HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Bónusz brigantik

2016.09.06. 08:05 promontor

Fogyasztóvédelmi szösszenet következik:

Bár én már egyszer felhúztam magam a Bónusz Brigádon, családi szinten nem szakítottunk velük.

A feleségem fenntartotta a kapcsolatot és időnként vettünk tőlük ezt-azt. Legutóbb pl. egy fagyottjoghurt-kupont.

Ez sajna nem volt jó ötlet, ugyanis elfelejtettük beváltani. Tipikus kommunikációs zavar volt, a feleségem azt hitte, én intézem a kupon kinyomtatását, én meg azt hittem, még ráérek, mert amikor januárban megvettük és én kifogásoltam, hogy minek veszünk januárban ilyen nyári dolgot, a feleségem azt mondta, ráérünk beváltani júliusban. Ez sajna nem volt teljesen igaz, ugyanis ez egy kétlépcsős konstrukció volt, az első lépcsőben kaptuk a bónuszbrigád kupont, aminek fejében a második lépcsőben kaptuk volna a joghurt kupont, ennek volt a beváltási határideje nyáron. Az első lépcsőn viszont január végéig túl kellett volna jutnunk.

Erre azonban csak valamikor március végén döbbentünk rá, amikor feleségem kb. harmadik sürgetésére megpróbáltam kinyomtatni az elsőlépcsős kupont. Azonban hiába léptem be a feleségem BónuszBrigádos számlájára, a kupon nem volt ott. Némi nyomozás után a honlapom kiderítettem, hogy 1) lejárt az elsőlépcsős határidő 2) elvileg visszakaphattuk volna az elfelejtett kupon árát (pontosabban levásárolhattuk volna), azonban ennek a 30 napos határidejét is lekéstük. Ajjaj.

Azért egy telefont megeresztettem, hátha. Hát nem.

A telefonos kisasszony "legnagyobb sajnálatára" nem "tudta" jóváírni az elvesztett összeget. Ennek a korrektségén kicsit elvitatkozgattunk, de nem engedett. Alapvetően nem volt udvariatlan, ami egy kicsit mégis felbosszantott, az az a hasonlat volt, hogy a BónuszBrigád kupon is olyasmi, mint mondjuk egy Erzsébet utalvány, az is lejár. Ez nyilván egy egyenválasz volt, amit ilyenkor kell  mondaniuk, csak éppen nem túl szerencsés, mivel szerintem - ahogy erre rá is mutattam - nagyon nem mindegy, hogy valami egy évig érvényes vagy egy hónapig.

Az elutasítás persze nem volt meglepő. Ugyan a szabályrendszer és az egész procedúra (a kétlépcsős kuponrendszer, a lejáró határidőkre való figyelmeztetések teljes hiánya) láthatólag arra volt kitalálva, hogy lehetőleg legyen pár feledékeny balek, akinek a pénzét meg lehet tartani, a feltételek azonban - ha kicsit eldugva is - le voltak írva feketén-fehéren a honlapjukon. Gondolom jogászilag megfelelően megtámogatva, hogy ne lehessen belekötni.

Ennek ellenére úgy döntöttem, megpróbálkozom irásos formában álláspontjuk megváltoztatására bírni őket. Két okból tettem ezt:

  1. Adjuk meg az esélyt, hogy korrektül járjanak el, még ha csak 1 ezreléknyi is ez az esély.
  2. Ha meg nem sikerül, a levelezés jó alapanyag lesz egy homárposzthoz.

Így aztán elküldük az első levelünket. Ennek nincs meg a szövege (a Bónusz Brigád belső rendszeréből küldtük, az pedig nem őrzi meg az ügyfél számára is láthatóan az elküldött üzeneteket, a visszaigazoló emailben sem volt benne maga az üzenet), de a lényege az volt, hogy az adott akcióra vonatkozó bónuszról elfelejtkeztünk és kértük őket, hogy írják jóvá a befizetett ősszeget:

Erre kb. tíz nap után kaptunk választ, a következőt:

Kedves Feledékeny Eufrozina!

Sajnos nem tudunk már eleget tenni a kérésének. A hűségprogramban csak azokat a lejárt, be nem váltott bónuszokat tudjuk jóváírni, amelyeket a beváltási idő végétől számított 30 napon belül jeleznek felénk. Egy felhasználó egyszerre csak 1 bónusz jóváírását kérheti, ennek  gyakorisága az elért hűségfokozattól függ. Bronz fokozatú vásárlóink fél évente, ezüst fokozatú vásárlóink negyed évente, arany fokozatú vásárlóink 2 havonta, platina fokozatú vásárlóink pedig 30 naponta egyszer élhetnek ezzel a kedvezménnyel. A jóváírás Brigád egyenlegre történik és 3 héten belül lehet levásárolni az összeget.  A bónusz még január 31.-én lejárt, így már túl vannak ezen a határidőn.

Megértését köszönjük!

Üdvözlettel,
Bónusz Brigadérosné

Ezután elküldtük a 2. sz. levelünket:

Tisztelt Bónusz Brigád,

Megkaptuk a Brigád#xyz12345 üzenetünkre küldött válaszukat. Nem örültünk. Megdöbbentőnek tartjuk, hogy egy hétköznapi figyelmetlenség eredményeképp a számlájukra befizetett összeget (amelyet nyivánvalóan nem utaltak tovább és amelyért semmilyen ellenszolgáltatást nem kaptunk) nem hajlandóak jóváírni. Valóban az lenne az üzletpolitikájuk, hogy az ilyen vásárlói figyelmetlenségekből adódó össszegekből gyűjtik össze a nyereségüket?

A konkrét esetben ráadásul kifejezetten méltánytalan a befizetett összeg visszatartása, az alábbi okok miatt:
1) A meghirdetett akció szövegében két határidő (egy januári és egy májusi) is szerepelt, ami különösen megkönnyítette a félreértést.
2) A beállításaimban szereplő egyetlen figyelmeztetés sem érkezett meg az email címemre, holott ha ezeket megkapom, akkor nyilvánvalóan nem késsük le a határidőket.

A fentiek figyelembe vételével továbbra is kérem, hogy a befizetett összeget jóváírni szíveskedjenek.

Üdvözlettel

Feledékeny Eufrozina

A válaszuk kb. az első választ ismételte meg kicsit szájbarágósabban: 

Kedves Feledékeny Eufrozina!

Sajnos csak a kollégánk által írtakat tudjuk ismét megerősíteni:
A bónusz érvényességi ideje bónuszán is szerepelt:
"A Bónusz beváltható:
2016. január 31. - január 31.
FONTOS: A bónuszkódodat, az átvevő helyet, az ajándékkártya tulajdonos adatait küldd el ajonoyogovip@gmail.com email címre, hogy elkészítsék a kártyádat. A kártya 5 napon belül elkészül, melyről emailben kapsz tájékoztatást. Ezután tudod átvenni a kártyát a kiválasztott Jono Yogoban. Ha rendelkezel már kártyával, akkor a kártya számát és a bónuszkódodat küldd el a megadott email címre! A feltöltött összeg 2016. július 31-ig felhasználható. Más kedvezménnyel nem összevonható."

Sajnos ez a vásárlás még januárban történt, az elállásra 14 napos határidő van érvényben.
A lejárt bónuszt hűségprogram keretében is adott határidővel, a lejáratot követő 30 napos belül tudjuk legkésőbb teljesíteni, amennyiben jogosult rá, viszont sajnos ezen határidőn is túl vagyunk, mivel a bónusz január 31.-én járt le.
Kérjük a továbbiakban hamarabb jelezze felénk, ha úgy látja, nem fogja tudni felhasználni bónuszát, amikor még segíteni tudunk, ilyen hosszú idő elteltével sajnos lezárult technikailag is a vásárlás rendszerünkben!

Köszönjük megértését!

Üdvözlettel,

Bónusz Brigadérosné

Az emlékeztetők el nem küldését kifogásoló pontunkra viszont valamely rejtélyes okból nem reagáltak, ezért értelemszerűen 3. számú próbálkozásként az "elfelejtett" emlékeztetőre próbáltunk hivatkozni:

Tisztelt Bónusz Brigád,

A Brigád#xyz12345 üzenetünkre adott válaszukat megkaptuk.

Kérem szíveskedjenek megmagyarázni, hogyan lehetséges, hogy a beállításaim között szerepel az összes létező emlékeztető elküldése, Önök mégsem küldtek értesítést sem a kupon beváltásának közelgő lejáratáról, sem a bónusz jóváírási határidejének lejártáról. Ha a kettő közül akár csak az egyik értesítőt elküldték volna, akkor most nem lenne min vitatkozni.

Tekintettel arra, hogy az Önök által szabott határidő be nem tartásában az Önök mulasztása is szerepet játszott, nyomatékosan kérem Önöket, hogy a bónuszt szíveskedjenek jóváírni.

Üdvözlettel

Feledékeny Eufrozina

A válasz is megjött:

Kedves Feledékeny Eufrozina!

Sajnos csak a korábban kolléganőm által megírtakat, valamint általam is adott tájékoztatást tudjuk ismételten megerősíteni Önnek.

