HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Rakparti benyomások

2020.08.03. 09:25 promontor

Felfedeztem a pesti alsó rakpartot.

Mármint persze nyilvánvalóan ismertem a pesti rakpartot, néha sétáltam is arra, évente egyszer-kétszer talán. Meg jártam arra autóval, mondjuk kétévente egyszer talán, amikor arra navigált valamelyik mobilos csodaszoftver. Egyik formában se fogott meg, gyalogosan ugyan csodás a panoráma, de a folyamatos forgalom zaja eléggé elrontja az élményt, autóval meg sehol se nagy élmény a belvárosban autózni, miért pont ott lenne az.

Az alsó rakparton bringázni jó!

Na de majd most, gondoltam májusban, amikor olvastam, hogy nyáron hétvégenként lezárják majd a gépjárműforgalom elől. Aztán először végül csak egy június végi szombaton kerekeztem el arra, de akkor annyira megtetszett a dolog, hogy másnap rögtön repetáztam is.

pestialsorakpart_2020_06_27_pano1_478x257.jpg

A budai panoráma utolérhetetlen...

pestialsorakpart_2020_pano2_478x186.jpg

Igaz, vannak azért csúnya részletek is...

Balról jobbra a fent sárga téglalapokkal jelölt "csúnyaságok":

  • A már múltkor megénekelt Hotel Clark a pesti oldalról meglehetősen otrombán néz ki és megerősít abban a véleményemben is, hogy a sötét szín nagyon rossz választás volt.
  • A Hilton tetejére frissen felhúzott tetőbár is zavaró szerintem.
  • Na és persze hírhedt SZOT szálló utódja a Rózsadomb tetején, kortárs építészetünk sok "remekének" egyik díszpéldánya.

pestialsorakpart_2020_pano4_478x207.jpg

A pesti oldal építészeti kavalkádja egyáltalán nem rossz...

Ennek aztán folytatása is lett. Bár nem minden hétvégén voltam itthon, de amikor igen, akkor szokásos bringaútvonallá avanzsált a teljes lezárt (illetve az én szemszögemből nézve inkább megnyitott) szakasz oda-vissza.

Az alsó rakparton sétálni jó?

Nagyon élveztem a dolgot, de azt be kell vallani, hogy jelen formájában a megnyitott rakpart leginkább a kerékpárosoknak, futóknak, görkorisoknak és hasonló "gyorsan mozgó" egyedeknek ideális. Lehet viszonylag akadálymentesen suhanni, közben élvezni a csodálatos dunai panorámát. Sétálni viszont nem annyira jó, mert gyakorlatilag a rakparton alig van árnyék, a betonozott felület pedig visszaveri a forróságot. Ennek megfelelően egyelőre a példaképnek tekintett párizsi Szajna parti hangulat elmaradt.

pestialsorakpart_2020_pano3_478x328.jpg

Fent: van, hogy többen vannak, de azért elég tipikus

Lent: Greenpeace demonstráció június 27-én

Ezzel nem azt akarom mondani, hogy a rakpart lezárása (illetve megnyitása, ugyebár) rossz ötlet lenne. Csak azt kell látni, hogy ami az gépjárműveknek jó (nagy betonozott felület), az a sétáló, pihenő gyalogosoknak nem. Nekik árnyék kell, zöld, padok, vendéglátóhelyek, esetleg játszótér, ilyesmik. Ezeket persze nem lehet kialakítani, ha csak ideiglenesen vesszük el a rakpartot a gépjárműközlekedéstől, ahhoz egy sokkal radikálisabb, végleges döntés kell. 

Vagy legalább valami ideiglenes megoldás...

A Nagy Büfékocsi (aka Food Truck) rejtély

Aztán július elején olvastam, hogy nyár végén lesznek majd büfékocsik is.

Ennek nagyon örültem, mert nagyjából valami ilyesmire gondoltam "ideiglenes megoldásként". Persze a fantáziám is beindult: talán a büfékocsik mellett kis teraszokat is kialakítanak majd, esetleg napernyőkkel, valahogy úgy, ahogy pl. a Dunaparty Megállónál. Egész pöpec helyet lehetne csinálni az alsó rakpartból és ezzel talán több embert is ki lehet majd csábítani!

