HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Kis Magyar Kereskedelmi Praktikák

2011.07.18. 08:20 promontor

Íme a lista, "Három az egyben akció" keretében:

A csodajoghurt

A minap Spórólóséknál jártam és egy olyan csodálatos akcióba botlottam, hogy nem tudtam ellenállni a csábításnak, meg is örökítettem:

Szerintem önmagáért beszél a kép, de Promontor szereti túlmagyarázni a dolgokat, következzen tehát az akció mibenlétének  tudományosan megfogalmazott képlete:

"Ajándék" keksz termékminta = 80 forint

Hogy ezt a nagyvonalú "ajándékot" a gáláns franciáknak (Danone) vagy az takarékos németeknek (Spórolósék) köszönhetjük, az talán mindegy is...

A csodahátizsák

Egy másik gyarmatokra specializált akciótípussal (értsd: üveggyöngyöt a vadaknak...) a Tesco-Fila páros szerencséltet minket.

Az épületes akció szerint pontgyűjtő füzetet válthatunk be FILA táskákra. Persze nem ingyen, de hatalmas 70% körüli árengedménnyel: pl. egy FILA csodahátizsákot 13 ezer forint helyett már 3 ezresért (meg persze 30 összegyűjtött matricáért) odaadnak. Igazán igéretesen hangzik, nemdebár?

Bár éltem a gyanúperrel a 13 ezresbe kerülő csodahátizsák kapcsán, de mivel a régi éppen elvásott, gondoltam vetek rá egy pillantást a legközelebbi tescovizit során. Nos, a termék nem okozott "csalódást". A magas névleges árban valószínűleg annak a kutatócsoportnak a munkáját kell megfizetnünk, amelyik az alkalmazott extravékony, ultragyorsan szakadó anyagokat fejlesztette ki. Kár, hogy ugyanezt a technológiát és minőséget egy kínai boltban kb. 1-2 ezer forintért megkapjuk, hát tényleg felháborító, hogy ezek a kínaiak mindent lemásolnak! Bár az igaz, hogy azon nem FILA felirat lesz, hanem annak valamilyen sorrendcserélt vagy extra betűvel feldúsított változata (pl. FIILA, FILIA, LIFA...), persze a karaktertípus kisértetiesen hasonló lesz...

Sajnálatos módon Promontor hétköznapi igényeihez egy ilyen csúcstermék nem passzolt: a magam részéről szerettem volna a kb. egyéves várható élettartamnál hosszabb ideig használható terméket vásárolni, így letettem a csodafilahátizsák megvételéről. Mit tesz isten, egy héttel később találtam is egy egész pofás kínai darabot, amely - bár nyilvánvalóan szintén nem az örökkévalóság számára készült - a Promontor által támasztott primitív igényeknek (pl. vastagon párnázott vállpánt és hátfal, viszonylag tartósnak tűnő anyagok és varrás, várható néhány éves élettartam) tökéletesen megfelelt. Persze a "silány" kínai minőséghez képest rengetegbe került, nevezetesen 2300 forint volt.

A történetben egyébként nem az az igazán szomorú, hogy hülyének néznek minket a kereskedők, hanem az, hogy valószínűleg igazuk van. A Tescoban ugyanis a polcon már alig volt a (1)3000 forintos csodahátizsákból...

Kéretlen Fanny

Sajnos nem mindig sikerül kikerülni a csapdákat. Legutóbb pl. az Axel Springer remek húzását nem sikerült kivédenem. Történt, hogy az anyukám számára minden héten kötelezően beszerzendő TVR-hetet gyanútlanul leemeltem az újságospolcról. Csak a nyugta későbbi ellenőrzésekor tűnt fel, hogy a szokásosnál drágább volt, 175 helyett 210 fabatkába került. Ez áremelésnek kicsit borsosnak tűnt, így vetettem egy pillantást a kérdéses újságra. Ez a szokásosnál jóval vastagabb volt: olyan kombinált TVR-hét példányt sikerült ugyanis vásárolnom, amelybe belülről belefűzték a Fanny című női hetilapot. Amire persze az égegyadta világon semmi szüksége nem volt az anyukámnak.

Legközelebb már óvatosabb voltam és alaposabban megnéztem, mi a helyzet. Nos, a TVR-hét két változatban létezik (hogy mióta, azt nem sikerült kiderítenem), van a Fannykával kombinált, ez drágább, és van a sima, ez ugyanaz, mint régen, ugyanannyiért.

Akár rendben is lehetne így, aki pont olvassa mindkét lapot, az jól is jár, aki meg nem, megveheti a régi fannytlan példányt.

Csak persze a boltokban mindig a kombinált példány esik jobban kézre és ráadásul a két fajta kisértetiesen hasonlít egymásra, így sajnos néha előfordul, hogy valaki a kicsit drágább kombinált példányt veszi véletlenül, hát istenem, miért nem figyelt oda jobban?

Az is nyilván a véletlen műve, hogy nem a kb. feleannyi példányban megjelenő Fannyba fűzik bele a TVR-hetet, hanem fordítva...

5 komment

Címkék: fanny tesco homár spar fogyasztóvédelem hátizsák danone activia fila axel springer tvr hét

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr793055048

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2011.07.18. 08:48:36

Szép gyűjtemény!
Az elsőhöz említhetném azt a "klasszikust", amikor a multipack fajlagosan többe kerül, mint az individuális...
A Fila hátizsákoknak én is próbáltam utánajárni, de ezeket a példányokat sehol nem találtam a neten a cég termékei között...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.07.18. 10:36:01

@jacint70: Igen, ez is előfodul. Sokszor joghurtfronton ezt úgy érik el, hogy a szimpla az 150 grammos, a négyes adagban viszont 125-ös van...

A Filának meg gondolom akció nélkül esélye se lenne ezeket elsózni, úgyhogy nyilván csak a Tescos akció keretében léteznek...

TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.07.18. 10:36:57

A Fila táskát bebuktam. :) Feleségem meglepett vele.

A MOL-nál Victorinox-ra lehet gyűjteni. Gyorsan megnéztem a vicotrinox honlapját és ahhoz képes tényleg van valami kedvezmény, de az alapár drágább, mint a honlapon, ahol egyébként 5% kedvezmény jár. Szóval ez sem egészen 10ta!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.07.18. 12:10:33

@TrueY: Ez van. Nálunk is a párom vett valami FILA neszesszert akciósan, mondjuk legalább olcsóbb volt... ;-)

Ki van ez találva csábításilag...

Avatar 2011.07.26. 14:32:39

Az "ajándék keksszel", "ingyen termékmintával" típusú promócióknál rendszeresen késztetést érzek, hogy csak az ajándék, illetve ingyenes részt rakjam be a bevásárlókocsimba.
süti beállítások módosítása