HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Csak az van, amit a polcon lát...

2010.02.27. 20:22 promontor

Ó, hányszor hallottam már ezt a mondatot?

Legutóbb például a Gyakorlatias Kereskedőknél kerestem elemet a garázsnyitóhoz (A23-at, elég ritka típus, sajna), meg is találtam nagy nehezen a hűlt helyét. Az információs pultnál aztán kapásból közölte a hölgy, hogy a raktárban már nincs. Karácsony után pár nappal ez tulajdonképpen elég hihetően hangzott, bár növelte volna a hihetőségfaktort, ha esetleg megkérdezte volna, pontosan melyik típusról is van szó. Így aztán átslattyogtam a közeli VillamosVilághoz, ott szerencsére volt. Kitéve a polcon, így nem kellett a raktárkészlet után érdeklődni.

Ezen az eseten aztán elgondolkodtam. Vajon miért fogadom olyan szkeptikusan ezt a választ? Végülis a kereskedőnek érdeke, hogy a polcok mindig fel legyenek töltve, soha ne legyen olyan áru, ami csak a raktárban porosodik. Ha meg véletlenül elfogy a polcról, akkor egy igazi kereskedő azonnal feltölti újra a polcot. Ha meg már a raktárból is elfogy, akkor arról biztosan tud, elvégre egy vérbeli kereskedő együtt lélegzik az árukészlettel, és valószínűleg azt is tudja, mikor ékezik új áru. (Sőt, igazából furdal egy kicsit a lelkiismerete, hogy nem rendelte meg időben a pótlást, akkor, amikor már fogyóban volt...)

Vajon miért érzem mégis olyan gyakran lekoptatásszagúnak ezt a választ? Tahán azért, mert pl. az Emberi Cipőboltban szinte mindig gondolkodás nélkül kapom ezt a választ, anélkül, hogy egyáltalán megkérdezné a kedves eladó hölgy, hogy ugyan melyik cipőről is van szó és akár egyetlen pillantást is vetne rá? A raktárba meg végképp nem megy be, arra igazán semmi szükség. Persze lehet, hogy ők annyira szuper eladók, hogy mindig biztosan kint van mindegyik cipő, sose felejtik el kirakni/pótolni. Így aztán nem is kell tudniuk, melyik cipőről van szó...

Ehhez képest a DM az biztosan nagyon ócska hálózat lehet, mert ott meg a rosszul tájékozott eladók, akik képtelenek azt a párszáz (vagy ezer) fajta piperecuccot fejben tartani, mindig megnézik nekem, hogy van-e a raktárban valami, ami a polcról hiányzik. És tényleg, ez a folyamatos feltöltés dolog is ramatyul negy nekik, mert ilyenkor az esetek nyolcvan százalékában szépen kihozzák az általam keresett terméket.

Szóval ócska hely ez a DM, nem is értem, miért járok oda szívesebben, mint mondjuk az Emberi Cipőboltba. Illetve tudom: azért (is), mert ott nem csak az van, amit a polcon látok.

(71,5)

4 komment

Címkék: homár fogyasztóvédelem dm humanic electro world praktiker

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr481627155

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.02.27. 21:58:01

Attól tartok, hogy amiket a Vérbeli Kereskedőről írsz, az csak a kisboltokra lehet(ett) igaz, de ezekben a Gigászi Kótyavetyésekben már csak "logisztika" van... A Tesco titok könyveket olvastad?

zitanaploja · http://www.zitanaploja.blogspot.com 2010.02.28. 10:38:03

Én pont az ellenkezőjét tapasztaltam legutóbb. Gyurmát akartam készíteni, amihez citromsav kell. Bementem az egyik Sparba. Nem szoktam ott vásárolni, évente ha kétszer fordulok meg azon a környéken. Keresem a polcon a fent nevezett terméket, de nem lelem. Talán túl sokáig álltam egy helyben, az üzletvezetőnek (!) feltűnik és odajön, megkérdi miben segíthet. Elmondom. Ő is átnézi a polcot, majd közli, hogy tényleg elfogyott, de a raktárban egy még van - állítja biztosan, és már rohan is be. Kis idő múlva megjelenik egy kissé megviselt dobozkával, de a belsejében lévő zacskó érintetlen. Megköszönöm a segítségét és ő még ezek után érdeklődik, hogy segíthet-e még valamiben. Teljesen ledöbbentem ezen az udvarias és segítőkész hozzáálláson, pedig nem magánboltról van szó.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.08. 21:43:02

@jacint70: @zitanaploja: Igazából van példa erre is, arra is, a kisboltokban is és a nagyoknál is.

Engem az zavar, amikor az érdektelenséget látom. Sokak szerint ez természetes, mert az alkalmazott nem tulajdonos, nem érdekelt a bolt sikerében (ez szerintem egyébként nem igaz). Szerintem viszont az lenne a természetes és elvárandó mentalitás, hogy ha csinálok valamit, akkor próbáljam meg jól csinálni. Akkor is, ha alkalmazott vagyok. Nálunk viszont túl sokan vélik úgy,hogy ők "ennyi pénzért" csakazértse erőltetik meg magukat.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2010.03.09. 07:11:31

@promontor: Motivácija, ez a titka mindennek...
Szerintem minden azon múlik - leszámítva a reménytelen lógosokat -, hogy az alkalmazottak mennyire látják azt, hogy attól bármi is előrehalad, ha mindent beleadnak...
Vagy tökmindegy, hogy mennyire strapálják magukat, ettől függetlenül mindig ugyanaz történik... Esetleg ha valaki pattog, akkor a fejére csapnak...
süti beállítások módosítása