Namármost nyaralásból illetve egyéb elfoglaltságból adódó szünet miatt csak augusztus másodikán sikerült újra eljutnom a rakpartra és kiváncsi voltam, kik lettek a büfékocsi pályázat nyertesei. Ahogy csalódottan konstatáltam, valószínűleg senki: a rakparton egy fia büfékocsit sem találtam. Először azt hittem, a hiba az én készülékemben van, de hazatérvén kis internetes kereséssel hamar kiderült, hogy nem: az eredeti hír szerint a büfékocsiknak már kint kellene lenniük.

Ehhez képest sehol semmi.

És persze magyarázat se: se a városháza, se a sajtó semmilyen hírt nem közölt arról, mi lett a beharangozott büfékocsi pályázat sorsa. Hm, én igazán drukkolok a fővárosnak, hogy abból a kevés pénzből és jogkörből, ami még van neki, sikerüljön egy kicsit jobbá tenni a várost, de úgy látom, itt a szokásos magyaros nekibuzdulásos slendriánkodás esete forog fenn. És persze azon sajtótermékek, amelyek nagy garral megírták a cikkeiket a várható Nagy Büfékocsi Kánaánról, esetleg utánajárhattak volna annak, hogy mindebből miért nem lett semmi.

Kár ezért, mert jó ötlet volt szerintem. csak ügye az ötlet nem elég, meg is kéne csinálni.

Frissítés (augusztus 15.): Lett hivatalos megerősítés is, nem lesznek büfékocsik. A 444 járt utána, az indoklás a romló járványhelyzet, illetve a jogi bizonytalanság. Ez utóbbi nem világos, hogy mit jelent, nekem inkább töketlenkedésfedezésnek tűnik, de végülis mindegy. A járványhelyzet meg valóban romlik valamelyest, az óvatosság tulajdonképp dicséretes, bár annak alapján, amit mondjuk a Balatonon tapasztaltam, nem sok önkormányzat mutat hasonló elővigyázatosságot.

Összegzés

Azért összességében a megnyitás szerintem még így is sikeres, a magam részéről támogatom. És persze fogok még arra bringázni a nyáron!

39 komment

Címkék: budapest kerékpár duna büfé dunapart index címlap

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr9016100550

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csöncsön · http://mondataink.blog.hu 2020.08.03. 09:44:25

A "SZOT-üdülő" védelmében azt azért elmondanám, hogy az épület még nincs kész, bár valóban nehéz elképzelni, hogy a végső csinosítás (ha egyáltalán lesz ilyen) sokat fog dobni rajta. Alapvetően a tömegével is baj van: túlságosan nagy épület arra a helyre.

Az alsó rakparttal nyilvánvalóan az a gond, hogy nem elég zöld, és hogy nincs közvetlen kapcsolat a Dunával. Ezek a problémák viszont eléggé megoldhatatlannak tűnnek még hosszabb távon is.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2020.08.03. 13:10:09

@Csöncsön: Igen, a "SZOT-izé" legnagyobb baja a mérete szerintem is. Azt meglepve hallom, hogy nincs még kész, én meg voltam győződve az ellenkezőjéről.

Az alsó rakpartnak szerintem van kapcsolata a Dunával, a lépcsőkön rendszeresen üldögélnek is horgászok, szerelmespárok, magányos sütkérezők.

Ami a zöldet illeti, nagy kérdés, hogy maradnak-e az autók. Ha nem, akkor azért sok mindent lehetne tenni.

nemecsekerno_007 2020.08.03. 13:18:57

Ez a hétvégenként lezárjuk az alsó rakpartot nem igazán működik. Vagy zárják le május 1-től szeptember 30-ig vagy sose. Akkor a közelben lévő éttermek, kocsmák akár még beruháznának is food druckra, amit esetleg máshol használnának októbertől-áprilisig. Az árnyék hiányának problémája már bonyolultabb.

OkoskaTo:rp 2020.08.03. 13:20:19

track = nyomvonal. A szerző a truck (= teherautó) szót keresi.

Tamás András György 2020.08.03. 13:48:45

Állítólag a főpolgármester a budapesti polgárokért dolgozik. A budapesti polgár, nyilván a 65 fokos aszfalton akarja majd zabálni a 2500 forintos "kézműves hamburgert"... Nagyon jó ötlet.

huncut_kata 2020.08.03. 13:52:26

Amikor lemegy a nap, beindul a gyalogos élet is, tele van andalgókkal, kupacokban üldögélőkkel, zenész is akad (sőt,egyszer egy családi grillpartyt is láttunk, kempingszékekkel, gázpalackkal :D )

szánmonoxid 2020.08.03. 14:34:26

Biztos ugyanott van a büfékocsi is, ahol a helyesírásod. A béka segge alatt.

A rakpart lezárása pedig Karácsony újabb agyatlan faszsága a mindenhova kerekescigánysávot mellett, alig néhányan ténferegnek ott.

Treff Bubi 2020.08.03. 15:54:14

@huncut_kata: emiatt lehet hogy a budai lezárás lenne jobb, mert ott hamarabb kap árnyékot a terület.

szánmonoxid 2020.08.03. 17:19:52

@Treff Bubi:
És Budán merre lehetne közlekedni a rakpart helyett, okoska?

Addig nem kéne egyiket sem lezárni, amíg újra nem tervezik a várost, és nem építenek elkerülő útvonalakat. Azok ugyanis nincsenek, Pesten is bonyolult, Budán viszont gyakorlatilag lehetetlen a rakpartot kikerülni. Amikor tervezték a város közlekedését, akkor ezeket fő forgalmi útvonalnak tervezték, nem gondoltak a 150 évvel későbbi sok elmebeteg sötét zöld faszra, Karácsonnyal az élen.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.03. 19:28:35

hát ezért tökre érdemes az autósokat szívatni

liberalnazi dickheads 2020.08.04. 02:32:01

Takarodnátok foodtruckostul és biciklijeitekkel a picsába a köcsög Karácsony Gergelykével Tüttő Ostobenkó Katácskával és minden más agyhalott fasz liberális köcsöggel egyetemben..

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2020.08.04. 08:54:37

Néhány megjegyzés a kommentekre:
1) Nyáron tele van a város napsütötte aszfaltozott területekre ideiglenesen kitelepült vendéglátó egységekkel (kajafesztiválok, stb.), használják őket az emberek. A megoldást napernyőnek hívják, működik. Működne a rakparton is.
2) Nem hiszem, hogy autósok ezrei akarnának nyári hétvégéken a pesti alsó rakparton beteg anyóst kórházba vagy frissen vett hűtőszekrényt a csomagtartóban hazaszállítani. Szóval még a jelenlegi viszonylag gyér kihasználtság mellett se biztos, hogy azon autósok, akiknek az érdeke sérül a lezárás miatt, azok ennél többen lennének.

Alick 2020.08.04. 09:13:32

@szánmonoxid: Pesten ott van a Kiskörút, a Nagykörút és a Hungára körút észak-déli irányban.
Budán is adott a rakparttal párhuzamos közlekedés.
De nem hiszem, hogy lesz olyan főpolgármester, aki a dugók elkerülésére a forgalomcsillapítás helyett a (tranzit) úthálózat bővítését fogja javasolni. A nem hivatásos belvárosi autóközlekedés bővítését már a világos sehol se forszírozzák.

kárárámaispj 2020.08.04. 09:14:46

@promontor:

A posztodhoz: Marha jó, hogy a biciklizésed meg néhány száz andalgó kedvéért megszüntették az egyetlen É-D utat, ahol ráadásul lámpák nélkül lehetett haladni.
Ha valaki Angyalföldről vágyik az egzotikus délen lévő Csepelre, akkor mehet a Hungárián, kétszer olyan hosszan.

1) Nyáron tele van a város napsütötte aszfaltozott területekre ideiglenesen kitelepült vendéglátó egységekkel (kajafesztiválok, stb.), használják őket az emberek. A megoldást napernyőnek hívják, működik. Működne a rakparton is.
Akkor most mélyszegénység van, ahol mindenki éhezik, vagy tele a város ilyenekkel, de még kell 5 kilométer hosszan.

2) Nem hiszem, hogy autósok ezrei akarnának nyári hétvégéken a pesti alsó rakparton beteg anyóst kórházba vagy frissen vett hűtőszekrényt a csomagtartóban hazaszállítani. Szóval még a jelenlegi viszonylag gyér kihasználtság mellett se biztos, hogy azon autósok, akiknek az érdeke sérül a lezárás miatt, azok ennél többen lennének.
Esetleg megnézhetted volna előtte. Én nem emlékszem arra, hogy annyira üres lett volna a rakpart bármikor.

Te is meg az összes karigeri féle idióta elgondolkodhatna a saját szavaidon.
"autóval meg sehol se nagy élmény a belvárosban autózni, miért pont ott lenne az."
Tehát ha nem nagy élmény autókázni, akkor nem lehet, hogy akik mégis megteszik azok nem jókedvükben csinálják? Hanem esetleg dolguk van? Hanem esetleg nem tudják máshogy megoldani? Tényleg érdemes szopatni őket azért, hogy mások andaloghassanak? Persze csak jó időben, hiszen már neked sem tetszik se a meleg, se a hideg, se az eső.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.04. 09:21:00

Hiszen aki nem beteg anyóst szállít kórházba vagy hűtőszekrényt hazaszállitani az be kell terelni a házak közé kerülgetni 2x annyi üzemanyagot elégetve. Egyébként a lezáráskor a kreszt is lekapcsolják az adott szakaszon (ugye az egyik bringás épp a forgalommal szemben halad záróvonal mellett...) ?

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2020.08.04. 09:47:10

@kárárámaispj:
"egyetlen É-D utat, ahol ráadásul lámpák nélkül lehetett haladni..."
Kezdjük azzal, hogy a pesti alsó rakpart tele van lámpával. Kevered a budaival. Ami máris választ ad arra az égető problémára, ha egy nyári hétvégén Angyalföldről az egzotikus délen lévő Csepelre vágysz.

"Én nem emlékszem arra, hogy annyira üres lett volna a rakpart bármikor." Persze, amikor áll tíz autó a lámpánál, akkor "tömött" a rakpart, pedig valójában csak 12-15 ember van ott: thetimehascometo.wordpress.com/2012/02/02/space-taken-by-60-people-cars-vs-bus-vs-bike/

pernahajder Campbell 2020.08.04. 10:38:22

Szerintem alapvetően jó üzenet a rakpart hétvégi lezárása, de a rakpart valóban csak akkor telne meg élettel, a parkosítva is lenne. Egy forró betonteknőben egy napernyő nem ér sokat. Párizsban csak egyszer jártam, nekem a bécsi Dunapart az etalon, de meg lehet nézni Frankfurtot, Linzet stb. Mindegyik városban közös, hogy a folyó vízszintjét vízlépcsők tartják állandó értéken, megszüntetve az elöntés veszélyét, és így lehetővé téve a part parkosítását. Szóval a teljes lezárásnak majd az adonyi vízlépcső megépítése után lesz valóban értelme.

kárárámaispj 2020.08.04. 13:11:27

@promontor: Tele? Lámpával? Na, ne legyél ennyire okos, baszod.
"pedig valójában csak 12-15 ember van ott:"
És? Akkor menjen mindenki egy helyre, mert busszal úgy jobb, vagy mégis mire való a link amit beadtál?
Jujj de jó, hogy sok ember elfér egy buszon. Oszt, ha nem pont ugyanoda mennek, akkor mi van?

Na, szóval ennyit erről, pont ugyanolyan idióta vagy, mint a karigeri. Párszáz ember andaloghasson azért zárjuk el egy 2 milliós város egyik főútját. Mert baszod, neked is olyan rohadt fontos arra biciklizgetned.

kárárámaispj 2020.08.04. 13:17:43

@pernahajder Campbell:
jaja. Tényleg Bécs. Mindkét parton 2x2 meg 2x3 sávos utak vannak.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2020.08.04. 13:51:23

@kárárámaispj: Lámpák. Nézd már meg a Google térképen, miről beszélsz, légyszíves.

Az ábra pedig nem arról szól, hogy hova mennek az emberek, hanem arról, hogy az autók sok helyet foglalnak, ezért hiszik a hozzád hasonlók, hogy sokan vagytok. Pedig csak a hely sok, amit elfoglaltok.

