Promontor néha be-be küld egy-egy szösszenetet az autózz blognak is, ezek aztán vagy megjelennek, vagy nem. Eddig a kiselejtezett írásokkal nem foglalkoztam többet (hulljon a férgese), de most arra gondoltam, kár lenne, ha Promontor írói munkásságának eme közszolgálatilag is fontos zsengéi örökre elvesznének az autózz blog szőrösszívű szerkesztői miatt. Így aztán ezekből ezennel új - várhatólag azért nem túl gyakori - rovatot indítok.
Íme az első világmegváltó autós poszt:
Az egy jó dolog, hogy ha ideiglenes forgalmi rend változásra alkalmi sárga jelzésekkel/táblákkal felhívják az egyszeri autós figyelmét. A gyakorlat persze azt mutatja, hogy ezt a táblázást lehet értelmesen és lehet kevésbé értelmesen csinálni.
Utóbbira példa a Czuczor utca minapi (ez június elején volt...) lezárása. Itt a figyelmeztető sárga tábla kb. 50 méterrel a Czuczor-Közraktár kereszteződés előtt hívja fel erre a figyelmet.
Ilyenkor az autósnak nincs más választása, mint kanyarodás helyett továbbhaladni. Azzal viszont az a gond, hogy a következő jobbra kanyarodási lehetőség sajna egyáltalán nem egyenértékű. Ugyanis a Czuczor utcai lekanyarodás összeköttetést teremt az Üllői úttal a Köztelek utcán keresztül, míg az utána következő utcánál ez a lehetőség már nem adott: az az Erkel-Lónyai utcákon át kikényszerít a Kálvin térre, amivel nem csak az a baj, hogy pár száz méterrel hosszabb, hanem az is, hogy garantáltan dugós útvonal, minimum 10, de inkább 15 perc késést okozva az autósoknak.
Ahhoz, hogy ebbe a csapdába ne kerüljön bele az autós, mindössze annyit kellett volna tenni, hogy a figyelmeztető táblát már a Bakáts vagy Zsil utcai kereszteződések elé kiteszik, ekkor az említett utcákra kanyarodva szintén elérhető a Köztelek utcai kijárat. Ezeken a helyeken azonban sajna nincs tábla.
(Mellesleg a "csapdából" kijutásra a legfájdalommentesebb módszer visszafordulni a Közraktár utcán - ez a Mátyás-Imre utcai útvonalon szabályosan megtehető - és a Bakáts utcánál balra lekanyarodni...)