HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

MKV-figyelő

2012.03.12. 08:32 promontor

Ez a poszt a Miyazaki Közlekedési Vállalat (azt hiszem, nem pont így hívják, de jól hangzik) menetrendjéről és jegyrendszeréről, illetve az utóbbi megvalósításához alkalmazott technológiákról és eljárásokról készült rövid beszámoló. Gyanítom, hogy magyar viszonylatba a rendszer nem lenne áültethető, de természetesen megfelelő díjazás ellenében szívesen írok egy megvalósíthatósági tanulmányt is...

Mellékesen - ha valaki még nem jött volna rá vagy nem olvasta volna - ez a múlt heti első rejtvény megfejtésposztja is egyben.

A jegyrendszer

A buszon követendő eljárás a következő:

  1. Felszállás a hátsó ajtón.
  2. Cetlihúzás az ajtónál található készülékből. A cetlin egyetlen szám szerepel, ennek segítségéval állapíthatjuk meg majd a fizetendő ősszeget.
  3. Az utazás közben az első ajtónál látható elektronikus kijelzőn lehet követni a fizetendő tarifa összegét, amely a megtett távolsággal arányosan nő. Mindenkinek azt a mezőt kell figyelnie, amelynek ugyanaz a száma, mint amit húzott. Az ár 150-170 jen körül indul és ahogy halad a busz, taxióraszerűen, 20-50 jenes ugrásokkal növekszik.
  4. A végállomásnál illetve az első pár megállónál felszállók az 1-es számot kapják. Azután a rendszer ugratja a számot: a kijelzőn megjelenik a 2-es és az új felszállók cetlijén is ez a szám szerepel már. Addigra már az 1-eshez tartozó tarifa 200 jen felett lesz, míg a 2-esek a már fent említett 150-170 jent kell ekkor fizessék. És ez így megy tovább: a régebbi számokhoz tartozó tarifák nőnek és pár megállónként újabb számot vezet be a rendszer.
  5. Leszállás az első ajtónál. Aki készpénzzel fizet, az a cetlit és a pontos összeget a plexifalú perselybe dobja. A vezető ellenőrzi a cetlit és az összeget. Ha stimmel, bólint, megnyom egy gombot, mire a persely alján megnyílik egy kis nyílás és a pénz beleesik az alsó páncéldobozba. Ha nem stimmel, akkor figyelmezteti a renitens/figyelmetlen/értetlen utast, aki pótolja a hiányzó összeget. Vagy a cetlit, mert azt se lehet megtartani, hiszen az bliccelési lehetőséget teremtene, ugyanis pontos időpont vagy akárcsak dátum nincs rajta.
  6. Ha valakinél nincs apró, használhatja a váltót. A váltó elfogad érméket illetve bankjegyet is (utóbbiból úgy láttam, csak ezerjenest: ha valakinek ennél nagyobb bankjegye van, azzal nem tudom mi történik).

A fentieket az alábbi képsorozat hivatott illusztrálni:

 Chipkártyás változat

Akinek van valamilyen elektronikus - azaz chipkártyás - jegye, annak a fenti műveletsort az alábbi módosításokkal kell végrehajtania:

  • Felszálláskor nem kell cetlit húzni: ehelyett a másik készülékhez kell tartania a kártyáját. A sikeres műveletet - azaz a felszálló regisztrálását és a "szám" kiosztását - egy csippantás igazolja vissza
  • Leszálláskor a vezetőnél levő leolvasóhoz érinti a kártyáját, ezzel számára le van tudva a dolog.

Nincs teljes információm arról, milyen fajta chipkártyás jegyek vagy bérletek léteznek Miyazakiban. Korábbi tapasztalatom alapján el tudom képzelni, hogy a chipkártyás jegyek feltőltős alapon működnek, azaz lényegében ugyanannyiba kerül a jegy, csak a kártyára előre feltöltött egyenleget fogyasztja. A tokiói tömegközlekedés legalábbis így működik.

Persze technikailag ugyanúgy lehetséges átalánydíjas (azaz bérletes) megoldás, vagy éppen vásárlói csoporthoz (diák, nyugdíjas) kötött kedezmény megadása. Az utóbbit valószínűsítem is, mert minden idős utas valamiféle chipkártyát használt.

Elvileg létezik egy egynapos turistajegy, aminek az ára 1000 jen. Ez egyébként elég kedvező ár, mert nekem gyakorlatilag a szállodától a centrumig tartó utazásért 500-520 jenes összegeket kellett fizetnem, azaz oda-vissza már lényegében a pénzemnél lettem volna. Azaz akinek az egész napja szabad és be akarja járni a város nevezetességeit, annak biztos megéri. Az már más kérdés, hogy sajnos a szállodában és környékén ez a jegy beszerezhetetlen volt, annak ellenére, hogy a fent belinkelt tájékoztató szerint ott is forgalmazzák.

Tájékoztatás

A külföldiek számára a tájékozódás elég nagy nehézségekbe ütközik.

A közlekedési vállalat honlapja csak japánul beszél. Bár ügyes és állhatatos internetvadászok a Google Translate használatával illetve az angol nyelvű URL-ek kifigyelésével egész sok mindent kitalálhatnak (nyílván h.gergő is így találta meg a járatok térképét), azért ez így sem nem egyszerű, sem nem megbízható módszer.

A helyszínen sem túl könnyű a tájékozódás. A buszokon pl. nincsenek járatszámok és bár a megállókban ki van függesztve a menetrend, azokon is minden japánul van. A fentebb említett járattérképet a helyszínen sehol sem láttam.

Persze ez tulajdonképp érthető: Miyazaki ugyan turistacélpont, de elsősorban belföldiek számára. A külföldiek leginkább konferencia-, esetleg golfturisták, azok meg inkább taxiznak vagy befizetnek egy buszos idegenvezetésre, minthogy a helyi buszon bumlizzanak.

Ugyanakkor némi tájékoztatás van, a pályaudvart és a hotelt összekötő járaton azért rajta volt a szomszédos konferenciaközpont neve angolul is, ez pl. sokat segített. Amit pedig a hivatalos tájékoztatás elmulasztott, azt a helyiek segítőkészsége kompenzálta. Akármit is kérdeztem, mindig igyekeztek nagyon lelkiismeretesen válaszolni, még akkor is, ha egyébként alig beszéltek angolul, ami azért arrafelé (is) gyakran előfordul.

Járatritkaság

A buszok járatsűrűsége igencsak siralmas magyar szemmel. A szállodát három járat érintette, ezek legjobb esetben is csak óránként jártak. A pályaudvart és a szállodát összekötő járat reggel 8 és este 8 között produkálta ezt az óránkénti sűrűséget, a központot és a szállodát összekötő járat 9 és 5 között. A szálloda-reptér járat naponta hatszor jár, mondanom se kell, hogy se érkezéskor, se távozáskor nem volt nekem megfelelő időpont, így taxiznom kellett.

Miyazaki egy 400,000 lakosú város: ha a többi járat is hasonló menetrenddel közlekedik, akkor a miyazaki buszközlekedés nem sokat fedhet le az igényekből. Ezenkívül a várost átszeli egy észak-déli irányú vasútvonal, amelynek délnyugat felé is van elágazása. Az állomások sűrűsége alapján ez a vasút szintén használható helyi közlekedésre is, de az egyetlen általam ellenőrzőtt vonalon (a délnyugati leágazáson) szintén kb. az óránként egy járat jellemző, tehát szó sincs mondjuk a HÉV-sűrűségről.

Az úthálózat nem tűnt túl nagy kapacitásúnak, néhol voltak két-három sávos utak, de sok helyen még a busz is keskeny egysávos utcákon járt csak. Ennek alapján - európai közlekedési igényekből kiindulva - simán el tudom képzelni, hogy hétköznap csúcsidőben jó nagy dugók vannak. Ugyanakkor ezeket saját szememmel nem láttam, lévén én csak hétvégén bumliztam, így elképzelhető, hogy tévedek. A belvárosban egyébként mindenütt van bicikliút és sok biciklit látni, ez esetleg lehet fontos helyi közlekedési elem.

