HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Paulus Velocipedus 6.

2018.12.01. 08:46 promontor

"Biciklizni kezdtem" - nyilatkoztattam ki hat éve. Aztán megosztottam az első, második és harmadik és a további évek tapasztalatait. Azóta is biciklizem, ez a poszt a hatodik évről szól.

Mennyit bicikliztem?

Itt a válasz:

A 2017-18-os szezon eredménye 4891 km:

paulus2018_478x271.jpg

A tavalyi kb. 5400 km után nagyjából 500 km csökkenés. Ez nagyjából megfelel a várakozásaimnak, mert kiesett egy gyakori észak-pesti célpont, ahova már szerencsére nem kellett mennem az idén. A többi célpont nagyjából változatlan maradt. Mivel munkába és egyéb hétköznapi kitérőkre most már igazán napi rendszerességgel a bringát használom, növekedés akkor lenne várható, ha a hétvégi családi bringázások mennyisége növekedne. Erre az egy-két idei őszi jól sikerült bringázás után látok esélyt, hogy beválik-e, azt' majd meglátjuk.

Endomondo

Az év egyik változása a telefonos útvonalmérő alkalmazásom lecserélése volt.

A kezdetektől a Sports Trackert használtam. Használtam, de nem mondanám, hogy választottam, mert a "választást" erősen behatárolta az a tény, hogy Windowsos telefonom volt, azon meg gyakorlatilag csak a Sports Tracker volt elérhető. Nem állítom, hogy tökéletes lett volna, egyszer pl. hónapokig nem volt elérhető a szerverük, de ennek ellenére nem terveztem lecserélni akkor se, amikor tavaly az utolsó Windowsos telefonom csúnya halála (durván összetört, amikor menet közben kiesett a zsebemből) után végül megkaptam az első Androidos telefonomat.

Nem terveztem, de végül lecseréltem, bár mint utóbb kiderült, "koholt vádak" alapján született meg a verdikt. Történt ugyanis, hogy a GPS elérés elkezdett bizonytalankodni. Egyre gyakrabban történt meg, hogy el se indult, vagy menetközben megszakadt a GPS kapcsolat, az így felvett útvonal meg persze használhatatlan volt (lényegében csak a menetidő maradt meg). Eleinte arra gyanakodtam, hogy a Sports Tracker kliens GPS kezelője van rosszul megírva, emiatt pár nap után a csere mellett döntöttem és némi internetes kutakodás után az Endomondo lett az új jelölt (a Strava volt még versenyben, amúgy).

Letöltöttem az Endomondo klienset, hát ezzel sajnos a problémák nem oldódtak meg, az Endomondo ugyanúgy megbízhatatlanul érte el a GPS-t, mint elődje. Na de akkor mi a fene a baj? Az, hogy az Android a hunyó vagy a telefon (Nokia, amúgy), azt nem tudtam meg, de némi netes keresés visszaigazolta, hogy a probléma létezik ezzel a készülékkel és megoldást is találtam rá. Nem "rendes" megoldást, a GPS sajna továbbra is lassan kapcsol be és néhanapján el is veszik menetközben. A megoldás az, hogy meg kell várni, míg megjön a GPS jel. Erre pedig letöltöttem egy külön alkalmazást, ami GPS Status névre hallgat. Ezt is elindítom az Endomondóval együtt, amikor ezen megjön a GPS jel, akkor általában már minden rendben lesz, indíthatom az Endomondón a mérést. Ha nagyon lassan jön meg a jel, lehet frissíteni az aGPS adatokat is, az is szokott segíteni. Elég körülményes, de bevált. 

Persze mire erre rájöttem, már megszoktam az Endomondót, így szegény Sports Trackert ugyan rehabilitáltam, de egyben érdemei elismerése mellett nyugdíjba vonult. Nem állítom, hogy az Endomondo tökéletes, de valamivel gazdagabb az ingyenes verzió szolgáltatáslistája, például egész jó az útvonalkezelője és a statisztikái is.

Bike Citizens

Pedig lehetett volna egy komoly versenytársa, ugyanis a tavaszi Bringázz a Munkába kampányban a részvételhez le kellett tölteni egy másik alkalmazást, a Bike Citizens-t. Ennek elvileg lett volna esélye kiszorítani az Endomondo-t, ha megnyeri a tetszésemet. De nem nyerte. Ilyen gyengén összegányolt programot régen láttam:

  • Már a regisztráció se ment zökkenőmentesen, a mobilos kliensről egyszerűen hiányzott egy gomb. Pontosabban ott volt, csak láthatatlanul, napokkal később jöttem véletlenül rá, amikor a képernyőn véletlenül mgérintettem.
  • A kampány részeként csapatba kellett jelentkezni, ez szintén nem ment. Se a csapat létrehozása, se a csapatba jelentkezés nem volt jól megcsinálva, napokig tartott, mire a kolégákkal vahagy megfejtettük, mit kell csinálni.
  • A csapat tagjainak illetve az általuk gyűjtött pontoknak a kijelzése szinte az egész kampány során hibás volt, a rendszer ritkán frissített, egyes menetek meg szimplán elvesztek.

