HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Taxirendelés interneten sztrájk előtt

2008.04.07. 09:32 promontor

Tegnap este rendkívül eredeti ötletem támadt. A hétfői BKV sztrájk alaposan betett nekem, mert bár általában otthomról is tudok dolgozni, hétfőn egy telefonhívás miatt mindenképp be akartam menni a munkahelyemre. Ha nem busz, akkor legyen taxi, jött az isteni szikra. Nekem, meg még gondolom ötvenezer embernek. Így aztán telefonon lehetetlen volt elérni bármelyik társaságot is: a mobil hálózat kapásból visszautasította a hívásokat, a Matáv (bocsánat, a Tré-Com) vonalról pedig foglaltat jelzett minden taxis szám.

Ezen a ponton már tulajdonképp sejtettem, hogy nem fogok én hétfőn taxizni, de modern ember lévén megpróbálkoztam a weben rendelni taxit. Na erről fog szólni ez a kis szösszenet: melyik taxistársaságnál hogyan (nem) lehet taxit rendelni interneten.

Kezdjük a City Taxi-val, elvégre ők a munkahelyem házíszállítói. A rendelési űrlapot kitöltőm szépen, időpont, cím, mobilszám, az email, meg a többi szükséges adat megadása, majd elküldöm a rendelést. Na, itt jön a pofára esés. A következő oldal jelenik meg:

"Kedves Utasaink! A 2008. április 7-i BKV sztrájkra való tekintettel on-line rendelésünk átmenetileg a sztrájk végéig - várhatóan 2008. április 8. 15:00-ig - szünetel.
Megrendeléseiket a +36 1 211 1111 számon várjuk."

Szuper. Illetve nyilván nem szuper, de mondjuk megértem. Csak akkor minek kellett kitöltenem a rendelést? Nem lehetett volna ezt az üzenetet a rendelési űrlap helyére betenni? Az már csak hab a tortán, hogy "várják" a megrendelésemet telefonon, amikor nem lehet őket felhívni.

Hát, nézzük a konkurrenciát. 6x6 Taxi. A rendelési űrlap azt írja, 4 óráig is eltarthat, míg feldolgozzák a rendelést. Hát, nem túl gyorsak, vagy lehet, hogy csak én gondolom szimplának ezt a dolgot? Ha telefonon fél perc alatt visszaigazolnak egy foglalást, akkor nem értem, interneten miért 4 óra. Aki tudja, mondja el. Na mindegy, most már kitöltöm és küldöm. Köszönik a rendelést. Rendben, de akkor most mi van? Megkapták legalább? Figyelem folyamatosan az email-emet, de nem jön megerősítő üzenet az istennek se. Komolyan négy órát kell várnom? És addig másnál sem próbálkozhatok? Hát ez siralmas, ennél még a City Taxi is jobb, ott legalább tudtam hányadán állok. Mondjuk igazából sejtem, hogy a 6x6 Taxi se fog jönni, de azért jobb lenne, ha ezt ők is visszaigazolnák.

Kb. kétórás szünet, közben lefektetjük a gyerekeket.

Egy pillantás az emailemre, továbbra sincs semmilyen levél a 6x6 Taxi-tól. Na jó, nem fogok tovább várni, nézzünk valaki mást. A következő jelőlt a Főtaxi. A részletes rendelést szépen kitöltöm, Rendel gombot megnyomom, nézzük mi történik: "Köszönjük a rendelését!" Ennyi és nem több. Se visszaigazolás, se igéret, hogy mennyi idő alatt dolgozzák fel a rendelést, semmi. Ez eddig a legrosszabb. Most akkor mi lesz? Két taxi is jön? Vagy egy se? Hát nyilván az utóbbi, úgyhogy menjünk tovább.

Utolsó próbálkozás, BudaTaxi. Az űrlapot mikroszekundumnyi idő alatt töltöm ki (hiába, a rutin), majd mehet a megrendel gomb. Láss csodát, megigérnek egy öt percen belül érkező emailt, aminek segítségével megerősíthetem a foglalást. És jön is az email, nahát, a technika csodája. Benne egy link, klikkeljek rá, ha komolyan gondolom a foglalást. Hát persze, hogy komolyan gondolom, klikk! Újabb igéret, hogy emailben értesítenek, rendben van-e a foglalás. Nem telik el két perc, csöng a telefon, a BudaTaxi diszpécserközpontjából hívnak (email helyett), hogy holnapra már tele vannak a sztrájk miatt, sajnálják. Én is, de a rendelést legalább rendesen kezelték, a vizsgán átmentek (ha nem is kitűnővel), nem úgy mint a többiek.

Bár belegondolva, a City Taxi tulajdonképp szintén átment, sőt, ott valójában még kevesebb erőkifejtést kellett tennem, majdnem rögtön a legelején megmondták, hogy nuku. Ez a "majdnem" mégis jobban feldühített, mint a BudaTaxi: talán azért, mert ha már gondoltak arra, hogy az internetes rendelést leállítsák a rendkívüli helyzet miatt, akkor nem csak majdnem az elején, hanem teljesen az elején kellett volna tenniük.

