HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Paulus Velocipedus 9.

2021.11.10. 09:26 promontor

"Biciklizni kezdtem" - nyilatkoztattam ki nyolc éve. Aztán megosztottam a további évek tapasztalatait. Azóta is biciklizem, ez a poszt a kilencedik évről szól.

"Tartalomjegyzék"

  1. Menetteljesítmény, azaz mennyit bicikliztem egy év alatt.
  2. Merre tekertem?
  3. Endomondo sirató

Na, akkor kezdjünk is bele.

Mennyit bicikliztem?

Itt a válasz: a 2020-21-es szezon eredménye 6843 km:

paulusvelocipedus_2021_08_31_2020f_2063km_478x359.jpgpaulusvelocipedus_2021_08_31_2021_4780km_478x360.jpg

A tavalyi 6101 km után több mint 700 km növekedés.

Nehéz pontosan megmondani, minek köszönhető ez, mindenesetre itt van néhány tényező:

  • Egyrészt enyhe telünk volt, mindössze 3 napot hagytam ki januárban hóesés miatt. Tavaly ezzel szemben volt egy két-három hetes kiesés, amikor korcsolyapályává változott a város.
  • Másrészt egyre rendszeresebben bringáztam hétvégén is. Továbbra sem komoly túrákról van szó, hanem nagyjából egy-két órás "egészségügyi" tekerésekről, de ez egyre kihagyhatatlanabb szokásom. Tavasztól ráadásul újra megnyitották hétvégenként a pesti alsó rakpartot, ahol aztán egyre hosszabb "köröket" mentem: eredetileg  a Margit hídnál volt a forduló, aztán később már rendszeresen eltekertem az Árpád hídig, illetve a Duna Arénáig.

 A jövő évre nézvést nincs növekedési célkitűzés, talán nem is lenne reális.

Merre tekertem?

Budapesten a szokásos útvonalak mellett pár távolabbi alkalmi célpont (Kispesten, Óbudán) említhető, amelyek webes vásárlásokhoz illetve ügyintézésekhez köthetőek.

budapestheatmap2021_478x449.png

(A teljes szezon budapesti heatmap-je)

Budapesten kívül családilag nem bringáztunk, mind a "szokásos" Velencei-tavi, mind a tervezett Tisza-tavi túra elmaradt sajna. Ezzel szemben két utunk alkalmával is tettem rövidebb egyéni köröket a szálláson talált bringával, így kerültem meg a Bledi-tavat, illetve tekeregtem Keszthely és Szigliget között néhányszor.

tavitekeresek2021_478x118.jpg

A jövő évi tervek változatlanok, ez elmaradt tókerüléseket kéne abszolválni...

Endomondo sirató

"Az Endomondo nyugdíjba megy", kapom az email-t tavaly novemberben. A fenébe, mi ez? Elolvasom, mint kiderül, az Endomondo az Under Armour nevű cég tulajdona, nekik meg van másik hasonló alkalmazásuk, a MapMyRide, térjek át arra. Az összegyűlt régi edzéseimet is átvihetem és a MapMyRide amúgy is tud egy csomó mindent, amit az Edomondo nem tudott, szuper lesz, higgyem el.

Hát, nem repesek az örömtől. Ha el is hiszem, hogy a MapMyRide jobb lesz, akkor is bajlódnom kell majd vele, letölteni az alkalmazást, regisztrálni, átvinni az eddigi edzéseimet és útvonalaimat, megszokni az új felhasználói felületet, hát kellett ez nekem? Persze sokat nem vethetek az szemükre, ingyenesen használtam egy programot, ők meg nem akartak két hasonló funkciójú alkalmazást karbantartani, ezt a békát le kell nyelni. És amúgy van két hónapom az áttérésre, addig még használhatom a megszokott programomat.

Azért  emlékezvén a pár évvel ezelőtti Sports Tracker/Endomondo váltásra, elkezdek véleményeket olvasgatni a MapMyRide-ról, elég vegyesek. Egy panasz rendszeresen előjön: a MapMyRide nem exportálja rendesen az edzéseket, azaz nem (vagy csak nehezen) lehet átvinni őket más alkalmazásokba. Nos, ezen némileg elgondolkozom: ha ez tényleg így van, akkor az kizáró ok lesz, mert nem akarom egy olyan alkalmazásban tárolni az edzéseimet, amelyből aztán nem, vagy csak vért izzadva tudom esetleg pár év múlva átvinni egy másik programba.

Így aztán hamar megszületik az elhatározás, hogy az Endomondo leváltását egy tesztidőszak fogja megelőzni és több alkalmazást is versenyeztetni fogok. Némi webes keresés után az alábbi három alkalmazás letöltése mellett döntöttem:

  • Strava (ezen már a Sports Tracker/Endomondo váltás idején is gondolkoztam)
  • MapMyRide (mégiscsak ez a "hivatalos" javaslat, hátha nem olyan bonyolult az az export)
  • Sports Tracker (ha már régen ezt használtam, főleg, hogy mint kiderült, még az accountom se veszett el...)