Kár érte egyébként, mert legalább egy dologban tetszett a Bike Citizens: nagyon jó a hőtérkép funkciója, amely egy személy vagy csoport összes megtett útját egyszerre kijelzi a térképen, így nagyon jól látszik, hol biciklizem gyakran és hol ritkábban.

De ez az egy szellemes funkció nem mentette meg a Bike Citizens-t a törléstől. A kampány végeztével azonnal ment a kukába.

Közlekedési helyzet

A közlekedési helyzet szubjektív megitélésem szerint valamelyest romlott.

Ami kb. változatlan:

  • A bringás infrastruktúra olyan, amilyen:
    • Vegyesfelvágott jellegű (azaz régebbi korszerűtlen és újabb korszerű megoldások kissé kaotikus keveréke), sok helyen hiányos, szűk, de használható.
    • Ha valahol építkezés van, akkor a helyzet tipikusan tragikus: bringás átvezetések nincsenek vagy szűkek, veszélyesek; táblázás, hogy merre menj a lezárt szakasz helyett, nincs.
  • A közlekedési morál olyan, amilyen:
    • A többség eléggé szabálytalan, de normális és óvatos.
    • Van egy tahó, tolakodó, agresszív kisebbség, akiktől óvakodni kell. (Példák most nem lesznek, pedig lenne miből szemezgetni, sajna.)

Ami változott:

  • Egyre több a dugó a városban. Ez nagyon nem tesz jót a közlekedők (főleg a négy vagy több keréken közlekedők) idegállapotának és szabálykövetési hajlandóságának. Erre figyelni kell két keréken is.
  • Az bringás infra lassan javul. Ahol új infrát csinálnak, az viszonylag jó és korszerű. Persze rossz kompromisszumok és blődlik előfordulnak.

Zárszóként balesetmentes közlekedést kívánok mindenkinek!

4 komment

Címkék: budapest közlekedés kerékpár bicikli critical mass kritikus tömeg villámposzt index címlap bringázz munkába endomondo sports tracker strava paulus velocipedus trilógia bike citizens

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr4914286679

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Opi87 2018.12.01. 17:03:42

Leginkább a korszerű gondolkodás hiányzik a vezetés felől. Nem kell autóellenesnek lenni, de azt is látni kéne, hogy nem lehet mindenkinek autója, és nem lehet minden utca parkolóhely. Ez nem pénz kérdés, nálunk eleve sokkal jobb a tömegközlekedés mint külföldön sok helyen, azt kéne fejleszteni jobban, és persze megfelelő szabályozással (egyirányusítás, napközbeni tiltások) visszaszorítani a közlekedést a belvárosban. Elektromos autókat is támogatni kell jobban.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.12.01. 21:35:03

@Opi87: Szerintem egyszerre létezik a korszerű és a korszerűtlen gondolkodás, a belváros egyes részeit egész jól átalakították. Más részei meg tragikusak. Nincs igazán fővárosunk, szétszabdalt kerületek vannak, szétszabdalt megoldásokkal.

Vannak tabutémák (parkolás a helyieknek, behajtási díj), amihez senki sem mer hozzányúlni,

Meg létezik egy olyan szemlélet, hogy majd jó sok infrát megépítünk, és majd aztán. Csak hát itt a periférián arra a jó sok infrára sose lesz pénz, tehát nem a gazdag országok által bejárt utat kell követnünk, mert mi azon sokkal lassabban tudunk végigmenni, hanem a jelenlegi infra adottságait tudomásul véve kellene megoldásokat keresni.

igazi hős 2018.12.01. 23:07:25

A BikeCitizent én is töröltem a kampány után, szerintem is pocsék. A Stravanak viszont adnék még egy esélyt.

@promontor: Egyetértek, elsősorban nem az infrától, hanem a közlekedőktől jó vagy rossz valahol közlekedni. Bringával is, autóval is.
Persze ahol eleve vacak állapotban vannak az utak, ott mindennel rossz közlekedni.

Burgermeister 2018.12.02. 13:58:42

Egyre rosszabb a moral. Sok autos direkt nem adja meg az elsobbseget a bringasnak!!!!
süti beállítások módosítása