HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Paulus Velocipedus 5/1: Mennyit bicikliztem?

2017.09.19. 09:47 promontor

"Biciklizni kezdtem" - nyilatkoztattam ki bő öt éve. Aztán megosztottam az első, második és harmadik év tapasztalatait. Azóta is biciklizem, ez a poszt a két legutóbbi évről szól. Pontosan posztsorozat, mert három részre daraboltam, ez az első.

Mennyit bicikliztem?

Itt a válasz:

A 2015-16-os szezon eredménye 3254 km:

paulusvelocipedus2016c_478x211.jpg 

A 2016-17-esé pedig: 5413 km.

paulusvelocipedus2017_478x201.jpg

Nos, itt ugye van egy ugrás. A tavalyi kb. 3200 km nagyjából megfelel az előző évinek. Egy picit kevesebb, egy százassal nagyjából, amit adatbogarász énem alkalomadtán biztosan kielemezne, de nem nagyon van rá alkalma mostanában. Viszont az idei 5400 km egy elég jelentős növekedés. Ugyan adatbogarász énemet továbbra se engedem korlátlanul elszabadulni, de azért kicsit felületes, becsülgetős alapon összeszedtem pár tényezőt, ami ehhez hozzájárult:

  • Átköltözött a munkahelyem egy új irodaházba. Ez az átlagos munkába menő útvonalamat megnövelte. Hogy pontosan mennyivel, azt azért nehéz megbecsülni, mert mind a régi, mind az új helyre több útvonal is létezik, választott hídtól és pár főbb útvonaltól függően. Az új hely megközelítését nehezítik a környékbeli építkezések, több utca le van/volt zárva, ezek miatt az első félévben elég sokat kellett kerülni, az utóbbi időben picit javult a helyzet. Jelenleg a leghosszabb út a két helyre kb ugyanolyan hosszú, viszont a rövidebb utak a régi irodaházhoz rövidebbek voltak. Összességében saccperkábé a költözés hatása napi 1-2 km extra lehet, azaz kb. 250-500 km extra.
  • Edzéskitérő a pályaudvar felé: egyre gyakrabban kerülök a Kelenföldi Pályaudvar felé. Ezt az útvonalat a tavalyi sasadi csomópont átadása kapcsán fedeztem fel. Bár akkor azt gondoltam, hogy ritkán fogom használni, mostanában egyre gyakrabban kerülök arra munkába menet-jövet. A kerékpározás nálam 2-in-1 tevékenység, azaz egyszerre közlekedés és testedzés és az utóbbi időben azt vettem észre, hogy a rövidebb útvonalakon a testedzés rész már nem elegendő: egyszerűen hiányzott a tekerés. A nyáron ez odáig fajult, hogy szinte már az a kivétel, ha nem arra megyek. Aztán az, hogy ez fennmarad-e az őszi-téli szezonban, az még kérdés, majd meglátjuk. Mindenesetre ez a kerülő 1,8 km alkalmanként, szerintem 200 alkalommal nyugodtan számolhatunk, azaz ez olyan 400 km növekmény lehetett.
  • Rendszeres kórházlátogatások Észak-Pesten: egy közeli családtagunk majd' egy évig kórházban volt, rendszeresen látogattam. Eleinte tömegközlekedtem, de aztán meguntam a dolgot és fokozatosan bringára váltottam. (Egyrészt rohadtul rühelltem az átszállójegy intézményét: ugyan a második szakasz csak két  - illetve egy másik útvonalon négy - rövidke megálló volt, mégis a pesti nosztalgia-tarifarendszerben ez egy teljes második útnak számít, illetve az átszállójegy nevű nagyvonalú ajánlattal kemény 12% kedvezményt ad a BKK, hát köszönöm szépen. Budapest, tömegközlekedési tarifarendszer, 2016. Másrészt összességében ez az átszállásos, sokgyaloglásos móka összességében rengeteg időt elvett, egy félórás látogatás az oda-vissza út miatt két és felet is elvitt.) Az első próbálkozásom az volt, hogy az átszállásos szakaszt Bubival próbáltam kiváltani: ez lecsökkentette a jegyköltséget, de időben nem jelentett megtakarítást. Biciklis útvonalnövekedést se nagyon, mert ilyenkor viszont időspórolás céljából tipikusan a legrövidebb otthon-iroda útvonalakat választottam... Így egy idő után (tavaly szeptemberben, azaz pont az ötödik velocipedus évem elején) végül elszántam magam, hogy ezeket a látogatásokat is teljes egészében biciklivel abszolváljam. Ráklikkeltem a merretekerjek.hu-ra, megterveztem az utat és nekiindultam. Bár volt pár forgalmas rész, amitől eleinte tartottam, hamar belerázódtam, így ezen időszak második felében már csak az alkalmankénti orvosi konzultációkra mentem tömegközlekedésel (elvégre az orvoshoz nem akartam izzadtan, a fapados bringás szerelésemben beállítani.) Ezek a tipikusan munka utáni látogatások elég nagy kitérőt jelentettek, kb. 13-14 kilométer töbletet a direkt hazaúthoz képest. Ez az  időszak tartott kb. fél évig, átlagosan heti két biciklis kórházlátogatás, ami összesen lehetett mondjuk 45-50 alkalom, azaz ez az epizód önmagában nagyjából 650 kilométer plusszteljesítményt jelenthetett.
  • Családi bringázások: A család "elbringásítása" lassú, fellendülésekkel és visszesésekkel tarkított folyamat, de azért halad előre. Gyakoribbak lettek a közeli cukrászdalátogató bringázások, illetve volt egy-két nekilendülésünk, eljutottunk párszor Budaörsre, végre a Kopaszi gátra is, illetve egyszer a Velencei tavat is körbebringáztuk (majdnem, ugyanis Velencénél száltunk le a vonatról és hazafele Gárdonynál száltunk fel). Hogy ez a tavalyi évhez képest mennyi extra volt, azt nem tudom., saccperkábé 200 kilométer lehetett.
  • Egyebek: A fentiek együtt még mindig nem adják ki teljesen a növekményt. A maradékot az általánosságan kiterjedtebb kerékpározási szokásaimmal tudom magyarázni. Ma már bátrabban állok meg és lakatolom le a bringámat a városban, így aztán szinte minden munka utáni vagy közbeni beszerzésemet kerékpárral intézem, Egy-egy speciálisabb dologért egész meszire elbringázom (Brit Tea Lelőhely, Belga Sör Lelőhely, Sajtos Rúd Lelőhely, Westend, Savoya Park, stb.). 

Az látszik, hogy a növekmény egy része tartós marad, tehát a negyedik év 3000+ kilométeres teljesítményén túlléptem, mostantól a 4000+ km lesz az alap. 5000 km fölé viszont egyelőre nem várom magamat tartósan, hiszen az idei "forgalom" egy része (a kórházlátogatós) megszűnt.

Na, akkor ezt kiveséztem. Folytatása következik, az alábbi témákban:

Szólj hozzá!

Címkék: budapest közlekedés kerékpár bicikli critical mass kritikus tömeg bringázz munkába paulus velocipedus trilógia

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr3412723262

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása