HTML

PromontorBlog

Mozik, utazások, fotózás. Budapest, Újbuda. Fogyasztóvédelmi füstölgések. Sportkommentárok. Sörélmények. Rendkívül eredeti, ugye...

Friss topikok

Ők meg látogatnak

free counters (2008 november 28. óta)

Őket hirdetem

Bloggerunió

Magamat hirdetem

Első Magyar Háromcsillagos SuperBlog!

Ezt szívom

Női kézilabda VB 2007

Archív útinapló, 2009

2019.12.09. 08:11 promontor

Jöjjön egy újabb archív poszt, egy útinapló 2009-ből.

Mit kell tudni az archív útinapló rovatról?

luggage-travel-clip-art-small.pngArra gondoltam, hogy ha már megérte a tíz évet a blog, akkor emlékezzünk meg az elődről. Volt nekem egy honlapom, amit még 1998-ban csináltam és amit sokáig blogszerűen irogattam. Volt benne pl. útinapló is.

Namármost ez a honlap már eltűnt a web feneketlen bendőjében (mond valakinek valamit a GeoCities név?), de a saját archívumomban még előásható a tartalma. Elő is ástam és úgy döntöttem, egy kis munkát megér, hogy újra publikus legyen. Ennek gondolom mind a négy (kb.) törzsolvasóm nagyon fog örülni, elvégre mi lehet annál jobb, mint tizensok éves poros mondatokat olvasni rég elfelejtett utazásokról.

Szóval ez egy sorozat lesz, az 1998 és 2009 közötti utazásaim listája, évenkénti bontásban. Itt ugye van némi átfedés, mert a blog 2007 végétől élt, majd meglátom, mi lesz az átfedő évekkel. A sorrendiség nem lesz teljesen lineáris, ugyanis 2003 előtt csak angol verzióban írtam a honlapot, az akkori listák fordítása viszont időbe telik, így a sorozatot az eredetileg is magyarul írt oldalakkal kezdem, a korábbiak majd később jönnek. A szöveg némi formázástól, meg az elavult linkek frissítésétől eltekinve eredeti, az utókor bölcs megjegyzéseit sárga háttérrel jelzem.

(Figyelem, ezekben a listákban a későbbi utak vannak elől. Eredetileg így írtam a honlapon, megfordítani meg túl lusta vagyok. Meg kb. ugye mindegy is...)

Háttérinformációnak annyit hogy ebben az évben kezdtünk belerázódni a kétgyermekes üzemmódba. Az utazásaink persze ennek ellenére főleg tpikus kisgyerekes nyaralások voltak, egy-egy elcsent felnőtteknek szóló élménnyel.

Sümeg (november 10-12)

Négynaposra terveztünk egy késő őszi várnézős, városnézős, kirándulós utat. Ehhez képest Zsuzsa az első este kificamította a bokáját, másnap a sümegi egészségügyi hálózatot teszteltük (körzeti orvos, sebész, kórházi röntgen), harmadnap pedig mentünk haza. A Hotel Kapitányban szálltunk meg három dolog miatt is tudom őket dicsérni: egyrészt finom a kaja, másrészt rugalmasan és méltányosan kezelték a korai távozásunkat, harmadrészt az átlagnál nagyobbak a szobák.

Sümeghez kapcsolódó korábbi emlékeimről itt írok: Sümegi emlék.

Prága és Velké Meziříčí (november 6-8.)

Prága, sör, hermelin, bridzselés a haverokkal, stb.

Ezt az utat rendesen dokumentáltam a blogon:

Galyatető (augusztus 13-19.)

Galyatetőn nyaraltunk, sok kirándulással (na jó, inkább sétával), múzeumlátogatással (Parádfürdői Kocsimúzeum), Kékeslátogatással. Nem volt olcsó nyaralás, a Grandhotel Galya négycsillagos szálloda és a hely exkluzívitását is érvényesítik az árban. Nem mondom, hogy hibátlan szolgáltatást kaptunk, de alapvetően jól éreztük magunkat és sokat számított, hogy gyerekszemmel rengeteg mindent lehetett csinálni: etetni a mini-vadaspark állatait, játszani a játszótéren vagy a játszószobában, végigmenni az akadálypályán, sőt - Eszter nagy-nagy örömére - még lovagolni és kocsikázni is lehetett. A legemlékezetesebb programunk ezzel együtt az Ilona-völgyi vízeséshez tett túra volt, amit mindannyian nagyon élveztünk.

Kapcsolódó blogbejegyzések:

Balatonlelle (július 17-24.) és Zirc (július 24-26.)

Balatonlellén másodszor voltunk, még a szálláshelyünk is szinte ugyanaz volt. A lellei pancsolgatás után Zirc a nyaralásunk aktívabb része volt, az obligát - de azért érdekes - zirci arborétum mellett a cseszneki várhoz is elzarándokoltunk, amit nem bántunk meg, igazán festői a vidék és a rom is.

Kapcsolódó blogbejegyzés: Lellepark Reloaded

Van térkép is az említésre méltó lellei "objektumokról".

Hollókő (július 12.)

Délutáni villámlátogatás az egyik magyar Unesco Világörökség helyszínre. Nem volt sok időnk, így gyorsan felkaptattunk a várba a kilátás és néhány obligát fotó kedvéért, majd lesétáltunk a faluba, ott szintén obligát fotózással, a végén a gyerekek által kinyafogott fagyival. Ha több időnk lett volna, akkor nyilván benéztünk volna több házba is, vannak kiálítások és kézműves műhelyek is. Így majd visszatérünk, ha nagyobbak lesznek a kölykök.

Blogposzt nem volt, de a fényképek vannak.

Bécs (július 3-5.)

Régóta tervezett gyerekmentes hétvége a birodalmi fővárosban.

A Kolping Wien-Zentral, hotelt nyugodtan ajánlhatjuk, tiszta, elfogadható árú és a centrumtól nem messze eső szállásként. Piackedvelőknek külön bónusz a Naschmarkt közelsége.

Péntek délután érkeztünk, ezután egy hosszú "újraismerkedő" séta következett a (mindketten nagyon régen voltunk utoljára Bécsben), nagyjából a Burggarten-Kärntner Straße-Stephansdom útvonalon, meg persze ezek közelében.

Szombaton a múzeumi negyedben kezdtünk a Leopold Museum két érdekes kiállításával, az egyik az állandó gyüjtemény része és leginkább Egon Schiele életét és munkáját mutatja be, a másik egy körkép a Szecessziós Bécsről. Ezután Grinzingbe villamosoztunk, ahol egy igen rövid séta után (én még bóklásztam volna) a korgó gyomrú Zsuzsa beparancsolt egy kellemes Heurigerbe (konkrétan ebbe: Zum Martin Sepp) ahol kipróbáltuk a helyi újbort (nem volt egy nagy etwas) és hozzá egy kis véres hurkát. Délután visszatértünk a központba és az előző napihoz hasonló hangulatú sétával fejeztük be a napot. (Mellesleg közben röviden érintettük az éppen akkor megtartott bécsi melegfelvonulás útvonalát, később olvastuk, hogy állítólag nyolcvanezren voltak, meg azt is, hogy még pártfrakciók is vonultak, a szocdemeket speciel láttuk is, mókásak voltak, ahogy egyébként az egész rendezvény az volt szerintem. Jobbikosokkal nem találkoztunk, Bécs egyelőre nem nyögi Vóna Bús Hadát.)

Vasárnap reggeli után azonnal indultunk is vissza, mindössze a Donauturmhoz tettünk egy rövid kitérőt, hogy élvezhessük a bécsi panorámát. Nyilván lehetett volna "erősebb" programot is összeállítani, több múzeum és palotalátogatással, de végülis vissza fogunk még ide jönni: most inkább élvezni akartuk a nehezen megszervezett gyerekmentes hétvégénkent.

Tiszafüred (június 18.)

Team Building, azaz csapatépítés a kollégákkal a Tisza tónál. Első nap evezés vezetővel, aki remek helyekre navigált el minket és remek dolgokat mesélt madarakról növényekről, a tó történelméről. Este hússütés és sörözés. Sajna a másnapi kerékpározásból kimaradtam, mert korábban haza kellett jönnöm egy halaszthatatlan családi program miatt. A szállás nem volt rossz, a tiszafüredi Nádas Panzióban voltunk.

Monostori erőd (május 17.)

Komáromban már voltunk, most meglátogattuk a Monostori Erődöt is.

Kicsit részletesebb beszámoló itt: Híres Komárom meg van védve...

Fényképek is vannak.

Bory vár (április 13.)

Húsvét hétfői kirándulás Székesfehérvár egyik érdekes nevezetességéhez, a Bory várhoz.

Kicsit részletesebb beszámoló itt: Művárlátogatás

Fényképek is vannak.

Szilvásvárad (március 13-16.)

A szállásunk egy viszonylag új szálloda volt a falu szélén a domboldalon, Szalajkaliget névre hallgat és a "szokásos" vidéki wellnessszállók átlagos színvonalát nyújtotta. Kellemes sétákat tettünk a környéken, elsősorban a Szalajka völgyben, vonatoztunk is.

Komárom (január 3.)

Komáromi villámlátogatás a maradék szlovák korona elköltésének céljából. Mert az atyafiak már az eurónál tartanak a tanrendben, ugyebár...

Részletes beszámolót írtam anno: a Koronaköltés Komáromban.

Szólj hozzá!

Címkék: prága utazás bécs archívum komárom tisza 2009 monostori erőd balatonlelle sümeg bory vár ilona völgy bory jenő galyatető galya ilona völgyi vízesés velké mezirici velké meziříčí Balatonlelle

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.