Szövegértés nulla, tárgyi tévedéseket nem ismersz el és Te idiótázol. Vicces.

pernahajder Campbell 2020.08.04. 14:00:31

@kárárámaispj:

A Handelskai Nußdorftól majdnem Freudenauig végig park, a Donauinsel kizárólag park, és a Neue Donau bal partja is jórészt az, szóval fogalmam sincs, hogy miről beszélsz.

kárárámaispj 2020.08.04. 20:30:13

@promontor: Mert idióta vagy azért.
Én speciel nem a google térkép alapján szerzem a helyismeretemet, okoska.
Azt meg ne nevezd már lámpák rengetegének, hogy az Erzsébet alatt van egy lámpa, ami becsatlakozik a felső rakpartról, meg még négy gyalogátkelőhelynél a gyalogosok által nyomkodható.

kárárámaispj 2020.08.04. 20:35:24

@pernahajder Campbell:
Te, a 14es út meg az A22 nem zavarnak? Azok parkok, vagy mégis mi a szent szarról beszélsz?
Vagy nálad az a park, hogy a kétsávos úttól a vízig van 50 méter..

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2020.08.04. 20:54:27

@kárárámaispj: A számolás láthatólag nem erősséged. Bár tulajdonképp már az is eredmény, hogy nullától eljutottál ötig. De azért fuss neki mégegyszer. Az idiótázást folytasd bátran, csak magadról állítasz ki vele szegénységi bizonyítványt.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.04. 21:15:24

Az önérzetében sértett bloggernél kevés ellenszenvesebb emberfajta van :)

pernahajder Campbell 2020.08.04. 21:24:44

@kárárámaispj:

Látom, nem sikerült megérteni, miről szól a bejegyzés, ezért elmagyarázom neked. A téma a folyópart kihasználása, nem pedig az, ami attól bejjebb történik. Senki sem állította, hogy a parttól távolabb nincs autóút, egy nagyvárosban ilyesmi előfordul.

https://www.google.com/maps/@48.26813,16.3724195,3a,75y,150.04h,80.04t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipPiZzO2LoyjWOQTLOJ-q3zcYUN8BKFbmkC8JAom!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipPiZzO2LoyjWOQTLOJ-q3zcYUN8BKFbmkC8JAom%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya208.31181-ro0-fo100!7i8704!8i4352

Szóval ez szerinted nem egy park. Oké :D

szánmonoxid 2020.08.05. 03:35:22

@Alick:
Budán hol adott, te szerencsétlen tanyasi?

Más kérdés, hogy a körutak nevükből is fakadóan NEM észak-déli irányban haladnak, és a városnak sem jó, ha valaki X helyett 1,57X utat kell hogy megtegyen a városban (gondolom, a kör kerületének képletét valahol ki tudod keresni), ráadásul a gyors és ezért kevesebb szennyezéssel járó haladás helyett lépésben.
Nem fáj ám a gondolkodás, életedben legalább egyszer igazán megpróbálhatnád.
Bár azt nem hiszem, hogy élvezni fogod, mert neked kőkemény munka lesz.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.05. 08:37:56

@pernahajder Campbell: "A téma a folyópart kihasználása," , nem a téma a folyópart autók előli lezárása feletti örömködés. Mindemellett kutyát nem zavarná ha a vizpart mellett lenne akármennyi parkosított terület mint bezzegbécsben, ha ott lenne a park mellett mindkét oldalon az 2x2 /2X3 autósáv mint bezzegbécsben. Jelenleg viszont nincs se parkosított terület se soksávos párhuzamos védett útvonal ellentétben bezzegbéccsel, viszont van egy lezárt aszfaltút amit statisztikai hibahatárnyian használnak. [tapsvihar]

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.05. 08:39:46

@eßemfaßom meg áll: Ja és terv sincs parkosított területre meg párhuzamos védett útvonal kiépítésére, csak az autósok alkalmi kizavarására az aszfaltról.

pernahajder Campbell 2020.08.05. 12:34:13

@eßemfaßom meg áll:

Nyilván bezzegbécs példáját nem tudjuk lemásolni, más a városszerkezet, a domborzat, meg mindenféle adottság. De ott van még bezzeglinz, bezzegfrankfurt, bezzegpozsony, bezzegbázel, bezzegkoblenz, bezzegköln, bezzegbonn, bezzegamszterdam, bezzeghamburg, bezzegkoppenhága, bezzegsalzburg, bezzegpárizs. Megmondjam, mi van? Nem ők a bezzeg, mi vagyunk! Mindegyik város eltérő, mégis képes volt többé-kevésbé élhetővé tenni a vízpartot (vagy épp az egész várost), bezzeg Budapesten ez nem lehet. Mert itt a zavartalan autóforgalom a legfontosabb, ugye? Hát nem.

Úgy értem, persze, meg kellene építeni az M0 budai szakaszát, akármit picsognak a sötétzöldek, kellenének plusz hidak, de ettől függetlenül is csökkenteni kellene az autóforgalmat, még ha érdeksérelemmel jár, akkor is.

Most még messze vagyunk a legforgalmasabb városok legendásan nagy dugóitól, van még az utakban kapacitás, ez abból is látszik, hogy a Margit híd felújítása miatt sem omlott össze a város, de a szennyezésbe belefulladunk a gecibe, ha ez így megy. Egyre több az autó, vagy százezerrel lett több az utóbbi években, Budapesten pedig nem tud kiszellőzni, mert nincs elég szeles nap. Nem mehet így tovább.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.06. 09:11:28

@pernahajder Campbell: te jöttél ezzel : "nekem a bécsi Dunapart az etalon"

Egyébként meg olyan helyeket sorolj ahol úgy tették "többé-kevésbé élhetővé tenni a vízpartot" hogy nincs az autóforgalom számára normális alternatíva.

pernahajder Campbell 2020.08.06. 13:31:52

@eßemfaßom meg áll:

Ja, én jöttem vele, és feljebb le is írtam, hogy ez nálunk miért nem lehetséges.

Alternatíva a körgyűrű szokott lenni, ami éppenséggel Budapesten is van, csak épp sokan nem használják, mert gyorsabb a város közepén átautózni. Persze ez kb mindenhol gyorsabb és kényelmesebb lenne, de manapság talán már csak bezzegbudapesten gondolják, hogy az egy szent és sérthetetlen alapjog, hogy teleszarják a legbelebb belvárost, ha nekik az úgy kényelmes.

Meg aztán nézd csak: pár év múlva megépül a Galvani híd, utána talán még egy délen, meg egy északon, ha valami csoda történik, esetleg az M0 is körbeér egyszer. Akkor talán jobb lesz? Dehogy lesz jobb, a hazai autóállomány még mindig jócskán elmarad az EU átlagától, ennél csak több lesz az autó az utakon. Így végső soron nem alternatívák épülnek, csak plusz hely, hogy lehessen hova tenni az autótöbbletet, vagyis egyedül ezzel nem érhető el a belváros forgalmának csökkentése.

szánmonoxid 2020.08.06. 17:52:24

@pernahajder Campbell:
Amszterdamban szinte minden csatorna partján mindkét oldalon végig autóút van.
Párizsban a Szajna-part mentén szintén (elég csak olyan filmeket megnézni, mint a Ronin, shol végig a Szajna-parton megy az autós üldözés).
Bécs legnagyobb részén is autóút van a Duna-parton

Szóval nem elég csak városneveket felsorolni, talán utána is kellene nézni, hogy ott mennyire kurvára NEM úgy van, ahogy állítod.

Arról nem is beszélve, hogy ott ráadásul még alternatívék is vannak az esetleges elkerülésre, Budapesten meg nincsenek, mert a várost úgy tervezták 150 éve, hogy a Duna-part lesz a főútvonal.
Nem gondoltak a sok agyatlan sötét zöld faszra, akiknek még a szar sem elég büdös.

pernahajder Campbell 2020.08.06. 19:27:08

@szánmonoxid:

Évente tucatszor fordulok meg a felsorolt helyek legtöbbjén (8-ban a 12-ből). Az lehet, hogy több, mint ahányszor te. Pont azért mondom ezeket, mert látom, hogy máshogy is lehet hozzáállni a dolgokhoz.