Összegzésképp a következő tanácsokat tudnám adni a taxistársaságoknak:

  • Egy rendes internetes rendelési rendszerben egy rendelés beérkezését azonnal vissza kell igazolni emailen (esetleg sms-ben is). A visszaigazolás mindenképp tartalmazza az alábbiakat:
  1. Egy rendelésazonosító (hogy tudjak rá hivatkozni pl. telefonon...)
  2. A rendelés teljes tartalma (hogy lássam, ha elírtam valamit)
  3. Egy link, amin keresztül látom a rendelés státuszát, tudom módosítani vagy akár törölni is.
  4. Egy határidő, ameddig biztosan megtörténik a rendelés feldolgozása (elfogadás vagy elutasítás). Ez szerintem egy taxirendelés esetén nem szabadna fél óránál tovább tartson.
  • Egy rendes internetes rendelési rendszerben egy rendelést elfogadásáról vagy elutasításáról is mindig kell emailt küldeni. Ez pl. tartalmazhatná a taxi azonosítóját is.
  • Rendkívüli esetekben - mint pl. a mostani sztrájk - a honlap kezdőlapján illik vastag betűs, jól észrevehető üzenettel jelezni, ha valamilyen rendszer nem működik, vagy beteltek az helyek. Azt is, ha a vonalak tartósan foglaltak. A rendelési űrlapot meg tessék ilyenkor üzemen kívül helyezni, ne túráztassa magát feleslegesen szerencsétlen ügyfél.

PS: 2 óra 12 perc elteltével (éjfél után) megérkezett a Főtaxi válasza: "Holnapi napra előrendelést sajnos nem tudunk felvenni." Ezzel kicsit javítottak az összképen: egyes alá helyett megajánlok egy szimpla egyest.

PS2: Ma reggel megnéztem az email-jeimet, valamikor az éjszaka során megérkezett a 6x6 Taxi válasza is:  "sajnos előrendelést már nem tudunk felvenni. Szíves megértésüket köszönjük." Bár az üzenet a este 8 óra 39-re van dátumozva, a valóságban éjjel egyig biztosan nem érkezett meg. A jó két órával később leadott Főtaxi-s rendelést is hamarabb igazolták vissza. Marad az elégtelen alá.

2 komment · 1 trackback

Címkék: internet homár taxi fogyasztóvédelem city taxi főtaxi budataxi 6x6 taxi taxirendelés

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr47414400

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Sztrájktörő 2008.04.07. 17:08:15

Te ma reggel hogy értél be?Munkába, iskolába, vagy ahova hétfőn reggel szoktál igyekezni? Miről maradtál le, mi maradt el? Kinek anyáztál? Vagy még most is a dugóban ülsz?

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tamás Miklós 2008.04.07. 14:17:40

Tisztelt Bíró Úr!
Engedje meg,hogy elnézést kérjek az okozott kellemetlenségért.Hivatkozhatnék a megoldhatatlan nehézségeinkre,a 850 autónkra,a több mint 500 előrendelésre óránként.
Itt csak a megértését kérem,mely szerint egy világváros tömegközlekedésének megbénulása esetén több tízezer taxi sem oldja meg a gondot.
Az Ön panasza,miszerint korlátoztuk az emil-es rendelések fogadását teljesen jogos.Szombaton 15 órakor voltunk kénytelenek ezt az opciót letiltani,mivel a meglevő kocsiparkunkkal több előrendelés felvételét nem vállalhattuk fel.
Ennek ellenére napok óta kértük a Kollégáimat,hogy minél nagyobb számban segítsék
a címkiadást.Remélhetőleg a jövőben nem fordul elő ez a kényelmetlenség.
Szerencsétlen helyzetet hozott a hétfői csúcs,az eső és a vasutas sztrájk egybeesése.
Tisztelettel:Tamás Miklós
City Taxi elnöke

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2008.04.07. 15:59:49

Tisztelt Tamás úr!

Köszönöm a reagálását! Maga az a tény, hogy nem sikerült taxit rendelnem, a körülmények ismeretében teljesen érthető és ezért sem Önöket, sem a többi társaságot nem kárhoztatom. Az internetes rendelés kolátozása is elfogadható, sőt, az adott esetben tulajdonképp jobb megoldás, mit amit mások választottak.

Az Önöket érintő egyetlen konkrét panaszom az (mint írtam is), hogy a rendelés felfüggesztéséről csak az űrlap kitöltése után értesültem. Ha a legközelebbi alkalommal (ami közállapotainkat elnézve szerintem sajnos akár a közeli jövőben bekövetkezhet) ezen javítanak, akkor az írásom az Önök vonatkozásában elérte a célját.

Üdvözlettel

Bíró József
süti beállítások módosítása