Árak

Az árakról már esett szó, horribilisek. Egy kb. húsz-huszonötperces buszút 500 jen körül van, ez 1360 forint napi árfolyamon. Ugyanakkor a vonat olcsóbbnak tűnik: egy általam ellenőrzött 40 perces vonatút 360 jen.

Egyéb megfigyelések

A buszsofőrök fehér kesztyűt hordanak.

A buszok üléseit fűtik, csak tudnám minek.

30 komment · 2 trackback

Címkék: közlekedés bkv utazás japán tömegközlekedés miyazaki index címlap japán 2012

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr644294513

Trackbackek, pingbackek:

Trackback: Kell nekünk magyar légitársaság? 2012.03.19. 08:43:23

2012 nagy események éve: Londonban olimpia lesz, a mozikban várva várt filmek kerülnek bemutatásra, talán egy népszavazás is összejön. Mit hagytam ki? Ja igen, a MALÉV megszűnt létezni.Megy a jajgatás a médiában; újság cikkek és Facebook oldalak gyászo...

Trackback: Az utasok pedig basszák meg, kéremszépen! 2012.03.12. 19:46:12

A VOLÁNBUSZ folyamatosan szervezi ki vonalait alvállalkozóknak. 2009. szeptember 28-ától például a Budapest - Fót - Veresegyház - Galgamácsa, a Budapest- Fót - Veresegyház - Erdőkertes vonalat, valamint a Galgamácsa - Váckisújfalu járatait T&J...

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.03.12. 15:16:31

Ott sokkal szivesebben utaznék buszon.

Ujjra Gyúrok · http://pixelscroller.com/ 2012.03.12. 15:42:29

Brüsszelben, és Berlinben sem másként van ez. Bár a kesztyű nem feltétel. És tulajdonképpen jobb szolgáltatásért odakint ugyanannyi a bérlet ára, mint Magyarországon. Tehát a japánoknál jelentősen olcsóbb.

A'rpi 2012.03.12. 16:00:06

en Dubai-ban tapasztaltam hogy a helyi buszos kozlekedest nem a turistaknak szantak. mondjuk ott minden mindeig ki van irva angolul is, de ugy neztek a feher emberre a buszon mintha sose lattak volna meg ilyet. raadasul az csak chipkartyaval mukodik mar, de mivel a vezeto nem beszelt angolul eltartott egy darabig mig ezt kideritettuk...

xcrow · http://falevel.freeblog.hu 2012.03.12. 16:01:58

@Ujjra Gyúrok: Azért nem mondanám, hogy Berlinben olcsóbb... max relatíve. Egy AB-s havibérlet 74 EUR, azért az simán 20E HUF felett van (www.bvg.de/index.php/de/3786/name/Tarifuebersicht.html)
Viszont tény, hogy összehasonlíthatatlanul kulturáltabb és kiszámíthatóbb.

Airgüzü 2012.03.12. 16:59:37

Nem az számít, hogy átszámolva mennyi az ára, hanem az, hogy pl. hány percet kell dolgozni azért, hogy megvedd a jegyet. Azt hiszem, ebben mi magyarok világbajnokok vagyunk. Itt mindennek megvan a nyugat-európai ára, csak a munkaerőnek nincs. Itt a tömegközlekedés drágább, mintha autóval - egyedül is akár! - járnánk. Ilyen dilettáns cégvezetések, lopkodós és korrumpált vezetők mellett nem csoda, hogy semmi sem működik.

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.03.12. 17:07:25

És akkor ez hogy segyt rajtunk?
A legkorszerűbb rendszer jelenleg az érintőkártyás cucc, Londonban Oysternek hívják és kész. Gyors, nem kell pénzzel babrálni egy csippanás mehet, két csippanás stop. A sofőr addig el nem indul, míg a renitens nem csippant. Felszállás csak első ajtón ofkorsz. És ennyi. Nem kell többé kaller, nem kell többé ellenOrk. A sofőrnél KPban is lehet fizetni, de 1. Úgy drágább 2.Kizárólag pontos összeget fogad el.
Cserébe oysterhez BÁRHOL lehet jutni, újságos, arab közért, jegypénztárak, automaták.
Oystert lehet neten auto topuppolni, ha lefogy a zseton, autómatikusan tölt rá a kártyádról. ha akarod persze, mert nem kötelező.

Ilyen ahtástanulmányokat sináltak már sokat budapestre, már 15 éve, gimiben is hallottam ilyen terveket, aztán azóta is orkjaink vannak. MOst megint felröppent az ötlet, de azóta kus van, szóval szerinte 2020-ban is Orkok lesznek. Mert állítólag kurvadrága egy ilyen rendszer. Szerintem meg az Orkok fizetése drága, de ők tudják.

stoppos76 2012.03.12. 17:16:10

@Ujjra Gyúrok: Brüsszelben a havi bérlet 45 öjró. Viszont ha hozzáveszem a fizetésbeli különbségeket, ugyanott vagyunk.

A bóvli kormány most már a lottóval is csal!! 2012.03.12. 17:40:06

De mindennél milliószor fontosabb, hogy a szlovákiai magyarok már megint nem a bóvlista orbáni parancs szerint döntöttek.

Egész konkrétan úgy, ahogy azt az itteni kormány nagyon nem szerette volna, a helyi Fidesz zsinórban másodszor öt százalék alatt, a Híd pedig bent a parlamentben.

Ez nekünk, határon inneni magyaroknak azért is fontos, mert újra láthattuk, hogy a magyar nagypolitika már megint valami hihetetlen érzékkel kitalálta, mi az ellenkezője annak, amit a szlovákiai magyarok többsége szeretne, és elkezdte azt támogatni. Nem egyedi a helyzet, Romániában már megszokhattuk ugyanezt. Híd nem létezik, csak az MKP.”
Már Szerbiában is keveri a szart a gonosz törpe. Megint ki a hülye, az egész világ vagy a fidesz?
Idehozzák a nemzeti ünnepünkre a lengyeleket bértüntetni a büdös bunkók, hagy legyen nemzetközi balhé.

Orbán húzz a p.csába!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.03.12. 17:48:22

@Eltévelyedés: A poszt biztos nem segít, nem ezzel a céllal íródott, csak egy beszámoló egy érdekes tarifarendszerről.

Amúgy egyetértek, a BKV elektronikus szuperjegyrendszere egyika azon tipikus dolgoknak, amelyekre igaz a Promontor Tétel: a jelen és a igért bevezetés időpontja közti időtartam konstans. Idetartozik még az eurobevezetés vagy éppen a 4-es metró...

brlv24 2012.03.12. 18:22:48

@Airgüzü: "Nem az számít, hogy átszámolva mennyi az ára, hanem az, hogy pl. hány percet kell dolgozni azért, hogy megvedd a jegyet."

Igazad van (bár a benzin mindenhol kb. ugyanannyi), de ezzel együtt is kimondottan olcsó a magyar tömegközlekedési rendszer (BKV,MÁV). Kb. a fele, harmada.

hörgőszelep (törölt) 2012.03.12. 18:28:39

Ehhez a japán buszos dologhoz összehasonlítva az itteni közlekedéssel nem tudok sokat mondani, jelzem nem is érdemes, mert a kettő nem egy világrendszerben létezik, (!) ellenben: hallottátok hogy az imádkozó sáska (Mantis religiosa ) kilép az RMDSZ-ből?

dex.ion 2012.03.12. 18:50:59

@Eltévelyedés: mondjuk ha elromlik a csippantó, leszarják. haver száll fel, csippant, oké. másik száll fel, csippant, oké. szállok fel, nemoké. mondom a sorfőnek h ennek okénak kell lennie...aszondja oké, haladjak. valszeg nem én voltam az első, akinek vmiért nem szerette a kártyáját a készülék.