Bécsben nincs autóút közvetlenül a parton, hanem attól beljebb, de ezt már feljebb átbeszéltük. Amszterdamot meg nem is értem, hogy gondoltad, hogy felhozod, a hetvenes évek óta ott szopatják az autósokat, ahol érik. Persze, a csatornák partján vannak kis szűk utcácskák, ahol éppen autók is közlekedhetnek, de csak elvétve teszik. A városban megtett utak 70%-a kerékpárral történik, ami persze nem véletlen, hiszen mindenhol nekik kedveznek az autókkal szemben. Amúgy a centrum, a Centraaltól a virágpiacig, plusz a vörös lámpás negyed nagy része sétálóutca. És ha ez nem elég, most kezdik fokozatosan kitiltani a belsőégésű motorokat a városból.

Tessék, nézd meg ezt:

sustainableamsterdam.com/2015/12/livable-cities-campaign/

Na, melyik a jobb, az előtte, vagy az utána?

Tartom azt, amit feljebb írtam, az úgynevezett alternatívák csak a növekvő forgalomnak csinálnak helyet. Ugyan, mesélj már, hol van Amszterdam belvárosában alternatív autóút! És tényleg, 150 éve így gondolták? Na és? Ők el sem tudták képzelni azt, ami ma van. Nem a sötétzöld faszokra gondolok, hanem az ötvenezer autóra, ami naponta gurul végig a rakpartokon, és aminek jó része csak a kényelem miatt mérgezi a többi embert. Amszterdamban is sokáig minden az autóforgalmat szolgálta, aztán most meg nem, mert átgondolták a régi terveket.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.06. 19:30:50

@pernahajder Campbell: "Alternatíva a körgyűrű szokott lenni" a felsorolt példáidban nem ritkán ott az autóút a folyó mellett. Talán nem véletlenül, mert a körgyűrű jó annak aki el akarja kerülni a várost de azért +50km-t autózni a város egyik feléből a másikba a körgyűrűn az egyenesen áthaladás helyett az nem alternatíva.

eßemfaßom meg áll · http://tahobloggerek.blog.hu 2020.08.06. 19:39:00

@pernahajder Campbell: "Bécsben nincs autóút közvetlenül a parton, hanem attól beljebb" Szerintem mindenki kiegyezne Bp-n azzal, ha a Dunától 50m-re egy 2x3sávos autópálya menne végig a városon.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2020.08.06. 21:03:30

A bécsi Duna part Budapest szempontjából nem túl releváns, mert ott a folyó nem a város történelmi központján halad keresztül, így ott volt hely útnak is, parknak is.

Párizsban a Szajna-part mentén ilyenek vannak:
https://www.google.com/maps/@48.8588995,2.3388241,3a,75y,248.22h,82.45t/data=!3m6!1e1!3m4!1sdIUvt9Sy08pVbMKm0R2LMA!2e0!7i13312!8i6656

Meg ilyenek: https://www.google.com/maps/@48.8506443,2.3542352,3a,75y,296.3h,73.66t/data=!3m8!1e1!3m6!1sAF1QipNl8OqiJ-rei4dx8HTDQ4FYbBrLY5O6yjHX-g8C!2e10!3e11!6shttps:%2F%2Flh5.googleusercontent.com%2Fp%2FAF1QipNl8OqiJ-rei4dx8HTDQ4FYbBrLY5O6yjHX-g8C%3Dw203-h100-k-no-pi-0-ya165.64429-ro0-fo100!7i5656!8i2828

"Szerintem mindenki kiegyezne Bp-n azzal, ha a Dunától 50m-re egy 2x3sávos autópálya menne végig a városon"
Ja, "mindenki", biztos. Végül is csak egy egész házsort kellene hozzá lebontani, Parlamentestül, mindenestül. Mennyivel jobb lenne ott egy autópálya...

A városok belső területein mindenütt sokféle eszközzel szorítják vissza az autósforgalmat, aki ezt nem látja, az valószínűleg egy alternatív valóságban él. A visszaszorítás egyébként Budapesten is jó ideje megy, már Demszky és Tarlós idejében is ment, csak legfeljebb a folyamat nem haladt olyan gyorsan, amilyen gyorsan kellene.

szánmonoxid 2020.08.18. 04:14:28

@pernahajder Campbell:
Gyúrjál még agyra, mert kurvára nem fogtad fel, mit írtam.