Ilyen hosszú idővel a lejárat után már nem teljesíthető a lejárt bónuszra jóváírás, arra a lejáratot követő 30 napos határidő állt rendelkezésünkre, azóta technikailag is lezárt státuszba került bónusza.

Az értesítések küldése valóban alapbeállítás és mennek is automatikusan az értesítések.

A bónusz azonban még januárban járt le, így még az ennél korábbi időszakban került az emlékeztető kiküldésre.

Ezen felül a bónusz beváltási időszaka kapott bónuszán is nyomon követhető.

Köszönjük megértését és a fentiek tudomásul vételét!

Üdvözlettel,
Bónusz Brigadérosné

Másodjára már nem lehetett elkerülni az emlékeztetők kérdését, a válaszukban azt állították, hogy ezeket elküldték. Tekintettel arra, hogy biztosak vagyunk abban, hogy az emlékeztetők valójában nem érkeztek meg, egy utolsó levelet még megeresztettünk:

Tisztelt Bónusz Brigád,

A Brigád#xyz12345 üzenetünkre adott válaszukat megkaptuk.

Megismétlem, hogy egyetlen figyelmeztető üzenetet sem kaptam Önöktől.

A brigád oldalamon az összes létező üzenetfajtára be van állítva az értesítés kérése, beleértve ebbe az "Érvényes bónuszod még nem használtad fel" és a "Bónuszodat töröltük" üzeneteket. Ellenőriztem január elejéig visszamenőleg, ilyen üzenetek nem érkeztek, se januárban, se februárban, se azóta. Soha nem törlök le semmilyen üzenetet, a Spam Foldert kivéve, de törléskor azt is rendszeresen ellenőrizzük, ott sem volt Önöktől semmi ezekből az üzenetfajtákból.

Ugyanebben az időszakban rendszeresen érkeztek "Jóváírást kaptál Brigád egyenlegedre" üzenetek, ezek szerencsekerékforgatásból adódó 100 forintok jóváírásáról tájékoztattak.

Tehát a beállításuk fabatkát sem ér, az igért "automatikus" üzenetekből a lényegtelenek megérkeznek, a fontosak viszont valamilyen oknál fogva nem.

Ha Önök a vevőkkel méltányos üzleti modellben gondolkodnának, akkor elismernék a hibájukat és jóváírnák a befizetett összeget.


Feledékeny Eufrozina

Erre is kaptunk választ:

Kedves Eufrozina!

 IT-s részlegünk felé továbbítottam levelét és hamarosan válaszolni fognak a szükségek információkkal a levelek kiküldésével kapcsolatban.

További szép napot,

Üdvözlettel

Bónusz Brigadérosné

A történet itt lezárul. A Bónusz Brigád szavahihetőségét és vevőkkel kapcsolatos hozzáállását jól jelzi, hogy az igéret ellenére az "IT részleg" azóta sem válaszolt,

Hogy mi a tanulság?

1) Az nem kérdés, hogy figyelmetlenek voltunk. Sokan ezzel el is intézik a dolgot. Le volt írva, nem olvastuk el figyelmesen, a mi hibánk. Nem olvastuk el a visszatérítési szabályokat sem, pedig le van írva, mikor, milyen feltételek mellett jár. Szóval mindent tudtunk (illetve tudhattunk volna), nem teljesítettük a feltételeket, így jártunk.

Természetesen ez egy általánosan érvényes tanulság, oda kell figyelni.

2) Szerintem emellett van egy másik tanulság is. Az ember mindennapi élete tele van figyelnivalókkal. Biztos van olyan szuperman, aki soha nem hibázik, soha nem figyelmetlen. Mi nem tartozunk ezek közé. Vannak dolgok, amikre odafigyelek, de ezek száma korlátozott. Azaz a fentihez hasonló tévedések óhatatlanul becsúsznak.

Ilyenkor a kérdés az, mit tesz a másik fél? Köszöni "szépen" és zsebreteszi a pénzt, mint a Brigád? Esetleg eleve erre építi a bizniszt, bonyolult konstrukciókat kitalálva, amelyeket könnyebb félreérteni és persze nem küldve semmilyen figyelmeztetést a lejáró határidőkről? Ha igen, akkor az én tanulságom az, hogy ha csökkenteni akarom a becsúszó figyelmetlenségekből adódó károkat, akkor ilyen partnerrel nem üzletelek.

Inkább keresek olyat, aki az üzleti modelljét nem a másik figyelmetlenségének kihasználására, hanem méltányosságra, vevőbarát gesztusokra, hosszútávú vevőelégedettségre építi. Hát ez utóbbi ugye nem a Bónusz Brigád.

A tanulságokat levontuk.

Szólj hozzá!

Címkék: homár fogyasztóvédelem bónusz brigád

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr498735948

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása