HTML

 

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Budapest szmogtérképe

Ehhez próbálom tartani magam

Ehhez próbáld tartani magad

Creative Commons Licenc

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda EB 2012

Férfi kézilabda VB 2011

Férfi kézilabda VB 2011

Női kézilabda EB 2010

Női kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda EB 2010

Férfi kézilabda VB 2009

Férfi kézilabda VB 2009

Női kézilabda EB 2008

Női kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Férfi kézilabda EB 2008

Női kézilabda VB 2007

Női kézilabda VB 2007

Archív mozinapló, 2009

2019.11.12. 08:22 promontor

Itt az archív mozinapló rovat következő darabja, a 2009-es év listája.

Mit kell tudni az archív mozinapló rovatról?

movie-tape-icon-small.pngArra gondoltam, hogy ha már megérte a tíz évet a blog, akkor emlékezzünk meg az elődről. Volt nekem egy honlapom, amit még 1998-ban csináltam és amit sokáig blogszerűen irogattam. Volt benne pl. mozinapló is.

Namármost ez a honlap már eltűnt a web feneketlen bendőjében (mond valakinek valamit a GeoCities név?), de a saját archívumomban még előásható a tartalma. Elő is ástam és úgy döntöttem, egy kis munkát megér, hogy újra publikus legyen. Ennek gondolom mind a négy (kb.) törzsolvasóm nagyon fog örülni, elvégre mi lehet annál jobb, mint tizensok éves poros mondatokat olvasni rég elfelejtett filmekről. (Mondjuk vannak még ötleteim, de azokról majd máskor...)

Szóval ez egy sorozat lesz, az 1998 és 2009 közötti mozilátogatásaim listája, évenkénti bontásban. Itt ugye van némi átfedés, mert a blog 2007 végétől élt, de egyrészt egy darabig még karbantartottam a honlapot, másrészt viszont a blogon csak a jobb filmekről írtam posztokat, szóval úgy döntöttem, az átfedésben lévő évek listáját is fel fogom tenni. A sorrendiség nem lesz teljesen lineáris, ugyanis 2003 előtt csak angol verzióban írtam a honlapot, az akkori listák fordítása viszont időbe telik, így a sorozatot az eredetileg is magyarul írt oldalakkal kezdem, a korábbiak majd később jönnek.

(Figyelem, a megszokottól eltérően ezekben a listákban a későbbi filmek vannak elől. Eredetileg így írtam a honlapon, megfordítani meg túl lusta vagyok.)

Háttérinformációnak annyit hogy ebben az évben kezdtünk belerázódni a kétgyermekes üzemmódba, ez pedig megmutatkozott abban is, hogy enyhe növekedésnek indult a mozilátogatásaink száma. Bár ez azért csalóka, mert a növekedés lényegében a gyerekeknek szóló rajzfilmeket jelentette...

good.gif Welcome (2009, késő ősz)

Hát, furcsa dolog ez. Erről a filmről teljesen elfeledkeztem. Nem írtam föl a "listára", amikor megnéztem, aztán teljesen elsikkadt. Pedig nem rossz film...

Thomas: A nagy felfedezés (november 11.)

A gyerekek kedvéért néztük meg ezt a filmet. Felnőttek számára sajna meglehetősen érdektelen.

A nő másik arca (november 1.)

Jutalomjáték két színésznek egy esküvői kaland kapcsán, plusz egy rendezői/operatőri ötlet (osztott képernyő, mint a különböző nézőpontok együttes kifejezése) megvalósítása. Kellemes film, de semmi több.

Harry Potter és a félvér herceg (augusztus 1.)

Hát ezek után már nyilván nem fogom kihagyni a következő részt, már csak azért sem, mert érdekel, hogy fog végződni ez az egész, de ennek ellenére a sorozat a Az azkabani fogoly óta csak hanyatlik, ennek a résznek pl. kifejezetten szimpla, ennek ellenére következetlen története van. A látvány pedig egyre kevésbé pótolja az eltűnő színvonalat.

Madagaszkár 2 (július 22.)

Újabb kellemes családi film. Eszter már látta fél éve, Balatonon újra belebotlottunk és kisírta magának a második vetítést. Mivel elsőre az anyjával látta, most én kisértem el, de nem bántam meg, kellemes, nézhető film.

Jégkorszak 3. (július 10.)

Kellemes családi film, a gyerekek élvezik a mesét, a felnőtteket lekötik a poénok. Jó szórakozás.

Terminator Salvation (június 29.)

Jácint már mindent elmondott erről a filmről, felesleges megismételni.

Isten hozott az Isten háta mögött (május 14.)

Sajnos nem beszélek franciául. Ez nemcsak azért baj, mert nem élvezhetem Voltaire-t, Camus-t vagy éppen Merle-t eredetiben, hanem azért is, mert így sajnos ennek a filmnek a poénjairól is lemaradtam. Próbálkoztak persze a fordítók, de sajnos ez a film (többek közt) az észak-francia nyelvjárás kedves kicsúfolására építette a nyelvi poénjait, ez pedig nagyjából lefordíthatatlan. Persze nem csak a nyelvjárásról volt itt szó, hanem más "kapcsolódó" előítéletekről is (Északon mindig esik, elmaradott, csúnya unalmas vidék, stb.) illetve arról, hogy hogyan változnak meg ezek az előítéletek akkor, amikor dél-francia hősünket Északra veti sorsa. Összességében egy kellemes, humorba ágyazott tanmesével van dolgunk, amit érdemes volt megnézni.

Star Trek (május 7.)

Star Trek sokadszor. Ezúttal azt a frenetikus ötletet elővéve, hogy mi lenne, ha vissszamennének az első sorozat szereplőinek ifjúkorába és bemutatnánk, hogy lettek azok, akik. Amolyan Star Trek begins stílben. Persze ettől még marad a Star Trek az, ami: a középszer. Sose olyan igazi, magával ragadó, emlékezetes mese, mint mondjuk a Csillagok háborúja sorozat jó pár darabja, de annyi pénzt mindig beleölnek a látványba, hogy azért egy nézhetetlen ócskaság se legyen.

Cincin lovag (január 3.)

Eszter lányom belépett a mozilátogató korba. Tavaly novemberben vitte az anyja moziba először, a Madagaszkárt azóta is emlegeti. A Cincin lovagot amúgy átlagosnak mondanám, se a látvány, se a történet nem emeli ki a galivúdi animációs filmek tömegéből. Ami persze azt is jelenti, hogy azért meg lehet nézni.

A végén pedig jöjjenek azok a filmek, amikről anno a blogon is megemlékeztem:

good.gif District 9 (szeptember 24.): Kilencker

good.gif Gran Torino (április 19.): Torino

good.gif Hajrá boldogság (április 15.): Londonban, sej...

good.gif Gettó milliomos (február 22.): Bombay

Vicky Christina Barcelona (január 26.): Barcelona

Szólj hozzá!

Címkék: film mozi barcelona star trek archívum 2009 terminator woody allen danny boyle mike leigh gran torino gettómilliomos district 9 mozinapló archív mozinapló

A bejegyzés trackback címe:

https://jozsefbiro.blog.hu/api/trackback/id/tr912335689

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása