HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Rogánblődli

2012.02.06. 22:29 promontor

Olvasom a Zindexen Rogántóni legújabb épületes nyilatkozatát. Aszondjahogy:

A BKV-nak adott rendkívüli állami támogatásokat ugyanúgy nem fogják szeretni Brüsszelben, és "valószínűleg ugyanúgy egy eljárás elébe nézünk, hogy ha ezt a gyakorlatot folytatjuk", mint a Malév esetében - hívta fel a figyelmet a politikus, utalva arra, hogy január elején az Európai Bizottság felszólította Magyarországot a Malévnak 2007 és 2010 között nyújtott, az EU-s szabályokkal "összeegyeztethetetlen" - 70-100 milliárd forint közötti - állami támogatás visszafizettetésére.

Hú, de remek gyerek ez a Rogán, hogy így feltárja a rejtett összefüggéseket, ugye?

Vagy mégse.

A Malév-ügyben azért büntettek meg minket, mert a nemzetközi légiközlekedésben komoly verseny van, magánvállalatok és állami cégek (bár utóbbiak egyre kevésbé) versenyeznek. Márpedig minden állami támogatás torzítja ezt a versenyt, hiszen a piaci szereplőket hátrányos helyzetbe hozza. Nem Magyarországot "pécézték ki" mellesleg, hasonló határozatokat az utóbbi években hoztak más támogatott állami légitársaságok esetében is: ha jól emlékszem az Alitalia ügye még érintette is a Malévot, mert az EU határozat miatt kellett az Alitaliának megszabadulnia a Malév részesedésétől.

A nagyvárosi tömegközlekedés ezzel szemben nem az a terület, ahol komoly piaci verseny lenne. Szinte minden európai nagyvárosban egy monopolhelyzetű tömegközlekedési vállalat van, amelyeket komoly közpénzekkel támogatnak. Mivel nincs verseny, ezért a támogatás nem torzít semmit: ezért aztán az EU nem is bünteti.

(Az is teljesen lényegtelen, hogy az adott esetben az állam és az érintett város - netán tartomány, mint pl. Németországban - között hogyan oszlik meg a támogatás. A lényeg az, hogy közpénzről van szó, tehát az sem lehet igaz, - amire Rogán burkoltan utal - hogy az lenne a baj, hogy az állam is támogatja a BKV-t, nem csak a főváros. Ha versenykorlátozásról lenne szó, akkor az önkormányzati vagy tartományi pénzek ilyetén felhasználását is szankcionálná az EU. De nincs verseny, tehát versenykorlátozás sincs.)

Magyarán Rogántóni nézetem szerint egy oltári nagy baromságot mondott.

Ami persze nem azt jelenti, hogy hülye lenne, szerintem pontosan tudja, hogy miről van szó.

De azt is pontosan tudja, hogy a mai magyar bulvárpolitikában nem az számít, hogy mekkora hülyeséget mond, hanem az, hogy ha valami jó csattanósat mond, akkor azt minden hírportál lehozza. A cáfolat meg általában elsikkad. Ha mégse, akkor rutinosan mond még egy baromságot vagy beleköt az ellenérv egy részletébe. Végső esetben rá lehet kenni az egészet az "ellenséges" újságírókra vagy meg lehet magyarázni, hogy nem úgy értette, eltorzítoták a mondanivalóját.

Frissítés (február 7. reggel 7 óra): Na tessék, már itt is van a megmagyarázat...

 

Szólj hozzá! · 1 trackback

Címkék: budapest politika bkv magyarország eu rogán antal blődli villámposzt

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr724071342

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: FT: Csak három nagy légitársaság maradhat 2012.02.07. 12:10:01

A válság ideje alatt az olcsó jegyeket kínáló légitársaságok kerülnek előnyös helyzetbe, hosszú távon pedig mindössze három nagy nemzeti légitársasági csoport maradhat fenn – állítja a Financial Times elemzése.

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása