HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Ing blues

2013.08.10. 08:42 promontor

Az alábbi képek a két kedvenc ingemről készültek:JoIngPano_478x319.jpg

Igazi oldtimerekről van szó, 1994-ben vettem őket, ha jól emlékszem 10 dollár volt a kettő együtt egy los angelesi plázában. Ez az összeg akkor se volt túl magas: kifogtam egy leárazást. De nemcsak a leárazást fogtam ki, hanem egy olyan minőséget is, amit azóta sem.

Itt van pl. két másik ing, ezeket kb. nyolc-kilenc éve vehettem itthon:

RosszIngPano_478x273.jpgAz árukra már nem emlékszem, de 5 dollárnál drágább volt mindkettő, az tuti. Nem kínai turkálóban vettem és nem is a legolcsóbb darabok voltak az üzletben: közepes árfekvés, azt mondanám. Ezekett is kb. ugyanolyan gyakran hordom, illetve csak hordtam (ha nem lennék a "minden kacatot megtartunk, mert jó lesz az még valamire" típus, akkor igazából már kidobtam volnaőket), mert a gallérjuk teljesen kikopott.

Baloldalt az Amerikában vásárolt 19 éves ing, jobboldalt egy 10 évnél fiatalabb itthon vásárolt ing galérja látható:

GallerPano_478x159.jpg

Ez a példa sajnos egyáltalán nem egyedi: Magyarország a gyatra -  és ahhoz képest egyáltalán nem olcsó -  áruk országa. Szó sincs arról, hogy csak a kínai boltok termékei ilyenek. Jó pár közepes vagy éppen drága (na jó, azt azért bevallom, hogy igazán prémium márkákat nem vásárolok...) nemzetközi hátterű plázamárka is ugyanazt a sillány szintet hozza, lényegesen magasabb árakon.

Kérdés, mit lehet tenni.

Nem sokat. Egyrészt keresgél az ember jobb minőséget áruló boltokat, de ez egy hosszas és tapasztalatom szerint egyre reménytelenebb és időtrablóbb vállalkozás.

Lehet aztán külföldre járni. Van kollégám, aki rendszeresen átrándul Ausztriába, mert azt mondja, ott sokkal nagyobb választékot kap meg, gyakran egész jó áron. Persze ő egy igazi kütyümániás, ezért gyanítom, hogy elsősorban elektronikai meg egyéb tartósabb dolgokra utazik. (Konkrétan egy babakocsi vásárlást térgyaltunk ki...) Ezek ráadásul még alapesetben is lényegesen olcsóbbak, mint itthon , arról nem is beszélve, hogy gyakran a gyártók sok típust be se hoznak Magyarországra, ő ezekért is megy. Viszont családilag szokott átrándulni, ezért olyankor a felesége meg a ruhavásárlásokat intézi, hasonló tapasztalatokkal..

Ez viszont nem az én világom. Bár egy-egy komolyabb beruházásra hajlandó vagyok sok időt rászánni, ez nem vonatkozik a vegyünk egy inget vagy egy cipőt esetre, tehát ez az "egésznapos Shopping City Süd túra" nem az én világom. Régebben előfordult, hogy hivatalos útjaimon vásárolgattam ezt-azt, a kilencvenes években pl. pár évig rendszeresen jártam egy projekt kapcsán Toulouse-ba, onnan is volt-van jó pár darabom, de ez manapság megritkult. Az utjaim ritkábbak, rövidebbek, nincs már időm ilyenkor magamnak vásárolni.

Éppen ezért, ruha- és cipővásárlásaim során egyre inkább az olcsóbb (kínai is, egyéb is)  boltokat és márkákat részesítem előnyben: ha már rákényszerülök a gyakori pótlásra, akkor legalább alkalmanként ne kelljen túl sokat fizetni.

Pedig nem nagyon szeretem ezeket. alapvetően a tartós, minőségi dolgokat keresném. De ilyenek nincsenek.

2 komment

Címkék: vásárlás ing magyarország minőség fogyasztóvédelem villámposzt design center

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr295425357

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

jacint70 · http://jacint.blog.hu 2013.08.11. 00:05:12

Micsoda mázlista, hogy még belefér a húsz éve vett ingeibe... ;-)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2013.08.11. 08:59:11

@jacint70: :-)))

Az ing nem gond, mert abból mindig a bő fazonokat szerettem. A nadrág sokkal kritikusabb, abból bizony van pár régebbi példány, amibe nem férek bele. Pl. képzeld, megvan még az érettségire kapott öltönyöm, az aztán az igazi oldtimer...
süti beállítások módosítása