb lenne a Gerinc-díj, amivel arra az igazán karakán politikusi magatartásformára emlékeztetünk, amely sziklaszilárdan képes mindig arra fordulni, amelyről a szél fúj.
    2. "Az álegyeztetés amúgy is felesleges." - erről nem írok részletesen, itt van egy jól megírt vélemény.
    3. "Vannak tanulmányaink, de ezeket később hozzuk nyilvánosságra." - Aha, vannak, persze. Ha tényleg vannak és tényleg igazolják az új rendszer előnyeit, akkor csak egy hülye titkolja ezeket, hiszen cáfolhatnák a kritkákat. Úgyhogy ez is inkább egy Pinokkió-dijas mondat csak. Mindenesetre remélem, hogy legalább Fónagy emlékirataiban szerepelni fognak azok tanulmányok...

Biciklis ügyek:

  • Szervízigényes őszöm volt a bicajjal, három belsőcsere (két defekt plusz egy lassan eresztő belső), támaszcsere, fékpofacsere mellett az egyik szervíznek a váltóbeállítás is gondot okozott. Pedig egy második esélyt is adtam nekik, egy hónap után visszavittem nekik, hogy állítsák újra, részletes listával, hogy hol kattog, hol ugrik, stb. Nem sikerült. Harmadjára máshova vittem, ott rögtön klappolt minden.
  • Viszont a defektek fájtak. Az első két évben egy defektem se volt, így kissé csodálkozva hallgattam másik ezirányú panaszait, illetve gratuláltam magamnak a bumfordi, de igen vastag abroncshoz. Mint kiderült, naív voltam, a vastag külső se véd meg mindentől. Ha a következő félév is ilyen szerencsétlen lesz, meg kell tanulnom belsőt cserélni.
  • A támaszcsere is vicces történet volt: a Csepelemen ugyanis nem lehetett cserélni a támaszt, sőt, leszerelni sem. Be volt építve, javíthatatlanul és levehetetlenül. Ez eddig nem volt baj, mert jó volt, de tél elején valami rigó tönkrement benne és nem támasztott többé. Három szervízben is széttárták a karjukat, még a Csepelesek márkaszervízében is. Végül le kellett fűrészelni és egy hátsó támaszt feltenni a bicajra. Remek konstrukció, a tervező büszke lehet rá.

Forma 1:

A hónap autóversenyzője a fehér furgon kategóriában a HAP-810-es rendszámú gépjármű sofőrje, aki impozáns precizitással tartotta mögöttem Lágymányosi hídon a kb. 87 cm-es követési távolságot, majd a Dombóvári útra kanyarodva Schumacher fénykorát idéző gyorsasággal ugrott ki a szélárnyékból és húzott el mellettem. A szép manőver jutalma 15 másodperc extra várakozás volt a Fehérvári úti piros lámpánál.

1 komment · 1 trackback

Címkék: budapest politika magyarország kerékpár dörgedelem autópálya bicikli autózás villámposzt autópályadíj Fónagy Fónagy János útdij

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr437060659

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: A kormány és a közlekedéspolitika 2015.01.13. 17:36:53

Forró téma a matricaügy. Mindig újabb és újabb részletek derülnek ki róla. Amikor az ember kezdi azt hinni, már annyi negatív hír jelent meg a témában, jön egy újabb nézőpont. Például a mozgáskorlátozottaké. Mert ugye a D2 kategória itt is új, és ők jó...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

süti beállítások módosítása