2012.03.12. 19:11:51

New yorkban egyszer átugrotta egy srác a kaput a metró bejáratánál, a 48. Utcánál. Még nem érkezett le, miközben már oda is kúrta a falhoz egy egyenruhás rendőr, meg egy civil biztonsági őr.

dex.ion 2012.03.12. 19:13:40

@SUNexecutive: gondolom ott azért viszonylag ritkábban esik meg a szotyizgatás meg az ordibálás a buszon

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.12. 19:40:17

MUHAHA!!!

Szerinted ezt a rendszert a magyarok hány százaléka értené meg?!

Lakatosék szerinted bedobnák a pénzt a végén, vagy inkább tűnjön már el alapon kiengedné
őket a buszsofőr?

Nekem Seattle a követendő példa, ahol zónákra osztott buszjáratok vannak.
Mondanom se kell, a belső zóna ingyenes, ezért nem terheled a környezetet az autóddal.
Ha kipufogni akarsz, megteheted, de fizesd a parkolási díjat!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.03.12. 19:52:34

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

Szerinted hol írtam olyat, hogy ezt a rendszert kellene Magyarországon használni?

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.12. 20:03:51

@promontor: Sehol.

Viszont a blogketrecben ilyen címen szerepelsz:
"Így működik nyereségesen egy közlekedési vállalat"

És így kezded a postot: "Ez a poszt a Miyazaki Közlekedési Vállalat (azt hiszem, nem pont így hívják, de jól hangzik) ".....

Az MKV-ről nem nehéz asszociálni a BKV-ra.

És mivel ezt nem japánban posztoltad, a blog meg egy aktuális témákkal foglalkozó műfaj, gondoltam összekapcsolom.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.03.12. 20:21:56

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

1) A Zindexes blogketrecben szereplő kiemelés a Zindexes Szerkesztők múve, nem a poszt írójáé.

2) Az, hogy egy X város tömegközlekedéséről írok, az természetesen kinálja az összehasonlítást, mind annak, aki írta, mind annak, aki olvassa. Ebből azonban önmagában nem következik az, hogy a poszt írója bármit is javasolna, hacsak nem írja bele explicite.

3) "gondoltam összekapcsolom" OK, akkor gondolom a MUHAHA saját magadnak szólt... ;-))

ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2012.03.12. 20:32:42

@promontor:

1) Tudom. Ez lehet félrevezető.

2) De következik, a blog (főleg ha címlapos) aktuális kérdések műfaja.

3) Igen, nekem szólt és mindazoknak, akik ezt hozzám hasonlóan elképzelték Pesten.

flippant 2012.03.12. 20:45:07

Itt Miskolcon kb. 2 hétig bírná ez a rendszer. A norvégok a buszt ízekre szednék, a sofőrről -miután megverték és kirabolták - még a fehér kesztyűt is leráncigálnák..

Tell Vilmos 2012.03.12. 20:48:24

@flippant:

B@sszus, nem is tudtam, hogy norvégok élnek Miskolcon! Ezek a skandinávok baromi agresszív népség! :-)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.03.12. 21:03:30

@ingenium rusticus /Csellók és gordonkák vegyesen.:

"De következik, a blog (főleg ha címlapos) aktuális kérdések műfaja. "

Ez mondatod azt mutatja, hogy sem a posztot, sem a 2) pontot nem olvastad el figyelmesen.

@flippant: A japán rendszer az átlagos japán polgár szabálytiszteletére van beállítva, ami eltér a magyarokétól. Tehát nálunk a bliccelések és visszaélések kiszűrésére nyilván komolyabb megoldásokat kellene alkalmazni.

Ugyanakkor az általad említett viselkedést nem a jegyrendszernek kellene kiszúrnie, az ugyanis már közbiztonsági probléma.

soproni1 2012.03.12. 21:05:36

Annyira nem lehet hülye a japán, hogy a közlekedési vállalat az utasokról szóljon ! Miért nem a buszvezető rosszul szellőzött kezével foglalkoznak meg a kesztyű beszállító megtendereztetésével ? Domo arigato Kocsis/Hagyo szan !

anubys1984 2012.03.12. 22:20:14

Összesen kétszer utaztam Japánban busszal, de az is elég volt.
Egy 8x10 mátrixban ugráltak össze-vissza a számok, abból lehetett elvileg megállapítani, mégis mennyit kell majd az embernek fizetnie. XD
Nem is értem, hogy miért nem tudják úgy megoldani, mint pl a metrót...

bircaman maxval · http://hurramilliomosleszek.co.nr 2012.03.12. 23:01:32

Sietek elmondani, hogy ugyanez hogyan működik ott, ahol én vagyok - Bulgáriában.

Szóval egy jegy az 1 leva, kb. 150 Ft. Minden utazásra ez a jegy kell, irreveláns a megállók száma. A havi bérlet 50 leva, kb. 7500 Ft.

Buszok, villamosok 95 %-a koszos kívül és belül.

Tipikus koszos jármű: bircaman2.nolblog.hu/files/2010/04/trolej.jpg

Német szeméttelepről vásárolt villamos, valószínűleg már múzeális értéke lehet: bircaman2.nolblog.hu/files/2010/04/tram2.JPG

Modern (= csak 20 éves) villamos: bircaman2.nolblog.hu/files/2010/04/tram1.JPG

Modernebb busz, alig buszok egyötöde ilyen: bircaman2.nolblog.hu/files/2010/04/busz.JPG

50-éves villamos belül: picasaweb.google.com/114473313381814362293/20082010#5324084673263433346

Bárhol fel lehet szállni. Jegyet lehet venni előre, ilyenkor kezelni kell egy lyukasztónál, melyből minden járműban több van, egyik-másik jellemzően nem működik. Lehet venni a sofőrnél is jegyet, ha éppen jó kedve van és ad. A legtöbb járaton van egy darab elektrónikus jegyeladó gép is, érméért ad jegyet. Átlag minden tizedik ilyen gép üzemen kívül van. S van csipleolvasó is minden járaton, de ezt csak az elektromos bérlethez kell használni (van papír alapú bérlet is).

A menetrend csak megközelítő infót ad, sosincs betartva. Jellemző eset: 40 percig nem jön járat, majd egyszerr kettő jön ugyanabból - az urbánus bolgár népi bölcsesség erre találta ki az "a járatok félnek egyedül" megállapítást.

Ellenőr van, de ritkán. Sokszor ki lehet dumálni a jegynélküliséget. Az emberek fele sosem vesz jegyet, vagy egy jegyet többször használ.

Viszont van egy nagy pozitívum. Bulgáriában hagyományosan nagy az informatika iránti szeretet, még a kommunista idők óta. Ennek mellékhatásaként az ÖSSZES busz és troli GPS-szel van felszerelve, s a közlekedési vállalat honlapján látható reális időben, hogy pontosan mikor lesz X járat Y megállóban. Sőt, egyes megállókban van GPS-berendezés, mely mutatja, mikor érkezik meg, hány perc múlva a járat. A villamosokon nincs GPS, okát nem tudom. De egyes megállókban itt is van kijelzés, hány perc múlva jön az adott járat. Ez nagyon hasznos. Volt már esetem, hogy a megállóban szembesültem azzal a mellbevágó infóval, hogy a járat alig 52 perc múlva jön - ilyenkor kiszámolom, hogy kényelmesen gyalogolva 35 perc az út, s nem is várok.

Megállóban GPS-kijelző: bircaman2.nolblog.hu/files/2010/04/gps.JPG

magyar bucó 2012.03.13. 04:56:35

@dr. birca max: Az ottani helyzet pont egy utastájékoztatással jobb, mint a budapesti.

magyar bucó 2012.03.13. 04:58:24

"A buszok üléseit fűtik, csak tudnám minek."

Nyilván, hogy a bevizelt hajléktalanok után kiszárítsák a terepszínű plüssülést. Bocs nehéz elvonatkoztatni a budapesti helyzettől.
süti beállítások módosítása