Nagyjából három hétig mindhárom alkalmazást használtam (illetve persze negyedikként az Endomondót is, hiszen még működött), Hol az egyikkel, hol a másikkal vettem föl az aktuális bringázásaimat, kipróbáltam az export-import funkciókat, meg persze nézegettem, hogy a szimpla útvonalrögzítés mellett miegyebet tudnak.

Az eredmény elég vegyes volt:

  • Nagy veszteség volt, hogy az Endomondo útvonalkezelését egyik új alkalmazás se támogatta rendesen. A MapMyRide-nak ugyan volt ilyene, de az Endomondo migrálás során az Endomondo útvonalai elvesztek, az összes régi útvonalat kézzel kellett volna hozzáadnom, ami irgalmatlan munka lett volna. Egyébként nekikezdtem, de elég hamar feladtam, több ezer edzést kellett volna feldolgoznom és több mint száz útvonalvariációt kellett volna újra létrehoznom egy bonyolult és nem túl felhasználóbarát kezelőfelületen... A Sports Trackernek pedig ugyan van egy automatikus implicit útvonalfunkciója (ha megnézek egy edzést, automatikusan kilistázza, hogy ugyanazon az útvonalon hányszor mentem végig és milyen időeredményeim voltak), csak éppen az útvonalbeazonosítás nem működik jól: egyrészt nem talál meg minden alkalmat, másrészt idönként kölönböző útvonalakat is tévesen begyűjt.
  • A MapMyRide esetében valóban problémás az export. Egy konkrét napi edzést .tcx formátumban lehet kimenteni, ezt viszont a többi program nem tudja importálni, mert .gpx formátumban várja az adatokat. (Persze tud a MapMyRide .gpx formátumú exportot, de csak az útvonalakra. Viszont egy útvonalhoz nem tartozik időadat...) Ez nem megoldhatatlan probléma, kell egy tcx-gpx konverter, de azért nem repestem az örömtől, hogy akkor egy ilyet is keresnem kéne.
  • Általános probléma a tömeges exportálásnak, mint funkciónak a hiánya. Ez persze nem meglepő, tömeges exportra akkor lehet szükség, ha valaki úgy dönt, hogy áttér egy másik alkalmazás használatára, érthető, hogy ezt senki sem akarja kényelmessé tenni. Csak hát az Endomondo példája azt mutatja, hogy ez mégiscsak egy fontos funkció lenne, mert nem csak én dönthetek a váltás mellett, hanem az alkalmazás támogatása is megszűnhet.

A fentiek mellett az volt a benyomásom, hogy bár egyik új jelölt sem tökéletes, ugyanakkor a célnak mindegyik megfelelne. Összességében a Strava tűnt a legszegényesebbnek (ez az ingyenes változatra vonatkozik persze!), a MapMyRide meg a Sports Tracker kb. hasonló szinten áll, persze mindegyik másban jobb.

Viszont a sok webes keresés során elég hamar eljutottam odáig, hogy léteznek olyan programok is, amelyek automatikusan szinkronizálják a fenti alkalmazások adatait. A Tapiriik volt az első ilyen, de aztán jött szembe a többi is: Google Fit, FitnessSyncer, stb. Adódott a gondolat, hogy akkor ezeket is tesztelgessem, hiszen egy ilyen program használata megoldhatja a tömeges export problémáját. Ebből az újabb tesztelgetőkampányból aztán nem lett semmi, ugyanis elég hamar kiderült, hogy a Sports Tracker mostohagyerek, valahogy senki nem foglalkozott vele. Egy kivétellel: a SyncMyTrack listáján szerepelt.

Ez persze egy fizetős alkalmazás, de némi hezitálás után úgy döntöttem, hogy egyszeri 999Ft-ot hajlandó leszek fizetni érte, ha beválik. És mivel ingyen is letölthető volt a próbaverzió, amivel max 40 alkalom erejéig ki lehetett próbálni, ezért belevágtam. A dolog működött, így nagyjából egy héttel később letöltöttem a fizetős verziót is.

A végeredmény tehát:

  • Le van töltve a Sports Tracker, a MapMyRide és a SyncMyTrack.
  • A SyncMyTrack segítségével a 2012-es indulástól kezdve minden felvett bringázást szinkronizáltam a Sports Tracker és a MapMyRide között.
  • A felvételre napi szinten általában a Sport Trackert használom, aztán a SyncMyTrack-kel töltöm át a MapMyRide-ba.
  • Statisztikák tanulmányozására a MapMyRide webes felületét használom inkább, az picit jobb.

Ez a rendszer kb. egy éve viszonylag olajozottan működik. Csak nehogy valaki megint megszüntesse a programját, mert akkor kezdhetek megint keresgélni és már eléggé unom...

Zárszóként balesetmentes közlekedést kívánok mindenkinek!

Szólj hozzá!

Címkék: közlekedés keszthely kerékpár bicikli szigliget critical mass kritikus tömeg 2020 évértékelő beszéd bled index2 2021 bringázz munkába endomondo mapmyride strava paulus velocipedus trilógia sportstracker

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr1216733958

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása