HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Tripla dupla

2012.03.23. 07:20 promontor

Pont egy éve írtam egy listát a Pesten található három autentikus cseh sörözőről (meg arról az egyről, ami nem az), most pedig egyszer csak azt vettem észre, hogy mindhárom hely megduplázódott, ami igencsak érdekes és örvendetes fejlemény.

(Bár lehet, hogy a sok sör miatt van csak ketős látásom...;-)

Először a Hrabal duplázott, ők a Rákóczi téri csarnok mellett nyitották meg a Bohémiát. A csapolt sörválaszték eltér (ami nagyon jó), de a palackos választék ugyanaz (ami nem baj, sőt), csakúgy mint a sörkorcsolyák: hermelin, ruszli és kvargli. A berendezés is nagyon hasonló, a szoros rokonság letagadhatatlan, de persze nem is akarja senki letagadni. És a fapados "igazi" cseh hangulat is nagyon jó, engem ez emlékeztet leginkább a kedvenc prágai helyeimre, így hirtelen pl. az idén ősszel felfedezett Jelinkova ugrik be, mint távoli "unokatestvér".

A Ferdinánd volt a második a sorban, ők március elején nyitották meg a Ferenc Ferdinánd Éttermet Budán, a Hengermalom utcában. A dél-budai helyszínt egyfelől külön bónuszponttal jutalmazom, másfelől aggaszt egy picit, hogy a mainstream vigalmi negyedből igencsak távol eső, a kelenföldi lakótelep szélén található lokáció mennyire lesz üzletileg rentábilis. Mindenesetre a hét elején mi voltunk az egyetlen vendégek. Persze a három csehsörszentély közül nekem korábban is mindig a Ferdinánd tűnt a legüresebbnek, aztán valahogy mégis talpon vannak, szóval az alkalmi benyomásokból felesleges messzemenő következtetéseket levonni.

A sörválaszték itt részben ugyanaz, mint a Szív utcában, tehát elvileg háromféle Ferdinánd sör itt is megtalálható. Azért mondom, hogy elvileg, mert ottjárttunkkor csak a vörös volt csapon. A "hiányt" azonban gond nélkül helyettesítette a két "vendégsör", esetünkben egy világos és egy barna Bernard: hát mindkettő mennyei élvezet volt, a habjuk meg egy költemény, sűrű, tejszines, hmmm!

A Ferenc Ferdinánd követi pesti testvére példáját, kifejezetten elegáns, "békebeli" hangulatot árasztó berendezésével és viszonylag gazdag étlapjával. A fényképeken kifejezetten "túl" elegánsnak éreztem, de a valóságban szó sincs erről, nagyonis barátságos a hely, bár talán a bejárattól nem messze csordogáló szökőkutacska szerintem nem kellene oda. A megkóstolt kaják nagyon finomak voltak és bár vannak átfedések, a pesti és budai étlap nem teljesen azonos.

Utoljára a Pivot klónozták a tulajdonosok, az ő Wesselényi utcai reinkarnációjukról csak tegnap szereztem tudomást. Itt igazi próbát még nem tettem, viszont kihasználva a nagy palackos sör választékot, beugrottam egy kis bevásárlásra (ezt egyébként a Hrabalban és a Ferdinándban is érdemes megtenni, az árak a Hrabalban a legmérsékeltebbek), a Jubiler Amber IPA több más társával türelmetlenül várja, hogy mikor szakítok időt egy kis esti sörkóstolásra.

Valószínüleg hamarosan: elvégre meg kell ünnepelni a három pesti pivnice-ikert!

7 komment

Címkék: budapest sör söröző ferenc ferdinánd hrabal bernard pivo cseh sör ferdinánd sör ferdinánd sörház hrabal söröző cseh söröző pivo söröző bernard sör pardubicky porter jubiler ipa jubiler amber ipa postřižinské

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr804333435

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.03.28. 11:09:59

A csehek már a spájzban vannak? ;)
"Én mondtam Lajos bácsinak, hogy nem szeretem a sört!" ;)

Különleges Sörök Boltja 2012.06.16. 12:51:18

Sajnos a Hrabal sörök igencsak vérszegények, amit egy-két helyen megpróbálnak 500 Ft-ért eladni. A világos sör erőtlen, habtalan, a félbarna pedig melaszos, édes, fejfájós.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.06.16. 15:27:49

@BCA extra:
A 10-es üvegben szerintem is nagyon satnya.

A 12-es csapolva jó. Ugyanez igaz a félbarnára és a barnára. (Egyszer volt gondom, szerintem az cspolási malőr volt.) Az biztos, hogy nem pilzeni egyik se, inkább édesek, de csapolva szerintem nagyon jól csúsznak, a habjuk kifejezetten mennyei és nekem még nem okoztak fejfájást. Ezek közül egyedül a barnát ittam üvegből, az nem volt rossz, 3/4-re osztályoznám.

Ami az árakat illeti: 450 egy korsó, ez teljesen rendben van. Az üveges sörök induláskor 350-450 körül voltak, mára tényleg felkúsztak 500-ra és fölé, amit én is sokallok. Nyilván megy a bolt, ezért gondolják, hogy ennyit is el lehet kérni érte. Az én palackos bevásárlásaim mindenesetre az árak emelkedtével hajlamosak csökkenni.

Különleges Sörök Boltja 2012.06.16. 16:44:33

@promontor: Igaz a 3/4 osztályzat a félbarnára. Örülök, hogy neked hab is jutott. Tegnap a fesztiválon a pálmát a Bernard szűretlen vitte el! Az a hab, az a szénsav...

Árpa Jankó · http://serteperte.blog.hu 2012.07.31. 07:42:01

@promontor: A Déri Miksa utcában megnyílt Bohemia Sörszalonban a palackos sörök ára 300-nál kezdődik és az átlagár nem haladja meg a 400-at: www.csehsor.hu/sorarlista.htm

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2012.08.01. 07:44:18

@Árpa Jankó: Igen, ez is nagyon örvendetes fejlemény, palackozott fronton elkelt már némi árverseny. Már fenem is rá a fogam, csak egyelőre még tele van a hűtőm korábbi zsákmányokkal...
süti beállítások módosítása